Historia Hiszpanii I
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3305-HH1-11 | Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Historia Hiszpanii I | ||
Jednostka: | Instytut Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich | ||
Grupy: |
Plan specjalności hiszpańskiej 1 rok 1 stopnia Przedmioty podstawowe dla 1 roku studiów 1 stopnia, specjalność hiszpańska |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie słuchaczy z historią Hiszpanii do XIX wieku; ukazanie jej z perspektywy człowieka i społeczeństwa na Półwyspie Iberyjskim oraz naświetlenie wpływu wydarzeń i procesów historycznych na kształtowanie się kultury narodowej Hiszpanii. Zajęcia wymagają aktywnego uczestnictwa studentów (przygotowywanie prezentacji, dyskusja o lekturach), rozwiązywanie zadań. Omawiane są nie tylko kwestie historyczne, ale także kulturowe, osadzone w konkretnym kontekście dziejowym. |
||
Pełny opis: |
Szczegółowy zakres tematów: 1. Wstęp. Geografia Hiszpanii. 2. Dawne kultury zamieszkujące Półwysep Iberyjski: Iberowie, Celtowie, Tartessos, Baskowie, Fenicjanie, Kartagińczycy. 3. Kolonizacja rzymska. 4. Najazd plemion gockich; Królestwo Wizygotów. 5. Podbój muzułmański. Rozwój i kultura Al Ándalus. 6. Kształtowanie się pierwszych ośrodków chrześcijańskich: Asturia, Kastylia, Katalonia, Nawarra. 7. Rozpad kalifatu Kordoby; najazdy Almoravidów, Almohadów, Merynidów. Czasy rekonkwisty. 8. Królestwo Kastylii: rozwój polityczny, gospodarczy, kulturowy. 9. Alfons X Mądry; toledańska szkoła tłumaczy. 10. Królestwo Aragonii: rozwój polityczny, gospodarczy, kulturowy. 11. Królewska Para Katolicka – Izabela i Ferdynand: objęcie władzy i zjednoczenie Hiszpanii. 12. Inkwizycja hiszpańska. 13. Królewska Para Katolicka – Izabela i Ferdynand: polityka zagraniczna. 14. Początek epoki wielkich odkryć geograficznych. |
||
Literatura: |
Lektury na semestr I oraz II: • T. Miłkowski, P. Machcewicz, Historia Hiszpanii (I część), Ossolineum, Wrocław 2009 • J. Brouwer, Joanna Szalona. Tragiczne życie w niespokojnym czasie (fragmenty), PIW, Warszawa 1991 • J. O’Callaghan, Rekonkwista (fragmenty), Poznań 2016 • R. Collins, Hiszpania w czasach Wizygotów (fragmenty), PWN, Warszawa 2007 (cz. I) • M. Defourneaux, Życie codzienne w Hiszpanii w wieku złotym (fragmenty), PIW, Warszawa 1968 • Dzieje Ryksy, córki Władysława Wygnańca śląskiego, cesarzowej Hiszpanii i hrabiny Prowansyi, red. K. Maleczyński, Poznań 1933 • T. S. Dziekoński, Historya Hiszpanii podług najlepszych źródeł ułożona (fragmenty), S.H. Merzbach, Warszawa, 1852 • M. Fernández Álvarez (fragmenty), o Izabela Katolicka, PIW, Warszawa 2007 o Cesarz Karol V, PIW, Warszawa 2003 • H. Gesztoft [red.], De Hispania Antiqua, (fragmenty),WUW, Warszawa 1990 • T. F. Hahn [red.], Anonima diarjusz peregrynacji włoskiej, hiszpańskiej i portugalskiej (fragmenty), Drukarnia A. Gojawiczyńskiego, Lwów 1935 • H. Kamen, Imperium hiszpańskie. Dzieje rozkwitu i upadku (fragmenty), Bellona, Warszawa 2008 • F. Kubiaczyk, Między wojną a dyplomacją. Ferdynand Katolicki i polityka zagraniczna Hiszpanii w latach 1492-1516 (fragmenty), Universitas, Kraków 2010 • M. Maciejowski, Rzymski podbój Hiszpanii (218-178 przed Chr.). Aspekty polityczne, militarne i społeczne (fragmenty), Napoleon V, Oświęcim 2012 • K. Mirgos (red.), Baskijska historia, baskijskie historie (wybrane), Poznań - Gniezno 2014 • G. Makowiecka, Po drogach polsko-hiszpańskich (fragmenty), Wydawnictwo Literackie, Kraków 1984 • M. Malinowski, Społeczeństwo Kordoby w czasach Kolumba, inkwizycji i rekonkwisty (fragmenty), Toruń 2000 • R. Menocal, Ozdoba świata. Jak muzułmanie, żydzi i chrześcijanie tworzyli kulturę tolerancji w średniowiecznej Hiszpanii (fragmenty), WUJ, Kraków 2006 • C. Nooteboom, Drogi do Santiago (fragmenty), Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2007 • M. Potok, Kim jest Cyd? Historia - literatura - przekład, "Pamiętnik Literacki", 98/2, 2007 • H. Rawlings, Inkwizycja hiszpańska, WUJ, Kraków 2009 (bez rozdziału 1) • C. Rojas, Burbonowie pozbawieni tronu (rozdział o Karolu IV), Universitas, Kraków 2001 • S. Runciman, Nieszpory sycylijskie (fragmenty), Wrocław 2007 • R. Skowron, Dyplomaci polscy w Hiszpanii w XVI i XVII wieku (fragmenty), Kraków 1997 • M. Wilczyński, Królestwo Swebów – regnum in extremitate mundi (fragmenty), Kraków 2011 Literatura pomocnicza: • M. Tuñón de Lara (red.), Historia Hiszpanii, Universitas, Kraków 1999 i następne wydania • J. Kieniewicz, Hiszpania w zwierciadle polskim, Novus Orbis, Gdańsk 2001 • G. Parker, Filip II (fragmenty), PIW, Warszawa 1985 |
||
Efekty uczenia się: |
W efekcie uczestnictwa w zajęciach student nauczy się następujących rzeczy: Wiedza • będzie umiał identyfikować poszczególne etapy pogłębionego zarysu dziejów społeczeństwa hiszpańskiego; • będzie dysponował zestawem terminów oraz pojęć charakterystycznych dla historii i kultury tego regionu, przede wszystkim hiszpańskojęzycznych. • będzie potrafił prawidłowo sytuować dzieje Hiszpanii w perspektywie historii powszechnej; • K_W02: pozna podstawową terminologię nauk humanistycznych (w szczególności kulturoznawstwa i historii) • K_W03: pozna elementarną terminologię używaną w opisie kultury i historii, rozumie jej źródła oraz zastosowania • K_W09: posiądzie podstawową wiedzę o procesach i faktach z historii Półwyspu Iberyjskiego w kontekście historii światowej • K_W13: posiądzie podstawową wiedzę niezbędną w profesjonalnej analizie procesów kulturowych i historycznych w obszarze Półwyspu Iberyjskiego Umjiejętności • będzie umiał objaśniać poszczególne zjawiska i procesy zachodzące na Półwyspie Iberyjskim na przestrzeni wieków, a także tłumaczyć ich konsekwencje; • będzie mógł wykorzystywać posiadany aparat pojęciowy w dalszych studiach nad tematem historii Hiszpanii; • K_U01: będzie potrafił - z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów - wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje • K_U06: posiądzie umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków • K_U09: posiądzie umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim, z zakresu problematyki iberystycznej i zagadnień z nią związanych Kompetencje spoleczne • będzie umiał docenić złożoność czynników, jakie wpłynęły na ukształtowanie się społeczeństwa i narodu Hiszpanii; • nauczy się oceniać wpływ Hiszpanii na rozwój cywilizacji zachodniej; • będzie potrafił krytycznie podchodzić do stereotypowego obrazu Hiszpanii oraz do popularnych, zafałszowanych poglądów na jej temat. • K_K08: wyrobi w sobie nawyk śledzenia współczesnych procesów i zjawisk zachodzących w kulturze Półwyspu Iberyjskiego |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia prowadzone na platformie Zoom. Część zajęć odbywa się w formie wykładu, część zaś w formie prezentacji przygotowywanych przez studentów i/albo dyskusji nad lekturą (w zależności od tematu). Studenci będą otrzymywać także różnorakie zadania do wykonania w trybie zarówno synchronicznym, jak i asynchronicznym. W zależności od tematu pracujemy nieraz w mniejszych lub większych podgrupach. Na ocenę semestralną składa się aktywność, w tym przygotowywanie prezentacji, dyskusja nad lekturami, wykonywanie zadań, obecność oraz ocena z kolokwium zaliczeniowego, które odbędzie się zdalnie. Celem kolokwium jest sprawdzenie stopnia znajomości materiałów omawianych za zajęciach. Pułap zaliczeniowy wynosi 75%. Zaliczenie zajęć jest warunkiem niezbędnym do przystąpienia do egzaminu w sesji letniej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 80 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Zuzanna Jakubowska-Vorbrich, Matylda Urjasz-Raczko | |
Prowadzący grup: | Zuzanna Jakubowska-Vorbrich, Matylda Urjasz-Raczko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom historii Hiszpanii od czasów prehistorycznych do okresu odkryć geograficznych, ze szczególnym uwzględnieniem procesów społecznych i kulturowych zachodzących na Półwyspie Iberyjskim. Kurs jest ukierunkowany na przedstawienie historycznie uwarunkowanej różnorodności kulturowej Hiszpanii i jej znaczenia dla formowania się społeczeństwa hiszpańskiego. Ponadto obejmuje omówienie przemian politycznych zachodzących na Półwyspie Iberyjskim w okresie średniowiecza: powstanie i upadek państwa wizygockiego, emiratu i kalifatu kordobańskiego, a także ewolucja terytorialna królestw chrześcijańskich aż do ich zjednoczenia w XV w. oraz epoki odkryć geograficznych. Zajęcia odbywają się w trybie zdalnym i prowadzone są na platformie Zoom oraz Moodle. Uczestnicy będą otrzymywać rozmaite zadania, zarówno w trybie synchronicznym: dyskusje w podgrupach, referowanie wniosków, quizy – jak i w trybie asynchronicznym: materiały do oglądania/czytania, niedługie zadania pisemne. Planowane jest zdalne zaliczenie semestru, ale ostateczna decyzja uzależniona jest od sytuacji epidemicznej. | |
Pełny opis: |
Szczegółowy zakres tematów: 1. Wstęp. Geografia Hiszpanii. 2. Dawne kultury zamieszkujące Półwysep Iberyjski: Iberowie, Celtowie, Tartessos, Baskowie, Fenicjanie, Kartagińczycy. 3. Kolonizacja rzymska. 4. Najazd plemion gockich; Królestwo Wizygotów. 5. Podbój muzułmański. Rozwój i kultura Al Ándalus. 6. Kształtowanie się pierwszych ośrodków chrześcijańskich: Asturia, Kastylia, Katalonia, Nawarra. 7. Rozpad kalifatu Kordoby; najazdy Almoravidów, Almohadów, Merynidów. Czasy rekonkwisty. 8. Królestwo Kastylii: rozwój polityczny, gospodarczy, kulturowy. 9. Alfons X Mądry; toledańska szkoła tłumaczy. 10. Królestwo Aragonii: rozwój polityczny, gospodarczy, kulturowy. 11. Królewska Para Katolicka – Izabela i Ferdynand: objęcie władzy i zjednoczenie Hiszpanii. 12. Inkwizycja hiszpańska. 13. Królewska Para Katolicka – Izabela i Ferdynand: polityka zagraniczna. 14. Początek epoki wielkich odkryć geograficznych. | |
Literatura: |
Lektury na semestr I oraz II: • T. Miłkowski, P. Machcewicz, Historia Hiszpanii (I część), Ossolineum, Wrocław 2009 • J. Brouwer, Joanna Szalona. Tragiczne życie w niespokojnym czasie (fragmenty), PIW, Warszawa 1991 • J. O’Callaghan, Rekonkwista (fragmenty), Poznań 2016 • R. Collins, Hiszpania w czasach Wizygotów (fragmenty), PWN, Warszawa 2007 (cz. I) • M. Defourneaux, Życie codzienne w Hiszpanii w wieku złotym (fragmenty), PIW, Warszawa 1968 • Dzieje Ryksy, córki Władysława Wygnańca śląskiego, cesarzowej Hiszpanii i hrabiny Prowansyi, red. K. Maleczyński, Poznań 1933 • T. S. Dziekoński, Historya Hiszpanii podług najlepszych źródeł ułożona (fragmenty), S.H. Merzbach, Warszawa, 1852 • M. Fernández Álvarez (fragmenty), o Izabela Katolicka, PIW, Warszawa 2007 o Cesarz Karol V, PIW, Warszawa 2003 • H. Gesztoft [red.], De Hispania Antiqua, (fragmenty),WUW, Warszawa 1990 • T. F. Hahn [red.], Anonima diarjusz peregrynacji włoskiej, hiszpańskiej i portugalskiej (fragmenty), Drukarnia A. Gojawiczyńskiego, Lwów 1935 • H. Kamen, Imperium hiszpańskie. Dzieje rozkwitu i upadku (fragmenty), Bellona, Warszawa 2008 • F. Kubiaczyk, Między wojną a dyplomacją. Ferdynand Katolicki i polityka zagraniczna Hiszpanii w latach 1492-1516 (fragmenty), Universitas, Kraków 2010 • M. Maciejowski, Rzymski podbój Hiszpanii (218-178 przed Chr.). Aspekty polityczne, militarne i społeczne (fragmenty), Napoleon V, Oświęcim 2012 • K. Mirgos (red.), Baskijska historia, baskijskie historie (wybrane), Poznań - Gniezno 2014 • G. Makowiecka, Po drogach polsko-hiszpańskich (fragmenty), Wydawnictwo Literackie, Kraków 1984 • M. Malinowski, Społeczeństwo Kordoby w czasach Kolumba, inkwizycji i rekonkwisty (fragmenty), Toruń 2000 • R. Menocal, Ozdoba świata. Jak muzułmanie, żydzi i chrześcijanie tworzyli kulturę tolerancji w średniowiecznej Hiszpanii (fragmenty), WUJ, Kraków 2006 • C. Nooteboom, Drogi do Santiago (fragmenty), Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2007 • M. Potok, Kim jest Cyd? Historia - literatura - przekład, "Pamiętnik Literacki", 98/2, 2007 • H. Rawlings, Inkwizycja hiszpańska, WUJ, Kraków 2009 (bez rozdziału 1) • C. Rojas, Burbonowie pozbawieni tronu (rozdział o Karolu IV), Universitas, Kraków 2001 • S. Runciman, Nieszpory sycylijskie (fragmenty), Wrocław 2007 • R. Skowron, Dyplomaci polscy w Hiszpanii w XVI i XVII wieku (fragmenty), Kraków 1997 • M. Wilczyński, Królestwo Swebów – regnum in extremitate mundi (fragmenty), Kraków 2011 Literatura pomocnicza: • M. Tuñón de Lara (red.), Historia Hiszpanii, Universitas, Kraków 1999 i następne wydania • J. Kieniewicz, Hiszpania w zwierciadle polskim, Novus Orbis, Gdańsk 2001 • G. Parker, Filip II (fragmenty), PIW, Warszawa 1985 | |
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone na platformie Zoom. Część zajęć odbywa się w formie wykładu, część zaś w formie prezentacji przygotowywanych przez studentów i/albo dyskusji nad lekturą (w zależności od tematu). Studenci będą otrzymywać także różnorakie zadania do wykonania w trybie zarówno synchronicznym, jak i asynchronicznym. W zależności od tematu pracujemy nieraz w mniejszych lub większych podgrupach. Na ocenę semestralną składa się aktywność, w tym przygotowywanie prezentacji, dyskusja nad lekturami, wykonywanie zadań, obecność oraz ocena z kolokwium zaliczeniowego, które odbędzie się zdalnie (ostateczna decyzja o trybie przeprowadzenia kolokwium uzależniona jest od sytuacji epidemicznej). Celem kolokwium jest sprawdzenie stopnia znajomości materiałów omawianych za zajęciach. Pułap zaliczeniowy wynosi 75%. Zaliczenie zajęć jest warunkiem niezbędnym do przystąpienia do egzaminu w sesji letniej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 80 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Zuzanna Jakubowska-Vorbrich, Matylda Urjasz-Raczko | |
Prowadzący grup: | Zuzanna Jakubowska-Vorbrich, Matylda Urjasz-Raczko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom historii Hiszpanii od czasów prehistorycznych do okresu odkryć geograficznych, ze szczególnym uwzględnieniem procesów społecznych i kulturowych zachodzących na Półwyspie Iberyjskim. Kurs jest ukierunkowany na przedstawienie historycznie uwarunkowanej różnorodności kulturowej Hiszpanii i jej znaczenia dla formowania się społeczeństwa hiszpańskiego. Ponadto obejmuje omówienie przemian politycznych zachodzących na Półwyspie Iberyjskim w okresie średniowiecza: powstanie i upadek państwa wizygockiego, emiratu i kalifatu kordobańskiego, a także ewolucja terytorialna królestw chrześcijańskich aż do ich zjednoczenia w XV w. oraz epoki odkryć geograficznych. Zajęcia odbywają się w trybie zdalnym i prowadzone są na platformie Zoom oraz Moodle. Uczestnicy będą otrzymywać rozmaite zadania, zarówno w trybie synchronicznym: dyskusje w podgrupach, referowanie wniosków, quizy – jak i w trybie asynchronicznym: materiały do oglądania/czytania, niedługie zadania pisemne. Planowane jest zdalne zaliczenie semestru, ale ostateczna decyzja uzależniona jest od sytuacji epidemicznej. | |
Pełny opis: |
Szczegółowy zakres tematów: 1. Wstęp. Geografia Hiszpanii. 2. Dawne kultury zamieszkujące Półwysep Iberyjski: Iberowie, Celtowie, Tartessos, Baskowie, Fenicjanie, Kartagińczycy. 3. Kolonizacja rzymska. 4. Najazd plemion gockich; Królestwo Wizygotów. 5. Podbój muzułmański. Rozwój i kultura Al Ándalus. 6. Kształtowanie się pierwszych ośrodków chrześcijańskich: Asturia, Kastylia, Katalonia, Nawarra. 7. Rozpad kalifatu Kordoby; najazdy Almoravidów, Almohadów, Merynidów. Czasy rekonkwisty. 8. Królestwo Kastylii: rozwój polityczny, gospodarczy, kulturowy. 9. Alfons X Mądry; toledańska szkoła tłumaczy. 10. Królestwo Aragonii: rozwój polityczny, gospodarczy, kulturowy. 11. Królewska Para Katolicka – Izabela i Ferdynand: objęcie władzy i zjednoczenie Hiszpanii. 12. Inkwizycja hiszpańska. 13. Królewska Para Katolicka – Izabela i Ferdynand: polityka zagraniczna. 14. Początek epoki wielkich odkryć geograficznych. | |
Literatura: |
Lektury na semestr I oraz II: • T. Miłkowski, P. Machcewicz, Historia Hiszpanii (I część), Ossolineum, Wrocław 2009 • J. Brouwer, Joanna Szalona. Tragiczne życie w niespokojnym czasie (fragmenty), PIW, Warszawa 1991 • J. O’Callaghan, Rekonkwista (fragmenty), Poznań 2016 • R. Collins, Hiszpania w czasach Wizygotów (fragmenty), PWN, Warszawa 2007 (cz. I) • M. Defourneaux, Życie codzienne w Hiszpanii w wieku złotym (fragmenty), PIW, Warszawa 1968 • Dzieje Ryksy, córki Władysława Wygnańca śląskiego, cesarzowej Hiszpanii i hrabiny Prowansyi, red. K. Maleczyński, Poznań 1933 • T. S. Dziekoński, Historya Hiszpanii podług najlepszych źródeł ułożona (fragmenty), S.H. Merzbach, Warszawa, 1852 • M. Fernández Álvarez (fragmenty), o Izabela Katolicka, PIW, Warszawa 2007 o Cesarz Karol V, PIW, Warszawa 2003 • H. Gesztoft [red.], De Hispania Antiqua, (fragmenty),WUW, Warszawa 1990 • T. F. Hahn [red.], Anonima diarjusz peregrynacji włoskiej, hiszpańskiej i portugalskiej (fragmenty), Drukarnia A. Gojawiczyńskiego, Lwów 1935 • H. Kamen, Imperium hiszpańskie. Dzieje rozkwitu i upadku (fragmenty), Bellona, Warszawa 2008 • F. Kubiaczyk, Między wojną a dyplomacją. Ferdynand Katolicki i polityka zagraniczna Hiszpanii w latach 1492-1516 (fragmenty), Universitas, Kraków 2010 • M. Maciejowski, Rzymski podbój Hiszpanii (218-178 przed Chr.). Aspekty polityczne, militarne i społeczne (fragmenty), Napoleon V, Oświęcim 2012 • K. Mirgos (red.), Baskijska historia, baskijskie historie (wybrane), Poznań - Gniezno 2014 • G. Makowiecka, Po drogach polsko-hiszpańskich (fragmenty), Wydawnictwo Literackie, Kraków 1984 • M. Malinowski, Społeczeństwo Kordoby w czasach Kolumba, inkwizycji i rekonkwisty (fragmenty), Toruń 2000 • R. Menocal, Ozdoba świata. Jak muzułmanie, żydzi i chrześcijanie tworzyli kulturę tolerancji w średniowiecznej Hiszpanii (fragmenty), WUJ, Kraków 2006 • C. Nooteboom, Drogi do Santiago (fragmenty), Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2007 • M. Potok, Kim jest Cyd? Historia - literatura - przekład, "Pamiętnik Literacki", 98/2, 2007 • H. Rawlings, Inkwizycja hiszpańska, WUJ, Kraków 2009 (bez rozdziału 1) • C. Rojas, Burbonowie pozbawieni tronu (rozdział o Karolu IV), Universitas, Kraków 2001 • S. Runciman, Nieszpory sycylijskie (fragmenty), Wrocław 2007 • R. Skowron, Dyplomaci polscy w Hiszpanii w XVI i XVII wieku (fragmenty), Kraków 1997 • M. Wilczyński, Królestwo Swebów – regnum in extremitate mundi (fragmenty), Kraków 2011 Literatura pomocnicza: • M. Tuñón de Lara (red.), Historia Hiszpanii, Universitas, Kraków 1999 i następne wydania • J. Kieniewicz, Hiszpania w zwierciadle polskim, Novus Orbis, Gdańsk 2001 • G. Parker, Filip II (fragmenty), PIW, Warszawa 1985 | |
Uwagi: |
Zajęcia prowadzone na platformie Zoom. Część zajęć odbywa się w formie wykładu, część zaś w formie prezentacji przygotowywanych przez studentów i/albo dyskusji nad lekturą (w zależności od tematu). Studenci będą otrzymywać także różnorakie zadania do wykonania w trybie zarówno synchronicznym, jak i asynchronicznym. W zależności od tematu pracujemy nieraz w mniejszych lub większych podgrupach. Na ocenę semestralną składa się aktywność, w tym przygotowywanie prezentacji, dyskusja nad lekturami, wykonywanie zadań, obecność oraz ocena z kolokwium zaliczeniowego, które odbędzie się zdalnie (ostateczna decyzja o trybie przeprowadzenia kolokwium uzależniona jest od sytuacji epidemicznej). Celem kolokwium jest sprawdzenie stopnia znajomości materiałów omawianych za zajęciach. Pułap zaliczeniowy wynosi 75%. Zaliczenie zajęć jest warunkiem niezbędnym do przystąpienia do egzaminu w sesji letniej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.