Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie literaturoznawcze - fińska

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3320-ZSLLF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie literaturoznawcze - fińska
Jednostka: Katedra Hungarystyki
Grupy: Przedmioty specjalizacyjne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria licencjackie

Wymagania (lista przedmiotów):

Analiza tekstów literackich-spec. fińska 3320-ZATLF2
Historia literatury fińskiej I 3320-ZLF34-HLF1C
Historia literatury fińskiej II 3320-LLF34C-HLF2
Proseminarium licencjackie literaturoznawcze-fińska 3320-LPLLF

Założenia (lista przedmiotów):

Wybrane zagadnienia literatury fińskiej 3320-ZLF71-WZLF

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przygotowanie studentów do napisania pracy seminaryjnej z zakresu literatury i kultury fińskiej.

Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie studentów do napisania pracy seminaryjnej z zakresu literatury i kultury fińskiej. Oznacza to zapoznanie studentów z metodologią pisania tego rodzaju pracy, zbierania literatury przedmiotu oraz materiału źródłowego. W trakcie zajęć studenci wybierają temat pracy seminaryjnej, szukają literatury przedmiotu, referują wybrane przez siebie teksty naukowe i zdają sprawę z postępów własnej pracy.

Literatura:

Głowiński Michał, Okopień-Sławińska Aleksandra, Sławiński Janusz 1986. Zarys teorii literatury. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Arlander, Annette 2016. "Mitä tekijä voi tehdä?" Annette Arlander, Laura Gröndahl and Marja Silde (toim.) Tekijä - teos, esitys ja yhteiskunta. TeaTS, Helsinki.

Bahtin, Mihail 1995. Rabelais: keskiajan ja renessanssin nauru. Taifuuni, Helsinki Eskelinen, Markku 2016. Raukoilla rajoilla. Suomenkielisen proosakirjallisuuden historiaa, Siltala, Helsinki.

Foucault, Michel 2006. “Mikä tekijä on?” (orig. Qu’est-ce qu’un auteur? Editions Gallimard, Paris 1994) Suom. Markku Lehtinen. Nuori Voima 1/ 2006, 7-14.

Heikkonen, Elias & Mäkikalli, Aino 2018. Jukola. Suomen kieli ja kirjallisuus Sanoma pro, Helsinki.

Hemming, Mia (2008) Vihreää kirjallisuutta ja tutkimusta. Tieteessä tapahtuu 6/2008

Kaarto, Tomi 2003. Romanttinen tekijäkäsitys, tekijän kuolema ja kirjailijafunktio. Teoksessa Alanko, Outi & Käkelä-Puumala, Tiina (toim.) Kirjallisuudentutkimuksen peruskäsitteitä. Helsinki: SKS. 163–183.

Kainulainen, Anna (2007) “What a perverse crew we are” Queer-teoreettinen luenta Michael Cunninghamin romaanista A Home at the End of the World, Pro gradu –tutkielma, Jyväskylän yliopisto

Korsisaari, Eva Maria (2003) Keskeisiä kirjallisuudentutkimuksen suuntauksia, Outi Alanko and Tiina Käkelä-Puumala (toim.): Kirjallisuudentutkimuksen peruskäsitteitä. Helsinki: SKS. 290-309.

Korhonen, Kuisma (2003). Kirjallisuudentutkimuksen alue, in Outi Alanko and Tiina Käkelä-Puumala (toim.): Kirjallisuudentutkimuksen peruskäsitteitä. Helsinki: SKS. 11-40.

Koskela, L., & Rojola, L. (1997). Lukijan ABC-kirja: Johdatus kirjallisuuden nyjkyteorioihin ja kirjallisuudentutkimuksen suuntauksiin. Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.

Lahtinen, Aino-Maija (2017) Psykoanalyysi ja kirjallisuus (PSYKOANALYYTTINEN KESÄKOULU 3.-5.8.2017 Helsinki, Suomen Psykoanalyyttinen yhdistys)

Laine, T.: ”Miten kokemusta voi tutkia? Fenomenologinen näkökulma.” Teoksessa Ikkunoita tutkimusmetodeihin II. Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin. Toimittaneet Juhani Aaltola ja Raine Valli. Jyväskylä: PS-kustannus.

Lassila, Pertti (toim.) (1999) Suomen kirjallisuushistoria 3 - Rintamakirjeistä tietoverkkoihin. Helsinki: SKS.​

Lukács, György (Georg) 2013. "Kertoa vai kuvailla – naturalismista ja formalismista", suom. Sanna Isto-Rodenkirschen, Nuori Voima 3/99:9-13.

Minkkinen Hanna-Kaisa (2011) Jälkikoloniaalisen teorian vastaanotto Viron kirjallisuustieteessä. Pro gradu -tutkielma Jyväskylän yliopisto.

Paavolainen, Olavi 1932. Suursiivous eli kirjallisessa lastenkamarissa. Jyväskylä. Gummerus.

Sallamaa, Kari (1994) Kansarintaman valo. Helsinki: SKS

Efekty uczenia się:

Wiedza :

- student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu historii literatury fińskiej oraz współczesnych zjawisk zachodzących w tej literaturze

- operuje terminologią nauk humanistycznych, a zwłaszcza filologicznych

- ma rozeznanie w metodologii badań nad literaturą

Umiejętności:

- student posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników w zakresie niezbędnym do udziału w dyskusji na zajęciach i przygotowania własnych prac

- umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego.

- sprawnie referuje literaturę przedmiotu; kompetentnie analizuje teksty literackie; poprawnie formułuje swoje sądy na piśmie; w praktyce stosuje narzędzia właściwe warsztatowi filologa; ma opanowaną technikę pisania pracy naukowej

Kompetencje społeczne:

- student potrafi odpowiednio określić priorytety służące określonego przez siebie i innych zadania

- ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego studiowanego regonu i kraju

- potrafi aktywnie włączyć się w uczestnictwo w kulturze studiowanego regionu, korzystając z różnych mediów i form

- ma nawyk śledzenia współczesnych procesów i zjawisk zachodzących w kulturze i literaturze Finlandii

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia rocznego cyklu dydaktycznego jest zatwierdzona przez promotora praca licencjacka.

Kryteria oceniania:

- udział w zajęciach i postępy w pisaniu pracy.

-ocena końcowa zależy od merytorycznego poziomu pracy, od jej poprawności językowej i od staranności w zakresie techniki (przypisy, aneksy itp.)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 9 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Ewelina Bator
Prowadzący grup: Ewelina Bator
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)