Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja w tekstach medialnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3321-M2S20SM04
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikacja w tekstach medialnych
Jednostka: Katedra Italianistyki
Grupy: Seminaria magisterskie na studiach II stopnia dla studentów II roku
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: włoski
Rodzaj przedmiotu:

seminaria magisterskie

Założenia (opisowo):

Zakłada się, że zapisując się na te zajęcia, student powinien znać:

• język włoski na poziomie umożliwiającym zrozumienie analizowanych zagadnień językowych

• podstawowe różnice między językiem włoskim a polskim.

Skrócony opis:

Przedmiot wprowadza w zagadnienia współczesnej komunikologii, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji językowej w tekstach medialnych i wybranych teorii komunikowania masowego.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zaznajomienie uczestników kursu z wybranymi teoriami, strategiami i narzędziami komunikacji w tekstach medialnych. Poszczególne jednostki zajęciowe łączą część wprowadzającą o charakterze wykładowym z częścią warsztatową, podczas której studenci (indywidualnie lub w grupach) dokonują analizy językowej włoskich (i w mniejszym stopniu polskich) tekstów medialnych. Część praktyczna kursu uczy samodzielnego rozpoznawania zjawisk językowych charakterystycznych dla przekazu medialnego oraz stosowania narzędzi analizy dyskursu. Zestawienie tekstów włoskich z polskimi pozwala określić różnice między językiem mediów we Włoszech i w Polsce.

Literatura:

Bentivegna, Sara; Boccia Artieri, Giovanni (2019), Le teorie delle comunicazioni di massa e la sfida digitale, Roma, Laterza.

Morcellini, Mario (2013), Comunicazione e media, EGEA.

Orletti, Franca ed. (2004), Scrittura e i nuovi media, Roma, Carocci.

Wolf, Mauro (2001), Teorie delle comunicazioni di massa, Milano, Bompiani.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Definiuje i opisuje wybrane modele komunikacji językowej.

UMIEJĘTNOŚCI

Potrafi, stosując podstawowe metody badawcze, zbierać, selekcjonować, analizować i interpretować informacje z różnych źródeł i na tej postawie wnioskować i formułować krytyczne sądy.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia własnego poziomu kulturalnego.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się:

- ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność);

- końcowe zaliczenie pisemne;

- przedstawienie całości pracy magisterskiej i uzyskanie z niej pozytywnej oceny.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)