Praktyczna nauka języka włoskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3321-U2SPNJW |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka włoskiego |
Jednostka: | Katedra Italianistyki |
Grupy: |
Praktyczna Nauka Języka Włoskiego na st. II stopnia dla studentów II r. studiów stacjonarnych |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | włoski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zajęcia przeznaczone są dla studentów drugiego roku studiów drugiego stopnia i mają na celu doskonalenie umiejętności językowych. Program w szczególności dotyczy studentów, którzy chcą lepiej posługiwać się językiem włoskim w piśmie. Studenci będą rozwijać i umacniać zdolność jasnego i dokładnego argumentowania, analizowania i streszczania tekstów oraz pisania złożonych, spoistych i poprawnie skonstruowanych tekstów. Podczas zajęć będą wykorzystywane rozmaite materiały dydaktyczne (artykuły z prasy, eseje, teksty literackie, komiksy, zdjęcia, materiały video etc.) do dyskusji i ćwiczeń, których głównym tematem będzie język i kultura włoska oraz aktualności. Zajęcia są szczególnie istotne dla osób pragnących zająć się w przyszłości nauczaniem języka włoskiego. |
Pełny opis: |
Zajęcia przewidują: • Ćwiczenia z zakresu pisania argumentacyjnego • Ćwiczenia z zakresu twórczego pisania • Poprawne konstruowanie złożonych tekstów • Analizowanie i streszczanie tekstów pisemnych • Zagadnienia z zakresu kultury włoskiej oraz aktualności. Przewidziane są dyskusje na zajęciach oraz prace domowe. |
Literatura: |
Dardano, M. e Trifone, P. (1995). Grammatica italiana con nozioni di linguistica. Zanichelli. Dell’Aversano C. e Grilli , A. (2005). La scrittura argomentativa. Dal saggio alla breve tesi di dottorato. Le Monnier. Maggini, M. e Zappalà, M. (2010). Dossier Italia. Uso di materiali autentici per l’insegnamento dell’italiano come lingua seconda. Guerra Edizioni. Materiały dydaktyczne zamieszczone w internecie lub przekazywane na zajęciach przez wykładowcę |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Wskazuje kluczowe cechy współczesnego języka włoskiego. UMIEJĘTNOŚC I Posługuje się biegle w mowie i piśmie językiem włoskim (poziom C2+) Potrafi porozumiewać się przy pomocy różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie italianistyki i innych filologii, w zakresie innych dyscyplin humanistycznych, a także upowszechniać i popularyzować wiedzę o języku, historii i kulturze Włoch w formie rozbudowanej wypowiedzi pisemnej, ustnej, multimedialnej w języku włoskim i polskim KOMPETENCJE SPOŁECZNE Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i podnoszenia własnego poziomu kulturalnego. łecznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
30% Praca na zajęciach 30% zaliczenie ustne 40% końcowy egzamin pisemny Kryteria oceny: • Praca na zajęciach: ocenie podlega uczestnictwo studentów w zadaniach i dyskusjach na zajęciach oraz wykonywanie prac domowych • Zaliczenie semestralne: rozmowa z wykładowcą na temat zagadnień podjętych na zajęciach • Egzamin końcowy (po zakończeniu zajęć): będzie polegał na zredagowaniu/opracowaniu tekstu pisemnego • Aktywne uczestnictwo w zajęciach • Terminowe dostarczanie ćwiczeń • Zaangażowanie w wykonywanie ćwiczeń • Zaliczenie ustne • Egzamin pisemny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.