Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnostyka psychologiczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3401-PR1-SP-PPS-DPz
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Diagnostyka psychologiczna
Jednostka: Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji
Grupy: Przedmioty Instytutu Profilaktyki i Resocjalizacji (zaoczne)
Przedmioty specjalizacyjne zaoczne: Psychosocjologia problemów społecznych - IPSIR, I stopień
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Diagnoza kliniczna i psychometryczna. Obserwacja kliniczna. Wywiad diagnostyczny i anamnestyczny. Metody badań stosowane w psychologii.

Pełny opis:

1. Przedmiot diagnozy psychologicznej 2. Rodzaje diagnoz psychologicznych (psychometryczna, kliniczna) 3. Tworzenie narzędzi badawczych. Warunki jakie musi spełniać test psychologiczny ( obiektywność, rzetelność, trafność, normalizacja) 4. Diagnoza ogólna - całościowa, specyficzna 5.Obserwacja - techniki obserwacyjne. Obserwacja kliniczna 6. Wywiad, typy wywiadów, wywiad kliniczny 5. Metody diagnozy procesów poznawczych, emocjonalnych, 6. Metody diagnozy wybranych właściwości osobowości 7. Diagnoza zaburzeń zachowania u dzieci i ich psychospołecznych uwarunkowań8. Diagnoza zaburzeń zachowania u młodzieży 10.Wymagania stawiane osobie przeprowadzającej obserwacje kliniczne i wywiad 11. Studium przypadku

Literatura:

1.Kępiński A. - Poznanie chorego, PZWL, 19782. Meili R. - Podręcznik diagnostyki psychologicznej, PWN, 19673. Milewska E., Szymanowska a. - Postepowanie Diagnostyczne w zaburzeniach zachowania u dzieci, w (red) E. Milewska, A. Szymanowska, - Rodzice i Dzieci. Psychologiczny obraz sytuacji problemowych, CMPP-P, 2000

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)