Zagadnienia społeczno-kulturowe Korei 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-19-KOW1-ZSKK(L) |
Kod Erasmus / ISCED: |
07.1
|
Nazwa przedmiotu: | Zagadnienia społeczno-kulturowe Korei 2 |
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Poziom wiedzy i umiejętności ogólnych, wynikający ze zdania egzaminu dojrzałości. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Wykład dotyczy tradycyjnej i współczesnej kultury koreańskiej, wraz z podstawowymi informacjami z zakresu geografii fizycznej i społecznej. |
Pełny opis: |
Wykład zawiera elementy geografii fizycznej, gospodarczej i historycznej poszczególnych regionów koreańskich oraz podstawy kultury koreańskiej, źródła jej pochodzenia, obce wpływy i interakcje z innymi kulturami regionu. Przedstawia regionalne zróżnicowanie kraju, cechy charakterystyczne krain i zamieszkującej je ludności, obrzędy przejścia, zwyczaje świąteczne, cechy tradycyjnego budownictwa, ubioru, kuchni, medycyny, chronologii, symboliki |
Literatura: |
Zalecana lista lektur: - A handbook of Korea - Wacław Sieroszewski, Korea – klucz Dalekiego Wschodu, Kraków, 1960 - Haesung Lee, Kapitalizm konfucjański. Koreańska droga rozwoju, Toruń, 2011 - Joanna Rurarz, Historia Korei, Dialog, 2009 - Joanna P. Rurarz, „Tradycyjny ubiór koreański – Hanbok”, w: Szata oddaje ludzkie obyczaje, czyli o strojach ludów Azji i Afryki, Warszawa, 2008 - Halina Ogarek-Czoj, „Być kobietą w Korei. Wierne żony, troskliwe matki, piękne kurtyzany”, w: Być kobietą w Oriencie, Dialog, 2001 - Lautensach, Korea (a geography based on the author’s travels and literature), Springer-Verlag, 1988 - Donald N. Clark, Culture and customs of Korea, Greenwood Press, 2000 - Lee Kwang-kyu, Korean Traditional Culture, Korean Studies Series no. 25, Jimoondang International, 2003 - John H. Koo, Andrew C. Nahm, An introduction to Korean Culture, Hollym, 2008 - Jae-sok Choi, Social structure of Korea, Jimoondang 2011 |
Efekty uczenia się: |
K-W09 ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o zagadnieniach społeczno-kulturowych Korei w zakresie środowiska naturalnego, sytuacji etnicznej, demograficznej i politycznej K-W10 potrafi nazwać i scharakteryzować podstawowe zjawiska kulturowe Korei K-W11 ma uporządkowaną wiedzę na temat uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego oraz ich znaczenia dla historycznej i współczesnej sytuacji Korei K-W14 ma świadomość różnorodności językowej i jej wpływu na sytuację kulturową i polityczną świata K-W16 ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym Korei K_U02 potrafi wskazać źródła różnic kulturowych krajów Orientu K_U04 potrafi zastosować wiedzę z zakresu historii Korei do analizy i interpretowania wydarzeń współczesnego świata K_U05 potrafi prawidłowo usytuować Koreę w kontekście uwarunkowań środowiska naturalnego, geopolitycznego i gospodarczego K_U09 potrafi zastosować wiedzę z zakresu problematyki społeczno-kulturowej Korei w typowych sytuacjach profesjonalnych K_U17 potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Korei K_U21 posiada umiejętność prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu problematyki kulturowej Korei w języku polskim oraz obcym z uwzględnieniem tradycji intelektualnej Korei K_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K04 potrafi odpowiednio określić cele i sposoby ich osiągnięcia w zakresie działalności naukowej, zawodowej i społecznej K_K05 ma świadomość odmienności kulturowej i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata K_K06 widzi potrzebę prowadzenia dialogu międzykulturowego K_K07 ma świadomość znaczenia kultury Korei w kulturze światowej K_K08 działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej i językowej Korei K_K09 dostrzega pozytywne wartości społeczno-kulturowe Korei, z których może czerpać dla osobistego rozwoju i efektywnej komunikacji międzykulturowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza, umiejętności i kompetencje wykazane na egzaminie egzamin pisemny końcowy |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Diniejko-Wąs | |
Prowadzący grup: | Anna Diniejko-Wąs | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Diniejko-Wąs | |
Prowadzący grup: | Anna Diniejko-Wąs | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.