I język i kultura Indii H1.2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-7-IN1-IJKIH1.2 | Kod Erasmus / ISCED: |
09.9
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | I język i kultura Indii H1.2 | ||
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Założenia (opisowo): | Przyjecie na I rok studiów licencjackich (grupa hindi) |
||
Tryb prowadzenia: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Praktyczna nauka I języka indyjskiego (hindi), poczynając od nauki pisma oraz przedstawienia zasad transliteracji/ transkrypcji naukowej i transkrypcji spolszczonej, do znajomości języka na poziomie podstawowym. |
||
Pełny opis: |
Praktyczna nauka I języka indyjskiego (hindi), poczynając od nauki pisma oraz przedstawienia zasad transliteracji/transkrypcji naukowej i transkrypcji spolszczonej, do znajomości języka na poziomie podstawowym. Nauka współczesnego standardowego hindi opiera się przede wszystkim na odpowiednio dobranych krótkich tekstach i dialogach, pozwalających nie tylko na naukę języka, lecz także na zaznajomienie studentów z kulturą, życiem codziennym i obyczajami Indii i innych krajów Azji Południowej. Celem zajęć jest nabycie przez studentów podstawowych kompetencji językowych w zakresie praktycznej znajomości I języka indyjskiego, opanowanie podstawowych konstrukcji gramatycznych oraz podstawowego zakresu słownictwa i umiejętności stosowania języka w mowie (języki współczesne) oraz piśmie; ćwiczone jest ponadto czytanie prostych tekstów i umiejętność pracy z nimi: odpowiadanie na zadane pytania, streszczanie – ustne i pisemne, układanie pytań, etc. |
||
Literatura: |
D. Stasik: Podręcznik języka hindi, cz. I, Wydawnictwo Akademickie DIALOG, Warszawa 2008. D. Stasik: Język hindi, Wydawnictwo Akademickie DIALOG, Warszawa 2008. V.R. Jagannathan: Svayam hindi sikhen, cz. I i II, Janepa, New Delhi 1991. R.S. McGregor: Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, Delhi 1986. Materiały dobrane przez prowadzącego zajęcia. |
||
Efekty uczenia się: |
K_W12 ma obszerną wiedzę o języku hindi, jego strukturze, historii, piśmie K_W13 ma świadomość złożonej natury języka hindi, jego miejsca i znaczenia w kontekście kultury i historii Azji Południowej K_W14 ma świadomość różnorodności językowej i jej wpływu na sytuację kulturową i polityczną świata K_W15 ma podstawową wiedzę o zasadach przekładu z języka hindi na język polski K_U06 potrafi czytać, analizować i interpretować teksty literackie i inne dzieła twórczości kulturalnej (film, prasa, piśmiennictwo o charakterze społecznym) Azji Południowej, prawidłowo umieszczając je w kontekście kulturowym K_U09 potrafi zastosować wiedzę z zakresu problematyki społeczno-kulturowej Azji Południowej w typowych sytuacjach profesjonalnych K_U12 posługuje się językiem hindi na poziomie średnio zaawansowanym K_U13 potrafi analizować i interpretować teksty źródłowe w języku hindi K_U14 potrafi przełożyć teksty literackie/piśmiennictwa z języka hindi na język polski K_U15 potrafi interpretować kluczowe pojęcia kultur obszaru Azji Południowej poprzez analizę językową/ filologiczną K_U16 potrafi biegle posługiwać się systemem pisma języka hindi i narzędziami służącymi do jego poznania i analizy (słowniki tradycyjne i elektroniczne, leksykony, korpusy językowe, bazy danych etc.) K_U17 potrafi poprawnie funkcjonować w środowisku językowym i kulturowym Azji Południowej K_U21 posiada umiejętność prezentacji zagadnień szczegółowych z zakresu problematyki kulturowej Azji Południowej w języku polskim oraz w języku hindi z uwzględnieniem tradycji intelektualnej Azji Południowej K_U22 posiada umiejętność formułowania w mowie i piśmie własnych opinii i wniosków w języku polskim oraz w języku hindi K_U24 potrafi korzystać z narzędzi elektronicznych i internetowych w języku polskim i w języku hindi K_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K02 potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz nawiązywać kontakty i budować relacje społeczne K_K03 potrafi nawiązywać kontakty i współdziałać z przedstawicielami odmiennych kultur K_K05 ma świadomość odmienności kulturowej i jej źródeł religijnych, filozoficznych, obyczajowych i historycznych oraz jej znaczenia dla rozumienia współczesnego świata K_K06 widzi potrzebę prowadzenia dialogu międzykulturowego K_K07 ma świadomość znaczenia kultury Azji Południowej w kulturze światowej K_K08 działa na rzecz udostępniania i promowania spuścizny kulturowej i językowej Azji Południowej |
||
Metody i kryteria oceniania: |
bieżące przygotowanie i aktywność na zajęciach - zaliczenie na ocenę po każdym semestrze - kontrola obecności |
||
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Turek | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Turek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
|
Skrócony opis: |
Praktyczna nauka I języka indyjskiego (hindi), poczynając od nauki pisma oraz przedstawienia zasad transliteracji/ transkrypcji naukowej i transkrypcji spolszczonej, do znajomości języka na poziomie podstawowym. | |
Pełny opis: |
Praktyczna nauka I języka indyjskiego (hindi), poczynając od nauki pisma oraz przedstawienia zasad transliteracji/transkrypcji naukowej i transkrypcji spolszczonej, do znajomości języka na poziomie podstawowym. Nauka współczesnego standardowego hindi opiera się przede wszystkim na odpowiednio dobranych krótkich tekstach i dialogach, pozwalających nie tylko na naukę języka, lecz także na zaznajomienie studentów z kulturą, życiem codziennym i obyczajami Indii i innych krajów Azji Południowej. Celem zajęć jest nabycie przez studentów podstawowych kompetencji językowych w zakresie praktycznej znajomości I języka indyjskiego, opanowanie podstawowych konstrukcji gramatycznych oraz podstawowego zakresu słownictwa i umiejętności stosowania języka w mowie (języki współczesne) oraz piśmie; ćwiczone jest ponadto czytanie prostych tekstów i umiejętność pracy z nimi: odpowiadanie na zadane pytania, streszczanie – ustne i pisemne, układanie pytań, etc. | |
Literatura: |
D. Stasik: Podręcznik języka hindi, cz. I, Wydawnictwo Akademickie DIALOG, Warszawa 2008. D. Stasik: Język hindi, Wydawnictwo Akademickie DIALOG, Warszawa 2008. V.R. Jagannathan: Svayam hindi sikhen, cz. I i II, Janepa, New Delhi 1991. R.S. McGregor: Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, Delhi 1986. Materiały dobrane przez prowadzącego zajęcia. | |
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.