Pocztówki z Izraela
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3600-SJW-PzI-OG | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pocztówki z Izraela | ||
Jednostka: | Wydział Orientalistyczny | ||
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie humanistyczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Wydział Orientalistyczny - przedmioty ogólnouniwersyteckie |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
||
Założenia (opisowo): | Student powinien orientować się w podstawowych zagadnieniach dotyczących historii Żydów od początku XX wieku. |
||
Tryb prowadzenia: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Uczestnicy konwersatorium poznają najciekawsze miejsca w Izraelu: najważniejsze zabytki i najpiękniejsze skarby przyrody, modne dzielnice nowoczesnych miast i najstarsze osady. Wcześniejsza znajomość współczesnego hebrajskiego nie jest wymagana. Uczestnicy kursu poznają alfabet hebrajski, zasady pisowni i wymowy oraz podstawy gramatyki współczesnego hebrajskiego. Głównym celem kursu jest przyswojenie przez słuchaczy słownictwa przydatnego w sytuacjach z życia codziennego (dom i rodzina, codzienne czynności, podróże, praca i czas wolny). |
||
Pełny opis: |
Zakres tematyczny: 1. „Jerozolima się modli, Tel Awiw bawi, a Hajfa pracuje.” Najważniejsze miasta Izraela. 2. Wybrzeże Morza Śródziemnego: od portu do portu. 3. Średniowiecze twierdze i nowoczesne kibuce. Galilea i Wzgórza Golan. 4. Sodoma i Gomora. Morze Martwe i Pustynia Judzka. 5. Niech zakwitnie pustynia! Od gór Negewu po rafę koralową Ejlatu. 6. Podróże podniebienia: od hummusu po czulent. 7. Ze śpiewem na ustach! Muzyka izraelska: ku chwale Boga, w służbie krajowi i dla czystej rozrywki. |
||
Efekty uczenia się: |
Student zna najważniejsze zagadnienia dotyczące historii i geografii współczesnego Izraela. Potrafi wskazać najbardziej istotne zabytki i przedstawić ich historię, zaplanować podróż po Izraelu z uwzględnieniem charakterystycznych elementów kultury współczesnego Izraela oraz wykorzystać podstawowe słownictwo hebrajskie w codziennych sytuacjach. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
OBECNOŚĆ NA ZAJĘCIACH I ZALICZENIE PISEMNE: test językowy + elementy historii i geografii omawianych miejsc -ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) 50% -końcowe zaliczenie pisemne - 40% -kontrola obecności 10% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-08-02 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Klingofer-Szostakowska | |
Prowadzący grup: | Anna Klingofer-Szostakowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
|
Skrócony opis: |
Uczestnicy konwersatorium poznają najciekawsze miejsca w Izraelu: najważniejsze zabytki i najpiękniejsze skarby przyrody, modne dzielnice nowoczesnych miast i najstarsze osady. Wcześniejsza znajomość współczesnego hebrajskiego nie jest wymagana. Uczestnicy kursu poznają alfabet hebrajski, zasady pisowni i wymowy oraz podstawy gramatyki współczesnego hebrajskiego. Głównym celem kursu jest przyswojenie przez słuchaczy słownictwa przydatnego w sytuacjach z życia codziennego (dom i rodzina, codzienne czynności, podróże, praca i czas wolny). | |
Pełny opis: |
Zakres tematyczny: 1. „Jerozolima się modli, Tel Awiw bawi, a Hajfa pracuje.” Najważniejsze miasta Izraela. 2. Wybrzeże Morza Śródziemnego: od portu do portu. 3. Średniowiecze twierdze i nowoczesne kibuce. Galilea i Wzgórza Golan. 4. Sodoma i Gomora. Morze Martwe i Pustynia Judzka. 5. Niech zakwitnie pustynia! Od gór Negewu po rafę koralową Ejlatu. 6. Podróże podniebienia: od hummusu po czulent. 7. Ze śpiewem na ustach! Muzyka izraelska: ku chwale Boga, w służbie krajowi i dla czystej rozrywki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.