Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka hiszpańskiego z wykorzystaniem elementów językoznawstwa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3700-CS1-1-NHIS-2
Kod Erasmus / ISCED: 09.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0232) Literatura i językoznawstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Nauka języka hiszpańskiego z wykorzystaniem elementów językoznawstwa
Jednostka: Wydział "Artes Liberales"
Grupy: Nauczanie języków nowożytnych z wykorzystaniem elementów językoznawstwa
Przedmioty dla I roku programu kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska (od 2019/20)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

języki obce

Skrócony opis:

Nauka języka nowożytnego - hiszpańskiego na poziomie sprawności językowej A2 (wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego).

Pełny opis:

Ćwiczenia poświęcone są nauce języka hiszpańskiego w połączeniu ze zdobywaniem wiadomości na temat kultury, historii i tradycji Hiszpanii i krajów hiszpańskojęzycznych. Kurs wpisuje się w podstawowy program zajęć kulturoznawstwa – cywilizacji śródziemnomorskiej. Studenci opanowują materiał gramatyczny, szybko rozwijają zasób słów dzięki intensywnej pracy na tekstach oryginalnych, a także poznają etymologię wyrazów, związki języka hiszpańskiego z łaciną i wpływy języka arabskiego, hiszpańskie zwyczaje, święta oraz najważniejszych przedstawicieli kultury hiszpańskiej i krajów hiszpańskojęzycznych.

Literatura:

• Podręczniki:

Aula internacional 1 Nueva edición. Jaime Corpas / Agustín Garmendia / Carmen Soriano, Difusión, Barcelona 2014

Campus Sur Podręcznik + ćwiczenia

Gramática Básica del Estudiante de Español. Rosario Alonso / Alejandro Castañeda et al., Difusión, Barcelona 2005 (polskie wydanie: Duża gramatyka hiszpańska z ćwiczeniami, Wydawnictwo LektorKlett 2016)

• Wybór tematów i materiałów z innych podręczników.

• Materiały własne: teksty, nagrania audiowizualne.

Uwagi Podręcznik zostanie wybrany po uwzględnieniu charakteru, preferencji i zainteresowań grupy. Uczestnicy zajęć są zobowiązani do zakupienia podręcznika (i ćwiczeń), kopie pirackie oraz wersje na urządzeniach mobilnych nie będą akceptowane.

Efekty uczenia się:

Takie jak dla lektoratów UW, poziom A2

Wiedza: Student zna i rozumie

- kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza – język hiszpański K_W08

- wypowiedzi i często używane wyrażenia związane z życiem codziennym np. podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy, jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy. K_W08

-- etymologię wybranych wyrazów, historię języka hiszpańskiego i jego funkcjonowania w ujęciu porównawczym z innymi językami K_W08

Umiejętności: Student potrafi

- posługiwać się językiem hiszpańskim na poziomie A2 K_U12

- samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w języku hiszpańskim K_U11

- porozumiewać się w zwykłych, rutynowych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie prostej, bezpośredniej wymiany informacji na tematy znane i typowe. K_U11 K_W08

- w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie, otoczenie, K_U12

- poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego. K_U12

Kompetencje społeczne: Student jest gotów do

- pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania K_K03

- zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych K_K06

- zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K08

- aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów K_K10

Metody i kryteria oceniania:

Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność, testy pisemne) – 20%;

prace pisemne – 10%;

odpowiedzi ustne – 10%;

zaliczenie semestralne– 60%.

W trakcie zajęć przeprowadzana będzie również kontrola obecności (dopuszczalne są 4 nieobecności – ponadwymiarowe należy zaliczyć

indywidualnie).

Osoby, które przekroczą dopuszczalną liczbę nieobecności, mogą zaliczyć do trzech dodatkowych nieobecności wedle ww. kryteriów.

Osoby, które w semestrze opuszczą więcej zajęć, nie będą dopuszczone do zaliczenia końcowego.

Egzamin/ Test

Test zawierający pytania otwarte, zamknięte, pytania sprawdzające rozumienie fragmentu prostej wypowiedzi (nagrania).

Dodatkowe szczegóły dotyczące kryteriów oceniania znajdują się w aktualnym cyklu dydaktycznym.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)