Nauka języka hiszpańskiego z wykorzystaniem elementów językoznawstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3700-CS1-1-NHIS-2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.1
|
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka hiszpańskiego z wykorzystaniem elementów językoznawstwa |
Jednostka: | Wydział "Artes Liberales" |
Grupy: |
Nauczanie języków nowożytnych z wykorzystaniem elementów językoznawstwa Przedmioty dla I roku programu kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska (od 2019/20) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Skrócony opis: |
Nauka języka nowożytnego - hiszpańskiego na poziomie sprawności językowej A2 (wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). |
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są nauce języka hiszpańskiego w połączeniu ze zdobywaniem wiadomości na temat kultury, historii i tradycji Hiszpanii i krajów hiszpańskojęzycznych. Kurs wpisuje się w podstawowy program zajęć kulturoznawstwa – cywilizacji śródziemnomorskiej. Studenci opanowują materiał gramatyczny, szybko rozwijają zasób słów dzięki intensywnej pracy na tekstach oryginalnych, a także poznają etymologię wyrazów, związki języka hiszpańskiego z łaciną i wpływy języka arabskiego, hiszpańskie zwyczaje, święta oraz najważniejszych przedstawicieli kultury hiszpańskiej i krajów hiszpańskojęzycznych. |
Literatura: |
• Podręczniki: Aula internacional 1 Nueva edición. Jaime Corpas / Agustín Garmendia / Carmen Soriano, Difusión, Barcelona 2014 Campus Sur Podręcznik + ćwiczenia Gramática Básica del Estudiante de Español. Rosario Alonso / Alejandro Castañeda et al., Difusión, Barcelona 2005 (polskie wydanie: Duża gramatyka hiszpańska z ćwiczeniami, Wydawnictwo LektorKlett 2016) • Wybór tematów i materiałów z innych podręczników. • Materiały własne: teksty, nagrania audiowizualne. Uwagi Podręcznik zostanie wybrany po uwzględnieniu charakteru, preferencji i zainteresowań grupy. Uczestnicy zajęć są zobowiązani do zakupienia podręcznika (i ćwiczeń), kopie pirackie oraz wersje na urządzeniach mobilnych nie będą akceptowane. |
Efekty uczenia się: |
Takie jak dla lektoratów UW, poziom A2 Wiedza: Student zna i rozumie - kulturę i język wybranego regionu Śródziemnomorza – język hiszpański K_W08 - wypowiedzi i często używane wyrażenia związane z życiem codziennym np. podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy, jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy. K_W08 -- etymologię wybranych wyrazów, historię języka hiszpańskiego i jego funkcjonowania w ujęciu porównawczym z innymi językami K_W08 Umiejętności: Student potrafi - posługiwać się językiem hiszpańskim na poziomie A2 K_U12 - samodzielnie wyodrębnić podstawowe tezy wysłuchanej prezentacji / przeczytanego tekstu w języku polskim oraz w języku hiszpańskim K_U11 - porozumiewać się w zwykłych, rutynowych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie prostej, bezpośredniej wymiany informacji na tematy znane i typowe. K_U11 K_W08 - w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie, otoczenie, K_U12 - poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego. K_U12 Kompetencje społeczne: Student jest gotów do - pracy w grupie zarówno jako jej moderator, jak i wykonawca powierzonego zadania K_K03 - zrozumienia zasady tolerancji i różnic kulturowych K_K06 - zrozumienia wagi zachowania bogactwa, integralności oraz świadomości dziedzictwa kulturowego Europy, w tym poszczególnych tradycji Śródziemnomorza K_K08 - aktywnego uczestnictwa w dyskusji w języku polskim oraz wybranym języku Śródziemnomorza, szanując poglądy partnerów K_K10 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność, testy pisemne) – 20%; prace pisemne – 10%; odpowiedzi ustne – 10%; zaliczenie semestralne– 60%. W trakcie zajęć przeprowadzana będzie również kontrola obecności (dopuszczalne są 4 nieobecności – ponadwymiarowe należy zaliczyć indywidualnie). Osoby, które przekroczą dopuszczalną liczbę nieobecności, mogą zaliczyć do trzech dodatkowych nieobecności wedle ww. kryteriów. Osoby, które w semestrze opuszczą więcej zajęć, nie będą dopuszczone do zaliczenia końcowego. Egzamin/ Test Test zawierający pytania otwarte, zamknięte, pytania sprawdzające rozumienie fragmentu prostej wypowiedzi (nagrania). Dodatkowe szczegóły dotyczące kryteriów oceniania znajdują się w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.