Konwersatorium francuskie: Strategie narracyjne we współczesnej francuskiej prozie autobiograficznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3700-CS2-1-K-FR1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.0
|
Nazwa przedmiotu: | Konwersatorium francuskie: Strategie narracyjne we współczesnej francuskiej prozie autobiograficznej |
Jednostka: | Wydział "Artes Liberales" |
Grupy: |
Przedmioty dla I roku: Kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska, studia II stopnia Przedmioty: Kulturoznawstwo - cywilizacja śródziemnomorska, studia II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | francuski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Kurs przeznaczony jest dla studentów znających język francuski w stopniu zaawansowanym (B2) Kurs przeznaczony jest dla studentów znających język francuski w stopniu zaawansowanym (B2) |
Skrócony opis: |
Współczesna proza francuska, analiza tekstu literackiego, twórcze pisanie |
Pełny opis: |
Kurs przeznaczony jest dla studentów znających język francuski w stopniu zaawansowanym. Zajęcia poświęcone są analizie zaproponowanych lektur z wykorzystaniem narzędzi interpretacyjnych oraz na praktyce literackiej. Spotkania poświęcone dyskusjom na temat omawianych tekstów mają być inspiracją i zachętą dla własnej twórczości. Kurs ma na celu rozwinięcie umiejętności czytania, pisania i mówienia w języku francuskim oraz zapoznanie z wybranymi nurtami współczesnej prozy francuskiej. |
Literatura: |
Serge Doubrovsky, Fils Philippe Lejeune, Pacte autobiographique Philippe Gasparini, Est-il je, du roman autobiographique à l’autofiction Philippe Gasparini, La tentation autobiographique de l’Antiquité à la Renaissance Claudia Groneman Les enjeux de l'autobiographie dans les littératures de langue française Marcel Proust, A la recherche du temps perdu, fragmenty Lektury Marguerite Duras, L’amant Jean Genet, Journal du voleur Christine Angot, Sujet Angot Nina Bouraoui, Les mauvaises pensées Michel Leiris, L’âge d’homme Jean-Paul Sartre, Les mots Michel Houellebecq, La carte et le territoire |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - ma pogłębioną wiedzę o języku jako o podstawowej ekspresji i środku przekazu danej kultury, odzwierciedlającym najważniejsze procesy historyczne i kulturowe - ma gruntowną znajomość metod analizy tekstów literackich K_W10 – H2A_W07 K_W14 – H2A_W09 Umiejętności: - potrafi samodzielnie interpretować i analizować teksty literackie uwzględniając ich kontekst historyczny i regionalny - potrafi przygotować prace pisemne typu: krótkie opowiadanie, artykuł, esej w języku włoskim K_U01 – H2A_U01, H2A_U03, H2A_U04 K_U08 - H2A_U08, H2A_U10, H2A_U11 K_U13 - H2A_U10, H2A_U11 Kompetencje społeczne: - uczestnicząc w dyskusji, szanuje poglądy partnerów i używa argumentów merytorycznych K_K05 - H2A_K02, H2A_K04 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zagadnienia teoretyczne sprawdzane będą w formie ustnej, prace pisemne będą analizowane i opatrywane komentarzem głównie pod kątem stylu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.