Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium badawcze II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3700-SEMBAD-II-AL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium badawcze II
Jednostka: Wydział "Artes Liberales"
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Złożenie projektu badań


Zaliczone Seminarium badawcze I

Skrócony opis:

Seminarium badawcze II jest kontynuacją seminarium badawczego I. Uczestniczą w nim studenci 2 roku studiów II stopnia, którzy prowadzą dalszą pracę nad realizacją projektu naukowego pod kierunkiem indywidualnego opiekuna naukowego. Celem jest przygotowanie opracowania wybranego zagadnienia naukowego i zaprezentowanie go w postaci artykułu naukowego lub innej formie wypowiedzi, np. pracy magisterskiej.

Seminarium grupowe (zajęcia wspólne) -30 godzin

Indywidualna praca z opiekunem naukowym - 20 godzin

Sympozjum (konferencja naukowa) – 10 godz. (2 x 5 godzin)

Pełny opis:

Seminarium badawcze II jest kontynuacją seminarium badawczego I. Uczestniczą w nim studenci 2 roku studiów II stopnia, którzy prowadzą dalszą pracę nad realizacją projektu naukowego pod kierunkiem indywidualnego opiekuna naukowego. Celem jest przygotowanie opracowania wybranego zagadnienia naukowego i zaprezentowanie go w postaci artykułu naukowego lub innej formie wypowiedzi, np. pracy magisterskiej.

Seminarium badawcze II składa się z seminarium grupowego (zajęcia wspólne), indywidualnych konsultacji z opiekunem naukowym oraz dwóch sympozjów, na którym studenci prezentują wyniki 2 i 3 etapu swojej pracy nad projektem naukowym.

Seminarium grupowe poświęcone jest wspólnej lekturze tekstów teoretycznych, metodologicznych i praktycznym aspektom pracy badawczej. Podczas indywidualnych konsultacji z opiekunem naukowym studenci pracują nad projektem naukowym. Przygotowują również wystąpienia, które zostaną przedstawione podczas dwóch sympozjów (odpowiednio w I i II semestrze). Wystąpienia mają na celu przedstawienie dotychczasowych wyników badań oraz są podstawą do dyskusji nad projektu w szerszym gronie studentów i opiekunów naukowych.

UWAGA: Studenci realizujący przedmiot Seminarium badawcze II mają obowiązek zaliczenia przedmiotu Sesja naukowa.

Literatura:

Literatura przedmiotu – z uwagi na charakter zajęć – jest uzależniona od zakresu tematyki i problematyki projektów naukowych realizowanych przez studentów, Zostanie uzgodniona i wskazana w ramach indywidualnej pracy z opiekunem naukowym. Na zajęciach grupowych zostaną omówione teksty najbardziej odpowiadające zainteresowaniom i potrzebom metodologicznym studentów.

Efekty uczenia się:

Seminarium badawcze przygotowuje studentów do samodzielnej pracy badawczej.

Wiedza: student

- zna stan badań w zakresie realizowanego przez siebie tematu badawczego

- zna najnowsze metody badań naukowych (K_W05)

- zna i stosuje różne metody lektury tekstów naukowych (K_W06)

- rozumie powiązania pomiędzy działaniami naukowymi i kulturowymi a dynamiką zmian społecznych (K_W10)

Umiejętności: student

- potrafi samodzilenie sformułować problem bawadczy (K_U04)

- potrafi interdyscyplinarnie analizować interpretować różne zjawiska kulturowe i społeczne (K_U04 K_U05);

- posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz samodzielnego formułowania wniosków (K_U10);

- potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie konferencyjne (K_U10)

- potrafi samodzielnie i krytycznie analizować teksty naukowe (K_U08)

Kompetencje społeczne: student

- ma szacunek dla różnych stanowisk i opinii (KK_05);

- szanuje dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze (KK_06)

- jest gotów do dynamicznego rozwoju naukowego, kulturowego i społecznego oraz śledzi nowe metody i paradygmaty badawcze (KK_02);

- wybiera najwłaściwsze środki służące do realizacji samodzielnie podjętych zadań (KK_03)

- rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (K_K01).

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składają się:

- udział w seminarium grupowym (25%)

- ocena opisowa sformułowana przez indywidualnego opiekuna naukowego (50%)

- prezentacja wyników badań podczas dwóch sympozjów naukowych (25.

Po zakończeniu zajęć dydaktycznych i udziale w sympozjach naukowych oraz po przekazaniu raportu z badań i otrzymaniu opinii od indywidualnego opiekuna naukowego prowadzący zajęcia dokonają oceny pracy studenta. Ocena obejmie: systematyczność pracy nad projektem (ocena opisowa sformułowana przez indywidualnego opiekuna naukowego (50%) oraz raport z badań), aktywność i udział w dyskusji podczas seminarium grupowego (25%) oraz sposób przygotowania i prezentacji wyników pracy nad projektem podczas sympozjów naukowych (25%).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)