Praktyczne nauczanie języka angielskiego - Pisanie na poziomie akademickim 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4101-1SPAO |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.002
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyczne nauczanie języka angielskiego - Pisanie na poziomie akademickim 1 |
Jednostka: | Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Przedmiot odbywa się w cyklu rocznym - punkty ECTS zostaną przypisane po zdaniu egzaminu końcowego z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego po pomyślnym zakończeniu cyklu. Głównymi celami kursu jest poprawa dokładności i zakresu słownictwa, znajomości gramatyki i interpunkcji. Kurs da studentom możliwość analizy i tworzenia różnorodnych tekstów faktograficznych i użycia różnych strategii w przedstawianiu i kompozycji treści własnych. Na zajęciach prowadzić się będzie pracę indywidualna i w parach. Kurs oparty jest na: 'Advanced Writing with English in Use' by H. Cory and 'The Random House Practice Book for Writers' by M. Hennessy. |
Pełny opis: |
Głównymi celami kursu jest poprawa dokładności i zakresu słownictwa, znajomości gramatyki i interpunkcji. Kurs da studentom możliwość analizy i produkcji różnorodnych tekstów faktograficznych i użycia różnych strategii w przedstawianiu i kompozycji treści własnych. Na zajęciach prowadzić się będzie pracę indywidualna i w parach.. Kurs oparty jest na: 'Advanced Writing with English in Use' by H. Cory and 'The Random House Practice Book for Writers' by M. Hennessy. Tematyka kursu: Semestr 1 - Określenie tezy, zdania kluczowego i pożytku z podziału na akapity - Zdania kluczowe i informacja pomocnicza - Akapity faktograficzne: narracja, porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, opis / analiza procesu - Wzory przedstawiania: chronologia, uwydatnianie, ilustracja - Analiza spekulatywna w opisie obrazka - Użycie spójników (markerów dyskursu) i interpunkcji - Praca nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki Semestr 2 - Główne części struktury eseju, wstęp i konkluzja - Esej opisowy: porównanie i kontrast, przyczyna i skutek, argumenty za i przeciw - Przedstawienie opisowe a precyzyjne użycie przymiotników i przysłówków - Użycie spójników (markerów dyskursu) i interpunkcji - Praca nad poprawnością struktur zdaniowych i gramatyki |
Literatura: |
Oshima, Alice and Hogue, Ann. Writing Academic English. New York: Pearson Educational, 1999 Gould, DiYanni and Smith. The Act of Writing. Random House, 1998 Cory, Hugh. Advanced Writing with English in Use CAE. Oxford, 1999 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W07 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego K_W19 ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice i psychologii, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne badań społecznych, z których wywodzą się poszczególne metody K_W23 ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych UMIEJĘTNOŚCI K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów K_U09 posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków K_U11 posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku angielskim uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K03 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K_K07 ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia K_K11 jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci mają obowiązek regularnie uczęszczać na zajęcia jak i brać czynny udział we wszystkich przeprowadzanych ćwiczeniach. Ocena będzie oparta na pracach domowych - do 50% wartości oceny ogólnej (minimum pięć akapitów do oceny w sem. 1., trzy oceniane eseje w sem. 2.), test na zajęciach pod koniec semestru - do 50% wartości oceny ogólnej. Aby otrzymać ocenę dostateczną, należy uzyskać w sumie 70%. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.