Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyczne nauczanie języka angielskiego - egzamin

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4101-4SPNJAE
Kod Erasmus / ISCED: 09.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Praktyczne nauczanie języka angielskiego - egzamin
Jednostka: Uniwersytecki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Do PNJA dopuszczeni zostają tylko ci studenci, którzy ukończyli kurs Praktycznej Nauki Języka Angielskiego przewidziany programem dla II roku studiów.

Student powinien znajdować się na poziomie językowym C2 (ESOKJ).



Skrócony opis:

Egzamin z przedmiotu Praktyczna Nauka Języka Angielskiego obejmuje pięć komponentów:

1.mówienie,

2.słuchanie,

3.czytanie,

4.pisanie oraz

5.korekcję błędów językowych.

Zgodnie z wymogami stopień trudności egzamin z PNJA na zakończenie semestru 4. odpowiada poziomowi językowemu C2 (ESOKJ).

Pełny opis:

1.Mówienie.

W tej części egzaminu student dokonuje piętnastominutowej prezentacji swojej pracy semestralnej, omawia ją i odpowiada na pytania egzaminatorów.

Do egzaminu studenci przygotowują (w ramach kursu PNJA-Pisanie na poziomie akademickim, sem. 4.) 8-10 stronicową pracę poświęconą zagadnieniom edukacyjnym.

2.Słuchanie.

Komponent składa się z dwóch zadań i trwa 30 minut.

W zadaniu pierwszym studenci słuchają wypowiedzi pojedynczego mówcy. Zadanie drugie prezentuje nagranie z udziałem przynajmniej trzech rozmówców (oraz prowadzącego rozmowę/dyskusję).

Każde z prezentowanych nagrań jest odtwarzane dwukrotnie.

Odpowiedzi na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów studenci udzielają w formularzach zawierających komplet pytań otwartych oraz wielokrotnego wyboru.

3.Czytanie.

Zadanie przewidziane na 70 minut. W tym czasie studenci pracują nad dwoma tekstami (każdy o objętości ok. 1200 wyrazów). Wybrane teksty mogą być artykułami prasowymi lub tekstami specjalistycznymi w popularnym ujęciu.

Odpowiedzi studenci wypełniają w formularzu zawierającym zestaw pytań otwartych oraz wielokrotnego wyboru.

4.Pisanie.

Student wybiera jeden spośród trzech tematów egzaminacyjnych. Proponowane tematy odnoszą sie do aktualnych zagadnień społecznych, dziedziny edukacji, sfery kultury, czy wydarzeń bieżących. Oczekuje się, że student przedstawi polemiczny szkic, rozprawkę na poziomie akademickim, odpowiadającą wymogom kompozycji, spójności, formy i stylu oraz poprawności językowej.

Na ten komponent przeznacza się 70 minut.

5.Korekcja błędów językowych.

Zadanie polega na rozpoznaniu, wskazaniu oraz poprawieniu dziesięciu błędów (gramatycznych, leksykalnych, interpunkcyjnych, ortograficznych) w tekście o objętości ok. 1800-1900 znaków.

Czas na wykonanie zadania: 20 minut.

Efekty uczenia się:

Student przystępujący do egzaminu na poziomie C2 powinien władać językiem biegle:

- potrafi wypowiadać się z spontanicznie, płynnie i bez wysiłku;

- wypowiada się swobodnie i z precyzją na dowolne tematy, zarówno w piśmie, jak i w mowie;

- wykorzystuje akcent i intonację i dla różnicowania odcieni znaczeniowych wypowiedzi;

- jest w stanie samodzielnie uporać się z problemami językowymi i sparafrazować swoją wypowiedź (w sposób niedostrzegalny dla rozmówcy).

- panuje nad formą i kompozycją swojej wypowiedzi;

- wykorzystuje obfity zasób słownictwa, zwrotów idiomatycznych i potocznych, co pozwala mu na stylistyczne/znaczeniowe różnicowanie wypowiedzi;

- może streszczać i interpretować treści przeczytane bądź usłyszane w tekstach o różnym charakterze (teksty fachowe, literackie i inne);

- jest w stanie właściwie zinterpretować teksty fachowe (wykłady, prezentacje) zawierające nieznaną mu terminologię.

Metody i kryteria oceniania:

Suma punktów możliwych do uzyskania z całości egzaminu wynosi 100. Maksymalna punktacja za poszczególne komponenty przedstawia się następująco:

1.mówienie - 40

2.słuchanie - 10

3.czytanie - 20

4.pisanie - 20

5.korekcja błędów językowych - 10

Egzamin uznaje się za zdany, jeśli student uzyska przynajmniej 70 punktów ze wszystkich pięciu komponentów. Oceny przyznaje się zgodnie z uzyskaną punktacją:

70-75 = 3

76-80 = 3+

81-85 = 4

86-90 = 4+

90-100 = 5

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)