Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

English/advanced level (Język angielski - zaawansowany)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-FL201
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: English/advanced level (Język angielski - zaawansowany)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Praktyczny kurs jezyka angielskiego na poziomie zaawansowanym

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Praktyczny kurs języka angielskiego na poziomie C1/C2, którego celem jest rozwijanie i poszerzanie wiedzy w zakresie struktur leksykalnych i gramatycznych przy użyciu zróżnicowanych materiałów. Kurs kładzie nacisk nie tylko na doskonalenie kompetencji językowych, zarówno ustnych i pisemnych, lecz także wykształca umiejętności związane z akademickim angielskim (Academic English).

Pełny opis:

Zaawansowany kurs języka angielskiego na poziomie C1/C2, którego nadrzędnym celem jest zwiększyć kompetencje językowe niezbędne dla celów akademickich. Struktura kursu przewiduje wykształcenie umiejętności zarówno na polu mikrostruktury jak i makrostruktury języka. Z jednej strony przekazuje wiedzę z zakresu struktur leksykalno-gramatycznych na poziomie akademickim, a z drugiej pokazuje jak zastosować te struktury w różnych formach pisemnych i ustnych.

Duży nacisk jest położony na zaznajomienie się z różnymi głosami w języku angielskim przez kontakt z literaturą piękną i literaturą faktu. Studenci i studentki będą poznawać formy, funkcje, grupy słownictwa i narzędzia stylistyczne poszczególnych form literackich i literatury faktu. Zdobytą wiedzę będą mogli zastosować w ćwiczeniach pisania kreatywnego oraz pisania dziennikarskiego i szeroko pojętej literatury faktu.

Wybrane moduły zajęć:

1) Zaawansowany akademicki angielski

2) Aspekty spójności tekstu (spójniki, struktura informacji)

3) Zaawansowane struktury gramatyczne

4) Dyplomacja w języku angielskim i strategie rozwiązywania konfliktów

5) Debaty

6) Strategie czytania

7) Pisanie kreatywne

8) Literatura piękna i literatura faktu – praca z tekstem

Literatura:

Macpherson, Robin. 2006. English for academic purposes. Warsaw, Poland: PWN.

Macpherson, Robin. 2006. English for writers and translators. Warsaw, Poland: PWN.

McCarthy, Michael & Felicity O’Dell. 2008. Academic vocabulary in use. Cambridge: CUP.

Mann, Malcolm and Steve Taylor-Knowles. 2008. Destination C1 & C2: Grammar and Vocabulary. Macmillan.

Porter, David. 2007. Check Your Vocabulary for Academic English. Bloomsbury.

Skipper, Mark. 2002. Advanced Grammar and Vocabulary. Express Publishing.

Stevenson, Richard. 2010. Advanced Grammar for Academic Writing. Lulu Press.

Vince, Michael. 2004. Advanced Language Practice. Longman.

Wallwork, Adrian. 2013. English for Academic Research: Grammar, Usage and Style. Springer.

Wallwork, Adrian. 2016. English for Academic Research: Vocabulary Exercises. Springer.

Wellman, Guy, 1999. Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Longman.

Wybór tekstów literatury pięknej (np. E.A.Poe, N.K. Jemisisn, T.Chiang, komiksy, powieści graficzne) oraz literatury faktu (np. Naomi Klein, dziennikarstwo śledcze, pisanie o naturze i ekologii)

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektorów.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu tego kursu student:

WIEDZA

- zna zaawansowaną terminologię z zakresu badań nad USA w dziedzinie humanistyki i nauk społecznych w języku angielskim

- wie i rozumie jak różne formy języka angielskiego funkcjonują w kulturze amerykańskiej

UMIEJĘTNOŚCI

- potrafi komunikować się na tematy amerykanistyczne w mowie i piśmie (eseje, odpowiedzi, prezentacje) w języku angielskim na poziomie C1

- potrafi brać udział w dyskusji na tematy społeczne i kulturowe formułując poprawnie i wyczerpująco swoje opinie i zajmując stanowisko przy użyciu języka angielskiego

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- jest gotów do korzystania z różnorodnych form życia kulturalnego, w tym z anglojęzycznych mediów

- rozpoznaje i docenia wagę różnych rejestrów języka angielskiego w życiu codziennym

Metody i kryteria oceniania:

Aktywny udział w zajęciach: 20%

Krótkie zadania pisemne: 80%

Skala ocen:

100-97: 5!

96-91: 5

90-84: 4+

83-78: 4

77-68: 3+

67-60: 3

59-0: 2

Praktyki zawodowe:

---

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kotwasińska
Prowadzący grup: İbrahim Mertcan Alçınkaya, Izabella Kimak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)