Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Learning by research - Local communities: spatial, ethnoracial, religious

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-LR107
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Learning by research - Local communities: spatial, ethnoracial, religious
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Konwersatoria badawcze na studiach II stopnia
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia
Zajęcia do wyboru - koszyk 2 - studia MA
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

w sali i w terenie

Skrócony opis:

Seminarium badawcze dla zainteresowanych społecznościami lokalnymi , które zajmując tę samą przestrzeń mogą też tworzyć wspólnoty religijne lub etniczne

Pełny opis:

The first part of the course gives an overview of the classic and new community studies in the US and Poland, and prepares students to conduct a community case study. In the first part of the semester, each class discusses one or two community studies. An instructor provides an introduction to the academic tradition, author, geographic area and historical context of a place and a community that a given study deals with. A student presents an overview of the objectives, methodology, evidence and conclusions of the study. The class discussion focuses on critical analysis of the study methodology, conclusions, policy recommendations, consequences for the studied community and academic legacy. The course materials include ethnographic and sociological studies of urban, suburban, rural, ethno-racial and religious communities as well as survey reports. Inspired by the methods and following the structure of the discussed studies, the students prepare a research proposal. In the second part of the semester, they conduct a research and prepare a research paper. The research should concern a selected local community either in the US or Poland. The research methods can include: observation, in-depth interviews, survey, official data analysis generated by local governments, churches and associations, newspaper content analysis, analysis of artefacts, i.e. architecture, topography, public space arrangements, family history analysis. The final paper should have a format of an academic article and be 15-20 standard pages long.

1. Introduction and Overview

2. Gans, Levittowners (1967); Heiman, Driving After Class (2015), fragments

3. Chodecka, The Bronx. Form Ghetto to Gentrification (2015)

4. Kapralski, The Battlefields of Memory (2001), Zatorska, Lokalne interpretacje pielgrzymek chasydzkich do Polski i na Ukrainę (Lelów, Leżajsk, Humań) (Lud 2016)

5. Ideas for and Design of the Research. Babbie and Eco

6. DuBois, The Philadelphia Negro (1899); Community studies from the South (1904-5)

7. Anderson, The code of the street (1990); Wright, The Code of the Suburb. Inside the World of Young Middle-Class Drug Dealers (2015)

8. Erdmans, The Grasinski Girls (2004)

9-12. Individual consultations

13. Duncan, Worlds Apart. Poverty and Politics in Rural America (2015)

14-15. Individual Consultations

Literatura:

Gans, Levittowners (1967); Driving After Class (2015), fragments

Chodecka, The Bronx. Form Ghetto to Gentrification (2015)

Kapralski, The Battlefields of Memory (2001), Zatorska, Lokalne interpretacje pielgrzymek chasydzkich do Polski i na Ukrainę (Lelów, Leżajsk, Humań) (Lud 2016)

Ideas for and Design of the Research. Babbie and Eco

DuBois, The Philadelphia Negro (1899); Community studies from the South (1904-5)

Anderson, The code of the street (1990); Wright, The Code of the Suburb. Inside the World of Young Middle-Class Drug Dealers (2015)

Erdmans, The Grasinski Girls (2004)

Duncan, Worlds Apart. Poverty and Politics in Rural America (2015)

Efekty uczenia się:

1. WIEDZA

Student nabędzie pogłębioną wiedzę w zakresie objętym badaniem

2. UMIEJĘTNOŚCI

Sformułowanie problemu badawczego

Przygotowanie przeglądu literatury przedmiotu

Przygotowanie projektu badawczego

Wygłaszanie referatów

Przeprowadzanie krytycznej analizy tekstów źródłowych

Pisanie tekstu w formacie artykułu naukowego

3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Omawianie wyników własnych badań

Wyrażanie opinii na temat cudzych badań

Dyskusja tekstów metodologicznych

Metody i kryteria oceniania:

1. referat 20%

2. opis projektu badawczego w pierwszym semestrze oraz gotowa praca badawcza w drugim semestrze 50%

3. udział w dyskusji w pierwszym semestrze oraz udział w dyskusji i przygotowanie do indywidualnych konsultacji 30%

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)