Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

American Innovation Culture (Amerykańska kultura innowacyjności)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-RS209 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: American Innovation Culture (Amerykańska kultura innowacyjności)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Proseminaria badawcze (nauki społeczne) na studiach II stopnia
Proseminaria badawcze na studiach II stopnia
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia
Punkty ECTS i inne: 8.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Wstępne nie, ale wziąwszy Wykład Stany Zjednoczone kultura biznesowa, lub przedmiot do wyboru "Niebieskie oceany, czerwone oceany", może być pomocne.

Skrócony opis:

W trakcie tego kursu będziemy analizować, jak różne wymiary kulturowe przejawiają się w indywidualnej, grupowej i zachowań organizacyjnych, wybranych modeli ekonomicznych, teorii i metod zarządzania, a także Stany Zjednoczone polityk rządowych, które przyczyniają się do amerykańskiej innowacji. Zrobili tak historycznie, zrób to równocześnie, a według wszelkiego prawdopodobieństwa będzie nadal to robić w najbliższej przyszłości.

Będziemy również prześledzić rozwój amerykańskich instytucji biznesowych skupiające się na pewnych konkretnych studiów przypadku zmian w postrzeganiu społecznych liderów biznesu i ewolucji amerykańskiej samej kultury biznesowej, przy zastosowaniu tych czynników amerykańskich prototypów korporacyjnych, które uosabiają innowacje w branżach kluczowych, które obejmują produkcja żywności i kanalizacja, komunikacja i transport w obu sektorach cywilnych i wojskowych, zbieranie informacji, przetwarzanie i przechowywanie, a aplikacje takie jak social media, etc.

Pełny opis:

Ten kurs pozwoli doktoranta zbadać różne aspekty amerykańskiej kultury innowacji, w tym w szczególności:

1. kulturowe korzenie amerykańskiego modelu biznesowego, wymiarów kultury, roli ikon, symboli, mitów i praktyk w utrwalaniu amerykańską kulturę innowacji, a ważniejsze niż cokolwiek innego wkładu, jaki wielcy wynalazcy wykonane z powszechnie znane i głośno uznaniem Benjamin Franklin, Thomas Alvah Edison [elektryczną żarówkę, wiele innych wynalazków], aby Eli Whitney [bawełna gin], Cyrus McCormick [reaper], William Procter and Gamble [James higieny w gospodarstwie domowym; James Norris Gamble (mydło Ivory)], Alexander Graham Bell i Thomas Watson [telefon], Walt Disney [animacja filmowa], Orville i Wilbur Wright [samolot], Robert Hutchins Goddard [rakieta] Gregory Goodwin Pincus i Clarence James Gamble, M. D. [antykoncepcyjny]. William Bradford Shockley, Jr., John Bardeen i Walter Brattain [tranzystor] Claude Shannon [sztuczna inteligencja], Jack Kilby i Robert Noyce [mikroprocesor krzemu; Gordon Moore i Andrew S. Gove w firmie Intel]. Bob Metcalfe [Ethernet] Robert W. "Bob" Taylor [ARPANET] J.C.R. Licklider [graficzny interfejs użytkownika [GIU] Edson de Castro i Henry Burkhardt, III [grudzień i dane ogólne "Nova" mini-komputera], Robert P. Colwell [Intel Pentium mikroprocesor], którzy są mniej znane, wielu innowatorów którzy pozostają w dużej mierze nieznane lub zapomniane, takie jak niezliczonej Edmund A. Laport w innowacji, które stały się kluczowe dla inżynierii anteny radiowej niezbędne do obu produktów cywilnych i wojskowych opracowanych przez Radio Corporation of America (RCA), w szczególności między dwoma wojnami światowymi i powojennym okresie, gdy Pan Laport, self-made absolwentem liceum, był głównym inżynierem RCA kiedy to opracowano globalnych technologii radiowych i telewizyjnych oraz na rynku dominowały łączności w czasie II wojny światowej i okresu zimnej wojny. Również takich jak dr Charles Tabor Morrow, Sc.D., Harvard całą drogę, która opanowała wstrząsy i wibracje inżynierię na Hughes Aircraft Corporation i Aerospace Corporation, który umożliwił rozwój systemu Intercontinental Ballistic Missile (ICBM), naddźwiękowy samolot, a ostatecznie Stealth samolotów i okrętów podwodnych.

2. Innowacyjne kultur korporacyjnych, które wzrosły w dużej mierze pozostał niezłomny w Ameryce, które wahają się od American Telephone & Telegraph Company (AT&T) do Time Warner, Apple, Inc., The Walt Disney Company, Procter & Gamble, Johnson & Johnson, Union Pacific Railroad, Standard Oil, firmy Ford Motor Company i General Motors, International Harvester, Hughes Tool Company [wierteł ropy ] oraz Hughes Aircraft, Boeing, McDonnell Douglas, Bell Telephone Laboratories i Raytheon Company, Radio Corporation of America (RCA), General Dynamics Electric Boat i AT & T, IBM, Intel, Apple, Microsoft, Oracle, Facebook.

3. Obrazy amerykańskiego biznesu i amerykańscy Liderzy biznesu ze społeczności "człowieka" do globalnego kierownika obu płci. Profile największych amerykańskich figur biznesowych, ich odrębności i wpływ na kulturę amerykańską. Przedsiębiorców i męskość amerykańskiego biznesu zostaną uwzględnione.

4. Ochrona własności intelektualnej Rządowe z równowagi sprzyjający zarówno ograniczoną wyłączność wynalazcy i prawo społeczeństwa do korzystania z coraz wyższą jakość życia, która towarzyszy inwencji i innowacji.

5. Wybrane zagadnienia ekonomiczne i gospodarcze w kontekście Stanów Zjednoczonych kultury i społeczeństwa, w tym, lecz nie ograniczając się do panującej doktryny ekonomiczne, wolny rynek kontra regulacji rządowych regulacji działalności (wobec deregulacji, polityki fiskalnej i monetarnej, grupy specjalnego interesu lobbingowej) firmy United States, przemysł i główne instytucje ekonomiczne, kwestie nierówności ekonomicznej (pogłębiające się nierówności ekonomicznej, dochodów, wynagrodzeń, uczciwej rekompensaty, układów zbiorowych, bogactwo, mobilność), rynek pracy Stany Zjednoczone, polityki społecznej, a zmiany w amerykańskiej siły roboczej ruch w czasie.

6. To delikatna, ale cenne interfejs technologii wojskowych z cywilnymi, które zostały wyprodukowane komputer osobisty, internet, telefony komórkowe, napęd na cztery koła oraz wszystkie pojazdy silnikowe, napęd na wszystkie koła, samolotów odrzutowych i wielu innych zastosowań.

7. Co termin "innowacyjność" znacznie się różni i może być podzielony na części składowej. Weźmy na przykład przesunięcie sterowania skrzyni biegów pojazdu silnikowego. Początkowe przykładem był Henry Ford "Model T", który miał swoje kontrole zmiany biegu na podłodze jak pedały lewej przerwie. Na lewej stronie było sprzęgło, że kiedy całkowicie wciśnięty prowadzi samochód w niskim biegu, kiedy pół depresji w położeniu neutralnym, gdy nie jest wciśnięty w wysokich obrotach (miał tylko dwa biegi). W środku była odwrotna plotki, przerwa po prawej stronie, z przepustnicą akceleratora na kierownicy! Zostało to zmienione w Fordzie "Model A" oraz w większości innych samochodów późniejszej 1920 roku i później, ze wspólnym "Stick shift" wschodzącego nad podłogą tak, że w większości samochodów sprzedanych i napędzane w krajach, które jeżdżą po prawej stronie drogi z "Memory Stick" znajduje się obok prawej ręki kierowcy. Możemy nazwać to jako "Innovation Alfa" lub "IA", ponieważ jest to ulepszona innowacji na wcześniejszym innowacji, określany jako "primary innowacyjności". Następnie w latach 1940 niektóre samochody, głównie droższych, pojawiły się zmiany biegów na kierownicy: niektóre były "automatyczne", ponieważ nie wymagał sprzęgło, niektóre były "standardowe", ponieważ potrzebne sprzęgło podobnie jak podłoga stick shift odpowiednika , Możemy nazwać to jako "Innovation Beta" lub "IB", ponieważ jest to zmiana, niektórzy powiedzieliby poprawa, na wcześniejszym innowacyjną zmianę przesunięcia kij, a może dwóch równoległych innowacji, "IB" do zmiany biegów na kierownicy koło że konieczne stosowanie sprzęgła, a następnie "Innowacja Gamma" lub "IG" dla automatycznej zmiany biegów na kierownicy, który pracował bez sprzęgła Zasadniczo IB wymarli, a IG pozostaje w wielu samochodach 21st wieku. Następnie pod koniec 1950 roku pojawił się "Naciśnij przycisk" shift, szczególnie w samochodach Chrysler, przykładowego "wynalazkiem Delta" lub "ID", która stała się modą i wyszedł z mody szybko. Na produkty Forda było charakterystyczne dla modelu Edsel, który wyszedł z mody gwałtownie, gdy nie udało się sprzedać, z wyjątkiem kolekcjonerów! Większość obecnych Formuły pojazdów przesuwać za pomocą przycisku, więc technologia ta działa dobrze, to po prostu nie udało się złapać na ze społeczeństwem jazdy. Podobnie kolejne ścieżki innowacji są dowodem, jak produkty i usługi są uruchamiane, a następnie poprawić ogólny.

8. W drugiej dekadzie XXI wieku producenci samochodów i firmy cyfrowe współpracują ze sobą i konkurują, aby udoskonalić, a następnie wprowadzić na rynek pojazdy z napędem elektrycznym, pojazdy bez kierowcy, samochody, które będą jeździć zgodnie z życzeniami kierowcy bez użycia rąk lub stopy, a także "latające" pojazdy. Do tego wszystkiego zostaną dodane na przykład "drony" zaprogramowane do dostarczania paczek. Większość takich urządzeń już działa, ale wymagają one ciągłej poprawy jakości (CQI), aby zapewnić ich bezpieczeństwo. Niektóre nowe technologie wywołują stare kontrowersje, takie jak praca dzieci rzekomo stosowana w Afryce w celu produkcji kobaltu wymaganego w wielu akumulatorach wykorzystywanych do zasilania pojazdów elektrycznych.

Część tego kursu będzie wymagała studiowania i wykorzystywania metod badawczych odpowiednich do badania innowacji, a więc ten kurs będzie kwalifikował się do ukończenia wymagań badawczych. Aby osiągnąć ten cel, uczestnicy będą musieli zaprojektować, a następnie wdrożyć różne komponenty badawcze, począwszy od małego badania wymagającego tygodniowego lub dwóch wysiłków, aż do terminarza, który powinien funkcjonować jako zwieńczenie tego, czego nauczyliśmy się na tym kursie.

Obecność jest obowiązkowa we wszystkich klasach American Studies Center. Każdy student ma dwie (2) nieobecności w klasie bez wymówki, z trzecią i ewentualnie czwartą nieobecnością według uznania Instruktora. Nie zezwala się na dalsze nieobecności z wymówką lub bez niej. Każdej klasie należy uczyć się w całości, przy czym konsekwentnie spóźnienia lub wczesne wyjazdy traktowane są jako proporcjonalne nieobecności.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu studenci będą:

• podstawowa wiedza, która pozwoli im:

- rozumieć kulturowe podstawy amerykańskiego modelu biznesowego i wpływ tych podstaw na innowacje historycznie i współcześnie.

- rozpoznać strukturę instytucjonalną amerykańskiego biznesu i jego wkład w innowacje.

- Zrozumieć cztery epoki powszechnie kojarzone z amerykańskim biznesem i innowacjami: erze kupca (1770 do 1850), erą korporacyjną (lata 1860-1930), erą konsumpcyjną (lata 1940-1970), erze globalnej (od lat 80.), różnymi innowacjami właściwymi dla każdej epoki wraz z wynalazcami, którzy je stworzyli, takimi jak Transformacja rolnictwa w XIX wieku, powstanie przemysłu reklamowego z lat 70. XIX wieku, ewolucja technologii komputerowej z lat 40. i Internetu z lat 90., Franchising, taki jak "fast food" łańcuchy ("McDonald's, Kentucky Fried Chicken) z 1960 roku.

- Zrozumienie głębi rozwoju, od rozwoju biznesu (1870) i ​​reklamy po opracowaniu zasilanej parą rotacyjnej formówki Richarda M. Hoe w 1843 roku, a następnie rotacyjnej drukarce offsetowej Iry Washington Rubel w 1904 roku: założenie firmy reklamowej, 1870 do Lata 20. XX w., Madison Avenue, lata 1930-1960, transmisje sieciowe w radiu z lat 30. i telewizji z lat 50., potem na antenie z lat 90. XX wieku iw niektórych miejscach XXI wieku.

- znać szereg ważnych historycznych i współczesnych postaci amerykańskiego biznesu, którzy osobiście przyczynili się do innowacji, takich jak Thomas Alvah Edison, Cyrus McCormack, Alexander Graham Bell, Thomas Watson, Henry Ford, Alfred P. Sloan, Jr [GM] , DeWitt Wallace i Lila Acheson Wallace, James Rhyne Killian [MIT], Mervin J. Kelly [Bell Labs], Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg i Priscilla Chn Zuckerberg.

- znać dominujące doktryny ekonomiczne i główne różnice między nimi oraz sposób, w jaki rozwijają lub opóźniają innowacje.

• umiejętności, które pozwolą im:

- umieścić bieżące amerykańskie wydarzenia / procesy / wydarzenia gospodarcze w szerszym kontekście społecznym i kulturowym w perspektywie innowacji.

- identyfikować i interpretować kulturowe podstawy amerykańskich wydarzeń / procesów gospodarczych / wydarzeń w kontekście innowacji.

- porównać amerykańską kulturę biznesową z innymi krajowymi / regionalnymi kulturami biznesowymi pod kątem przewagi konkurencyjnej mierzonej innowacyjnością.

• kompetencje, które pozwolą im:

- uznać znaczenie różnic kulturowych w każdym podejściu do amerykańskiej innowacji.

- być przygotowanym do pracy w międzynarodowym środowisku biznesowym zdominowanym przez amerykańskie innowacje.

- zrozumieć niektóre z dominujących cech amerykańskiej kultury biznesowej i ich podstawowych cech, w tym innowacji.

- być zdolne do prowadzenia, nadzorowania lub inteligentnego konsumowania badań naukowych zaprojektowanych w celu zmierzenia znaczenia zmian w innowacjach w wielu dyscyplinach ogólnie iw ramach wybranych określonych dyscyplin, w szczególności.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceny i kryteria oceny:

Końcowa ocena będzie oparta na:

10% frekwencja

10% udział

20% egzamin średnioterminowy lub 10% każdego z dwóch mini projektów badawczych.

20% Klasa Prezentacja

40% Termin papieru

Każda prezentacja klasy powinien trwać od 20 do 30 minut i być wspierane przez PowerPoint slajdów z pełną dokumentacją. Musi odzwierciedlać amerykańskie innowacje i może się koncentrować na innowacyjnej osoby, przedsiębiorstwa, procesu lub produktu.

Każdy termin Papier powinien wynosić około 12 stron długości, 12 pkt Times New Roman czcionki, odstęp między wierszami 1,5, a także szczegółową dokumentację. Twoja Term Paper może być, ale nie muszą być w tym samym temacie, jako prezentację.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-25
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Seminarium badawcze, 45 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: David Jones
Prowadzący grup: David Jones
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium badawcze - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.