Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Liberty and Consent in American Political Thought (Wolność i zgoda w amerykańskiej myśli politycznej)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-RS246
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Liberty and Consent in American Political Thought (Wolność i zgoda w amerykańskiej myśli politycznej)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Proseminaria badawcze (nauki społeczne) na studiach II stopnia
Proseminaria badawcze na studiach II stopnia
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia
Punkty ECTS i inne: 8.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
proseminaria

Skrócony opis:

Ten kurs jest seminarium badawczym z amerykańskiej myśli politycznej (oraz historii intelektualnej amerykańskich idei politycznych), skupiającym się na temacie wolności i zgody. Kurs będzie się różnił w zależności od autorów, którzy będą poddani badaniu za każdym razem, gdy będzie oferowany. Ten kurs skupi się na twórczości takich autorów jak Paine, Locke, Monteskiusz i Tocqueville, którzy mieli znaczący wpływ na kształtowanie kierunku amerykańskiej myśli politycznej. Kurs uczy studentów radzenia sobie z

kluczowymi tekstami i uwzględniania zakresu wtórnych opracowań tych tekstów.

Pełny opis:

Ten kurs to seminarium badawcze z amerykańskiej myśli politycznej (oraz historii intelektualnej amerykańskich idei politycznych), skupiające się na temacie wolności i zgody. Kurs będzie skupiał się na autorach takich jak Paine, Locke, Monteskiusz i Tocqueville, którzy mieli znaczący wpływ na kształtowanie amerykańskiej myśli politycznej. Autorzy i różne teksty wybrane do badania na tym kursie zostały wybrane ze względu na ich kluczową rolę w kształtowaniu amerykańskiej myśli politycznej i/lub amerykańskich idei politycznych - zwłaszcza w kontekście pytania o wolność i zgodę. Kurs uczy studentów, jak radzić sobie z kluczowymi tekstami i rozważać zakres wtórnych opracowań tych tekstów. Czytania tygodniowe i oczekiwania będą odpowiadać kierunkowi, w jakim kurs będzie badał konkretny temat/tematy, autora/autorów i/lub teksty dotyczące amerykańskiej myśli politycznej wybrane na dany semestr. Na początku kursu zostanie przedstawiona bardziej szczegółowa lista cotygodniowych lektur.

Literatura:

Deklaracja Niepodległości

Paine „Zdrowy Rozsądek”

Locke „Dwa traktaty o rządzie”

Monteskiusz „O duchu praw”

Tocqueville „Demokracja w Ameryce”

Podczas kursu prowadzący uzupełni przypisane kluczowe teksty odpowiednią i istotną literaturą uzupełniającą, która odnosi się do omawianych tekstów. Studenci będą również proszenie, by samodzielnie zbadali, odkryli i rzeczyta;o kluczowe wtórne opracowania na temat wybranych tekstów

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu studenci będą w stanie:

1. Zastosować różne metody i podejścia interpretacyjne powszechnie stosowane w badaniach nad Amerykańską Myślą Polityczną oraz historią idei politycznych. [WIEDZA, UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE]

2. Porównać i skontrastować różne wtórne opracowania dotyczące wybranych autorów oraz nauczyć się oceniać względną wartość i przydatność tych opracowań dla zrozumienia różnych tekstów lub problemów poddawanych badaniu. [UMIEJĘTNOŚCI I WIEDZA]

3. Zaplanować i przeprowadzić projekt badawczy. [UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE]

4. Zrozumieć odpowiednie podejścia do opracowywania badań oraz umiejętnie je przedstawiać różnym odbiorcom. [UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE]

Metody i kryteria oceniania:

1: Krótkie zadania i quizy - 20% ogólnej oceny kursu

2: Przegląd literatury - 30% ogólnej oceny kursu. 8-10 stronicowy przegląd literatury wtórnej na temat tematu, autora lub dzieła, które zostało podjęte w głównej pracy badawczej na kurs.

3: Praca badawcza na semestr - 40% ogólnej oceny kursu. 20-25 stron.

4: Prezentacja badawcza - 10% ogólnej oceny kursu. 10-15 minutowa prezentacja pracy badawczej studenta.

(Skala od 0 do 6) - doskonałe (>5,6), bardzo dobre (5,0 do 5,59), lepsze niż dobre (4,5 do 4,99), dobre (4,0 do 4,49), dostateczne (3,5 do 3,99), zadowalające (3,0-3,49). niezaliczenie (<3,0).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Clifford Bates Jr
Prowadzący grup: Clifford Bates Jr
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)