American Media: Introduction
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-SD0071 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | American Media: Introduction |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 1 rok Zajęcia do wyboru - nauki humanistyczne - studia BA Zajęcia do wyboru - nauki społeczne - studia BA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podstawowy kurs z dziedziny mediów. Łączy w sobie zagadnienia teoretyczne, prawne, historyczne oraz podstawy edukacji medialnej, niezbędnej do poruszania się po tym obszarze badawczym. |
Pełny opis: |
Wstępny kurs na temat mediów dla studentów I roku studiów licencjackich. Zbudowany na kluczowych zagadnieniach dotyczących różnych aspektów mediów amerykańskich. Stanowi przygotowanie do systematycznych studiów nad mediami w perspektywie historycznej, teoretycznej lub edukacyjnej (media literacy). Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami ze świata mediów, oraz przygotowanie studentów do samodzielnej, świadomej analizy tekstów medialnych w szerszym kontekście mediów jako instytucji w przeważającej mierze komercyjnych. Studenci poznają podstawowe pojęcia z historii mediów, w konkretnym kontekście społecznym /politycznym /ekonomicznym. Zapoznają się z różnymi formatami wypowiedzi medialnych i poznają ich cechy charakterystyczne. Takie pojęcia jak media bias, prawda/fałsz, nastawienie na klienta czy obecność reklam będą stanowić obiekt naszych badań nad mediami. Podstawowy rys regulacji medialnych oraz teorii funkcjonowania mediów w konkretnych kontekstach będą także obiektem naszych zaiteresowań. |
Literatura: |
Crowley, David and Paul Heyer, Communication in History: Tchnology, Culture, Society. 6th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2011. Curran, James, and Michael Gurevitch, eds. Mass Media and Society. 2nd ed. New York: Arnold, 1997. Emery, Edwin, and Michael Emery. The Press and America: An Interpretive History of the Mass Media. 9th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2000. Gittlin, Todd. Watching Television: A Pantheon Guide to Popular Culture. New York, Pantheon Books, 1986. Goldberg, Robert, and Gerald Jay. Anchors: Brokaw, Jennings, Rather and the Evening News. Secaucus, NJ: Carol Publishing Group, 1990. Goodwin, Andrew, and Garry Whannel. Understanding Television. NY: Routledge, 1990. Potter, W. James. Media Literacy, 7th edition. LA: Sage Publications, 2014. Schudson, Michael, Discovering the News: A Social History of American Newspapers. Basic Books, 1978. Sloan, David Wm., and James D. Startt, eds. The Media in America: A History. 7th ed. Northport, Al: Vision Press, 2008. Additionally articles from journals and other media sources on American media as well as actual media material. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: *Studenci będą w stanie rozpoznać i scharakteryzować podstawowe pojęcia z historii amerykańskich mediów (penny press, muckraking, etc.). *Studenci będą w stanie zidentyfikować, opisać i zdefiniować najważniejsze formaty medialne, umieść je w ramach historii mediów i śledzić ich rozwój lub upadek. *Studenci poznają główne zagadnienia edukacji medialnej. Umiejętności: *Studenci będą rozwijać krytyczne, oparte na wiedzy podejście do dyskusji na temat mediów, *Rozumiejąc przebieg rozwoju zjawisk w świecie mediów oraz panujących tam zależności, będą w stanie formułować proste hipotezy na temat ich rozwoju. *Studenci ponadto podejmą pierwsze próby pracy na materiale źródłowym. * Studenci podejmą próby przedstawienia wyników swoich badań w formie ustnej i pisemnej w języku angielskim. Kompetencje: *Kurs będzie wstępem do edukacji medialnej studentów jako odbiorców mediów wyposażając ich w podstawowe narzędzia do zrozumienia i odczytania współczesnego środowiska medialnego (nie tylko w Ameryce), tak aby potrafili zastosować zdobytą wiedzę dotyczącą zagadnień etyki, obiektywizmu, reprezentacji (stereotypy), itp. do wykrywania i rozpoznawania mechanizmów w mediach, których są odbiorami. *Staną się aktywnymi uczestnikami w świecie mediów zarówno jako początkowi badacze jak również odbiorcy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci będą oceniani na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach (10 pt). W czasie zajęć studenci będą wykonywać różne ćwiczenia lub przedstawiać wyniki swoich badań (indywidualnych i grupowych) (4 x 15 pt). Będą zobowiązani zapoznać się z lekturą i zadanym materiałem medialnym. Kurs zakończy praca pisemna poświęcona wybranym aspektom mediów amerykańskich (30 pt). 100-90/5, 89-85/4+, 84-78/4, 77-71/3+, 70-61/3, 60-0/2 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.