Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

American Media: Introduction

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-SD0071
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: American Media: Introduction
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 1 rok
Zajęcia do wyboru - nauki humanistyczne - studia BA
Zajęcia do wyboru - nauki społeczne - studia BA
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podstawowy kurs z dziedziny mediów. Łączy w sobie zagadnienia teoretyczne, prawne, historyczne oraz podstawy edukacji medialnej, niezbędnej do poruszania się po tym obszarze badawczym.

Pełny opis:

Wstępny kurs na temat mediów dla studentów I roku studiów licencjackich. Zbudowany na kluczowych zagadnieniach dotyczących różnych aspektów mediów amerykańskich. Stanowi przygotowanie do systematycznych studiów nad mediami w perspektywie historycznej, teoretycznej lub edukacyjnej (media literacy). Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami ze świata mediów, oraz przygotowanie studentów do samodzielnej, świadomej analizy tekstów medialnych w szerszym kontekście mediów jako instytucji w przeważającej mierze komercyjnych. Studenci poznają podstawowe pojęcia z historii mediów, w konkretnym kontekście społecznym /politycznym /ekonomicznym. Zapoznają się z różnymi formatami wypowiedzi medialnych i poznają ich cechy charakterystyczne. Takie pojęcia jak media bias, prawda/fałsz, nastawienie na klienta czy obecność reklam będą stanowić obiekt naszych badań nad mediami. Podstawowy rys regulacji medialnych oraz teorii funkcjonowania mediów w konkretnych kontekstach będą także obiektem naszych zaiteresowań.

Literatura:

Crowley, David and Paul Heyer, Communication in History: Tchnology, Culture, Society. 6th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2011.

Curran, James, and Michael Gurevitch, eds. Mass Media and Society. 2nd ed. New York: Arnold, 1997.

Emery, Edwin, and Michael Emery. The Press and America: An Interpretive History of the Mass Media. 9th ed. Boston: Allyn and Bacon, 2000.

Gittlin, Todd. Watching Television: A Pantheon Guide to Popular Culture. New York, Pantheon Books, 1986.

Goldberg, Robert, and Gerald Jay. Anchors: Brokaw, Jennings, Rather and the Evening News. Secaucus, NJ: Carol Publishing Group, 1990.

Goodwin, Andrew, and Garry Whannel. Understanding Television. NY: Routledge, 1990.

Potter, W. James. Media Literacy, 7th edition. LA: Sage Publications, 2014.

Schudson, Michael, Discovering the News: A Social History of American Newspapers. Basic Books, 1978.

Sloan, David Wm., and James D. Startt, eds. The Media in America: A History. 7th ed. Northport, Al: Vision Press, 2008.

Additionally articles from journals and other media sources on American media as well as actual media material.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

*Studenci będą w stanie rozpoznać i scharakteryzować podstawowe pojęcia z historii amerykańskich mediów (penny press, muckraking, etc.).

*Studenci będą w stanie zidentyfikować, opisać i zdefiniować najważniejsze formaty medialne, umieść je w ramach historii mediów i śledzić ich rozwój lub upadek.

*Studenci poznają główne zagadnienia edukacji medialnej.

Umiejętności:

*Studenci będą rozwijać krytyczne, oparte na wiedzy podejście do dyskusji na temat mediów,

*Rozumiejąc przebieg rozwoju zjawisk w świecie mediów oraz panujących tam zależności, będą w stanie formułować proste hipotezy na temat ich rozwoju.

*Studenci ponadto podejmą pierwsze próby pracy na materiale źródłowym.

* Studenci podejmą próby przedstawienia wyników swoich badań w formie ustnej i pisemnej w języku angielskim.

Kompetencje:

*Kurs będzie wstępem do edukacji medialnej studentów jako odbiorców mediów wyposażając ich w podstawowe narzędzia do zrozumienia i odczytania współczesnego środowiska medialnego (nie tylko w Ameryce), tak aby potrafili zastosować zdobytą wiedzę dotyczącą zagadnień etyki, obiektywizmu, reprezentacji (stereotypy), itp. do wykrywania i rozpoznawania mechanizmów w mediach, których są odbiorami.

*Staną się aktywnymi uczestnikami w świecie mediów zarówno jako początkowi badacze jak również odbiorcy.

Metody i kryteria oceniania:

Studenci będą oceniani na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach (10 pt).

W czasie zajęć studenci będą wykonywać różne ćwiczenia lub przedstawiać wyniki swoich badań (indywidualnych i grupowych) (4 x 15 pt). Będą zobowiązani zapoznać się z lekturą i zadanym materiałem medialnym. Kurs zakończy praca pisemna poświęcona wybranym aspektom mediów amerykańskich (30 pt).

100-90/5, 89-85/4+, 84-78/4, 77-71/3+, 70-61/3, 60-0/2

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)