Latinxs and Hispanic Identities
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-SH0009 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Latinxs and Hispanic Identities |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych II stopnia Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Skrócony opis: |
The course presents a guide to a critical understanding of minority groups in the United States of America. In reference to a person's origin and ancestry, the terms ‘Latino’ and ‘Hispanic’ have been adopted in the U.S. in an attempt to loosely group immigrants -and their descendants- from Spanish speaking countries. The course offers a multidisciplinary approach to understand their realities with emphasis on their culture, history and politics. Finally, the course reviews the current debates on Latinos, as an ethnic minority, and on immigration from Spanish-speaking countries to the United States of America. |
Pełny opis: |
List of Topics Introduction Race, Ethnicity, and Politics What are Latinos and where do they come from? Latin America, Monroe Doctrine & Manifest Destiny The Invention of Latin America Mexican Americans Course Recap Term Essay. Submission. Anglo-Saxonism U.S. Foreign Policy on Latin America Spanish Language in the U.S. Demographic Change The Latino ‘Threat’. Citizens and Voters Political Participation Conclusions |
Literatura: |
Citrin, Jack, and David O. Sears. “The Challenge of E Pluribus Unum.” Chapter. In American Identity and the Politics of Multiculturalism, pp. 1–29. Cambridge Studies in Public Opinion and Political Psychology. Cambridge: Cambridge University Press, 2014. DeGuzmán, María. “Latinx: ¡Estamos Aquí!, Or Being ‘Latinx’ at UNC-Chapel Hill.” Cultural Dynamics 29, no. 3 (August 2017): 214–30. doi:10.1177/0921374017727852. Dick, Hilary. 2019. ‘Build the Wall!’: Post‐Truth on the US–Mexico Border. American Anthropologist, 121: 179-185. doi:10.1111/aman.13189 Kymlicka, Will. 2018. Liberal Multiculturalism as a Political Theory of State–Minority Relations. Political Theory, 46(1): 81–91. doi:10.1177/0090591717696021. Lijphart, Arend. “Polarization and Democratization.” Chapter. In Solutions to Political Polarization in America, edited by Nathaniel Persily, 73–82. Cambridge: Cambridge University Press, 2015. doi:10.1017/CBO9781316091906.004. Marquez, Benjamin, and Joseph Stewart. "Reconceptualizing Mexican American Politics." Political Research Quarterly 46, no. 3 (1993): 691-701. Accessed February 17, 2020. doi:10.2307/448954. Simmons, William and Mueller, Carol (eds.). 2014. Binational Human Rights: The U.S.-Mexico Experience. Philadelphia: University of Pennsylvania Press. Wastl-Walter, Doris. 2011. The Ashgate Research Companion to Border Studies, Abingdon: Routledge, Routledge Handbooks Online. Salinas Jr., C., and A. Lozano. 2017. Mapping and Recontextualizing the Evolution of the Term Latinx: And Environmental Scanning in Higher Education. Journal of Latinos and Education. https://doi.org/10.1080/15348431.2017.1390464. Torres, Lourdes. 2018. Latinx?. Latino Studies, Volume 16, Issue 3, pp 283–285. https://doi.org/10.1057/s41276-018-0142-y |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Po ukończeniu kursu student: - rozumie kluczowe pojęcia i teorie związane z tematyką kursu - rozpoznaje istotne elementy związane z zagadnieniami poruszanymi w czasie trwania kursu - identyfikuje historyczne i współczesne zagadnienia dotyczące omawianych kwestii UMIEJĘTNOŚCI Po ukończeniu kursu student: - potrafi krytycznie posługiwać się teoriami i pojęciami w celu wyjaśnienia kwestii związanych z tematem kursu - formułuje krytyczne argumenty - wyciąga wnioski i formułuje syntetyczne podsumowania. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Po ukończeniu kursu student: - potrafi sformułować własną opinię na temat współczesnych wydarzeń - rozumie znaczenie relacji interkulturowych w rozwiązywaniu wspólnych problemów. - wzbogaca wiedzę o Stanach Zjednoczonych Ameryki. |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceny uczniów będą oparte na poniższych kryteriach: Udział w zajęciach: 10% Esej na semestralny (1 500 słów): 30% Esej końcowy (2 500 słów): 40% Inna forma oceny: 20% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hector Calleros Rodriguez | |
Prowadzący grup: | Hector Calleros Rodriguez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.