American Advertising and the Rise of Consumer Culture (Reklama i rozwój kultury konsumpcji w Stanach Zjednoczonych)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-SH135 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | American Advertising and the Rise of Consumer Culture (Reklama i rozwój kultury konsumpcji w Stanach Zjednoczonych) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Kursy do wyboru dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 2 rok Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok Zajęcia do wyboru - nauki humanistyczne - studia BA Zajęcia do wyboru - nauki społeczne - studia BA |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Zainteresowanie reklamą, amerykańską w szczególności i gotowość śledzenia jej rozwoju. Zainteresowanie nowymi kampaniami pojawiającymi się na rynku i chęć wyszukiwania reprezentatywnych przykładów ilustrujących omawiane zagadnienia. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs jest spojrzeniem na amerykańską reklamę w perspektywie historycznej. Śledzi rozwój branży reklamowej i jej wpływ oraz wpływ na nią innych elementów życia społecznego, gospodarczego i politycznego. Porusza kwestie reprezentacji i stereotypów na konkretnych przykładach z kampanii reklamowych. |
Pełny opis: |
Kurs jest spojrzeniem na reklamę jako siłę, która z prostego narzędzia do sprzedaży produktów i usług przekształciła się w potężny mechanizm wpływający na procesy społeczne i kulturowe amerykańskiego życia. Opisywany jako istota kultury postmodernistycznej, przemysł reklamowy w swojej strukturze, organizacji i założeniach łączy wiele różnych, czasem pozornie odrębnych dziedzin. Nie tylko wykorzystuje różnorodne metody sprzedaży produktów klientom, ale także zmienia całe środowisko w którym się porusza. Kurs ma na celu prześledzić rozwój kultury konsumpcyjnej w Ameryce przez pryzmat reklamy. Będzie to wymagać od studentów aktywnego poszukiwania kampanii, zarówno historycznych jak i współczesnych w celu zilustrowania omawianych zjawisk. |
Literatura: |
Berger, Arthus Asa. Ads, Fads, and Consumer Culture. Berger, John. Ways of Seeing. Frith, Katherine Toland. Undressing the Ad: Reading Culture in Advertising. Halter, Marilyn. Shopping for Identity. Kilbourne, Jean. Can't Buy My Love. Klein, Naomi. No Logo. Leach, William. Land of Desire. Lears, Jackson. Fables of Abundance: A Cultural History of Advertising in America. Leiss, William, Stephen Kline, Sut Jhally. Social COmmunication in Advertising. Marchand, Roland. Advertising the American Dream: Making Way for Modernity. Moore, Lawrence. Selling God: American Religion in the amrketplace of Culture. Sheehan, Kim Bartel. Controversies in Contemporary Advertising. Sivulka Juliann. Soap, Sex and Cigarettes: A Cultural History of American Advertising. Twitchell, James B. Adcult USA. Williamson, Judith. Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: *Student posiada wiedzę na temat historii i teorii reklamy amerykańskiej *Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia kultury konsumpcyjnej i posługuje się nimi w dyskursie * Identyfikuje i wyjaśnia punkty zwrotne w rozwoju kultury konsumpcyjnej i ocenia ich znaczenie *Posiada pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów działania reklamy, oraz ich społecznego i kulturowego oddziaływania Umiejętności: * Student samodzielnie analizuje reklamy za pomocą różnych metod (socjologia, analiza treści, itp) * Identyfikuje różne formaty reklam i umiejscawia je w poszczególnych okresach rozwoju reklamy * Analizuje stereotypy różnych grup społecznych w reprezentacji reklamowej * Rozwija umiejętności zbierania i selekcji informacji, oraz strukturyzowania ich do obrony własnych poglądów * Krytycznie podchodzi do tekstów akademickich z dziedziny Kompetencje: * Uczestniczy w pracy zespołowej i potrafi ją zorganizować *Dzieli się wiedzą z innymi przez udział w dyskusji * Rozwija swoją edukację konsumencką w celu świadomego odbioru reklam i uzyskiwaniu wiedzy na temat ich wpływu *Jest przygotowany do krytycznego odbioru reklam w mediach |
Metody i kryteria oceniania: |
1. analiza reklamy (20 pt) 2. recenzja artykułu (25 pt) 3. esej końcowy (35 pt) 4. feedback do lektury (10 pt) 5. obecność i aktywność na zajęciach (10 pt) Oceny: 100-88/5; 87-73/4; 72-57/3; 56-0/2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.