Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Writing II (Pisanie tekstów akademickich II)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-ZP002
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic Writing II (Pisanie tekstów akademickich II)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 1 rok
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

A passing grade in Academic Writing I.

Skrócony opis:

Przedmiot stanowi kontynuację Academic Writing I. W drugiej części nacisk położono na poprawne szukanie, wykorzystanie i dokumentowanie źródeł.

Kurs przygotowuje studentów do czytania i analizowania tekstów akademickich, a także ustosunkowywania się do nich oraz brania udziału w dyskusjach akademickich na różnorodne tematy naukowe i społeczne. Celem przedmiotu jest nauczenie studentów, jak zgodnie z zasadami prac naukowych formułować na piśmie argumenty i opinie.

Pełny opis:

Kurs praktyczny. Celem jest wyposażenie uczestników w umiejętności potrzebne do pisania prac akademickich w języku angielskim. Drugi semestr poświęcony jest przede wszystkim pracy ze źródłami - szukanie, ocena, wykorzystanie, analiza i dokumentowanie źródeł. Przyglądając się szczegółowo wybranym artykułom naukowym, studenci nauczą się czytać, rozumieć a docelowo także pisać teksty akademickie.

METODY PRACY :

- zajęcia w grupie (dokładny plan zajęć zostanie rozdany na pierwszym spotkaniu z prowadzącym).

- konsultacje indywidualne

- praca w parach i mniejszych grupach nad pracami studentów.

Wymagane prace:

- abstract and annotated bibliography

- revised research paper

Literatura:

Kirszner, Laurie G. and Stephen R. Mandell. Patterns for College Writing: A Rhetorical Reader and Guide

Bailey, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students

Booth, Wayne C. et al. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations, 7th ed.

Efekty uczenia się:

Po ukończeniu kursu student:

UMIEJĘTNOŚCI

- potrafi napisać poprawnie tekst akademicki w języku angielskim wyposażony w bibliografię i przypisy, używając stylu akademickiego i poprawnej struktury tekstu akademickiego

- potrafi rozróżniać teksty pisane w różnych stylach (styl akademicki a styl potoczny);

- umie szukać i wykorzystywać źródła oraz rozpoznać źródła przydatne w pracy akademickiej

- umie używać terminologii odnoszącej się do pisania akademickiego

- zna zasady i konwencje opracowania bibliografii i przypisów;

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- potrafi pracować w grupie i w parach

- jest otwarty na różne wizje kultury i uwrażliwiony na kwestie dyskryminacji w języku

- potrafi zająć własne stanowisko wobec wybranych kontrowersji kulturowych i społecznych w Stanach Zjednoczonych;

- potrafi krytycznie odbierać treści dotyczące USA przekazywane przez media

- umie ocenić pracę kolegów i koleżanek oraz zaproponować poprawki do ich tekstów, formułując własne opinie

- zna i dba o standardy etyki akademickiej i wie, jak unikać popełnienia plagiatu

Metody i kryteria oceniania:

40% Portfolio (złożenie ostatecznej wersji pracy)

20% Wstępna wersja pracy pisemnej

10% Projekt pracy pisemnej

30% Obecność, udział w zajęciach, praca na zajęciach, zadania domowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim, 30 godzin, 210 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Mąkowska
Prowadzący grup: Bulent Akman, İbrahim Mertcan Alçınkaya, Sonia Blank, Anna Grzybowska, Aleksandra Kamińska, Emma Oki, Alicja Relidzyńska, Jan Smoleński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia 2 - pisanie na poziomie akademickim - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)