Proseminar: Aspects of American Diplomatic History (Proseminarium: Historia dyplomacji amerykańskiej)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZP018 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminar: Aspects of American Diplomatic History (Proseminarium: Historia dyplomacji amerykańskiej) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Proseminaria dla studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Proseminarium ma charakter historyczny I obejmuje tematykę dziejów dyplomacji i polityki zagranicznej USA zasadniczo do połowy XX wieku. Nie wyklucza to jednak wyboru tematów przygotowywanych prac z obszaru amerykańskich dziejów wewnętrznych, lub z okresu po 1950 r. Celem jego jest przygotowanie uczestniczących do napisania prac licencjackich typu historycznego. |
Pełny opis: |
Proseminarium ma charakter historyczny I obejmuje tematykę dziejów dyplomacji i polityki zagranicznej USA zasadniczo do połowy XX wieku. Nie wyklucza to jednak wyboru tematów przygotowywanych prac z obszaru amerykańskich dziejów wewnętrznych, lub z okresu po 1950 r. Celem jego jest przygotowanie uczestniczących do napisania prac licencjackich typu historycznego. Zakres tematów: Znalezienie tematu pracy licencjackiej Poszukiwanie, kwalifikacja i ocena źródeł Formułowanie tezy Metodologia badań historycznych Uczciwość akademicka Chicago Style Planowanie i tworzenie pracy licencjackiej |
Literatura: |
- Bailey, Thomas A. The Art of Diplomacy: The American Experience. New York: Appleton – Century – Crofts, 1968 - Bailey, Thomas A. Diplomatic History of American People. 10th Edition. Englewood Cliffs, NJ: Prentice – Hall, 1980 - Booth, Wayne C. et al. The Craft of Research. Chicago: The University of Chicago Press, 1995 - The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. 15th Edition. Chicago; London: The University of Chicago Press, 2003 - http://www.chicagomanualofstyle.org/home.html - Harvey, Michael. The Nuts and Bolts of College Writing. Indianapolis and Cambridge: Hackett Publishing Company, Inc., 2003 - http://nutsandbolts.washcoll.edu/nb-home.html - Heffernan, James A.W., Lincoln John E. Writing. A College Handbook. 3rd Edition New York: W.W. Norton & Company, 1990 - Kissinger, Henry. American Foreign Policy. Expanded Edition. New York: W.W. Norton & Company, 1974 - La Feber, Walter. The American Age. United States foreign policy at home and abroad since 1750. 2nd Edition. New York; London: W.W. Norton, 1994 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Student rozumie, że istnieją określone procedury i normy kierujące procesem badań naukowych - Student dostrzega różnice między akademickim i nieakademickim tekstem, źródłem i językiem - Student rozumie problem uczciwości akademickiej i poszanowania własności intelektualnej innych osób Umiejętności - Student posiada umiejętność znajdywania źródeł pierwotnych i wtórnych oraz oceny ich wartości - Student ma zdolność rozplanowania i prezentacji wyników badań w sposób przejrzysty i formułowania przekonującej argumentacji - Student ma umiejętność dokumentowania źródeł w tekście akademickim (zgodnie ze stylem dokumentacyjnym zaprezentowanym w Chicago Manual of Style) i uniknięcia przez to wszystkich pułapek plagiatu - Student posiada umiejętność prezentacji wyników badań (ustnej i pisemnej) oraz zasad przygotowania pracy dyplomowej - Student potrafi swobodnie porozumiewać się w języku angielskim z użyciem właściwej terminologii naukowej Kompetencje - Studenci są w stanie, z pomocą wykładowcy, organizować proces badawczy - Studenci zdolni są pracować w grupie oraz wysłuchiwać opinii innych osób i odpowiadać na nie z należytym szacunkiem |
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w zajęciach - 5% oceny ostatecznej. Student ma prawo opuścić jedne zajęcia, najlepiej jednak by obecny był na wszystkich. Aktywne uczestnictwo w zajęciach – 10% oceny ostatecznej Komplet wszystkich prac wykonanych w klasie i w domu; wszystkie ćwiczenia związane z projektem; streszczenie; opis; bibliografia opisowa; pierwsza wersja i wersja ostateczna – 85% oceny ostatecznej Studenci muszą przekroczyć pułap 60% by zaliczyć zajęcia. Skala ocen: 0 – 60% - 2 61 – 77% - 3 78 – 89% - 4 90 – 100% - 5 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.