Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminar: Aspects of American Diplomatic History (Proseminarium: Historia dyplomacji amerykańskiej)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4219-ZP018
Kod Erasmus / ISCED: 08.9 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0229) Nauki humanistyczne (inne) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Proseminar: Aspects of American Diplomatic History (Proseminarium: Historia dyplomacji amerykańskiej)
Jednostka: Ośrodek Studiów Amerykańskich
Grupy: Proseminaria dla studiów stacjonarnych I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
proseminaria

Skrócony opis:

Proseminarium ma charakter historyczny I obejmuje tematykę dziejów dyplomacji i polityki zagranicznej USA zasadniczo do połowy XX wieku. Nie wyklucza to jednak wyboru tematów przygotowywanych prac z obszaru amerykańskich dziejów wewnętrznych, lub z okresu po 1950 r. Celem jego jest przygotowanie uczestniczących do napisania prac licencjackich typu historycznego.

Pełny opis:

Proseminarium ma charakter historyczny I obejmuje tematykę dziejów dyplomacji i polityki zagranicznej USA zasadniczo do połowy XX wieku. Nie wyklucza to jednak wyboru tematów przygotowywanych prac z obszaru amerykańskich dziejów wewnętrznych, lub z okresu po 1950 r. Celem jego jest przygotowanie uczestniczących do napisania prac licencjackich typu historycznego.

Zakres tematów:

Znalezienie tematu pracy licencjackiej

Poszukiwanie, kwalifikacja i ocena źródeł

Formułowanie tezy

Metodologia badań historycznych

Uczciwość akademicka

Chicago Style

Planowanie i tworzenie pracy licencjackiej

Literatura:

- Bailey, Thomas A. The Art of Diplomacy: The American Experience. New York: Appleton – Century – Crofts, 1968

- Bailey, Thomas A. Diplomatic History of American People. 10th Edition. Englewood Cliffs, NJ: Prentice – Hall, 1980

- Booth, Wayne C. et al. The Craft of Research. Chicago: The University of Chicago Press, 1995

- The Chicago Manual of Style. The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers. 15th Edition. Chicago; London: The University of Chicago Press, 2003

- http://www.chicagomanualofstyle.org/home.html

- Harvey, Michael. The Nuts and Bolts of College Writing. Indianapolis and Cambridge: Hackett Publishing Company, Inc., 2003

- http://nutsandbolts.washcoll.edu/nb-home.html

- Heffernan, James A.W., Lincoln John E. Writing. A College Handbook. 3rd Edition New York: W.W. Norton & Company, 1990

- Kissinger, Henry. American Foreign Policy. Expanded Edition. New York: W.W. Norton & Company, 1974

- La Feber, Walter. The American Age. United States foreign policy at home and abroad since 1750. 2nd Edition. New York; London: W.W. Norton, 1994

Efekty uczenia się:

Wiedza

- Student rozumie, że istnieją określone procedury i normy kierujące procesem badań naukowych

- Student dostrzega różnice między akademickim i nieakademickim tekstem, źródłem i językiem

- Student rozumie problem uczciwości akademickiej i poszanowania własności intelektualnej innych osób

Umiejętności

- Student posiada umiejętność znajdywania źródeł pierwotnych i wtórnych oraz oceny ich wartości

- Student ma zdolność rozplanowania i prezentacji wyników badań w sposób przejrzysty i formułowania przekonującej argumentacji

- Student ma umiejętność dokumentowania źródeł w tekście akademickim (zgodnie ze stylem dokumentacyjnym zaprezentowanym w Chicago Manual of Style) i uniknięcia przez to wszystkich pułapek plagiatu

- Student posiada umiejętność prezentacji wyników badań (ustnej i pisemnej) oraz zasad przygotowania pracy dyplomowej

- Student potrafi swobodnie porozumiewać się w języku angielskim z użyciem właściwej terminologii naukowej

Kompetencje

- Studenci są w stanie, z pomocą wykładowcy, organizować proces badawczy

- Studenci zdolni są pracować w grupie oraz wysłuchiwać opinii innych osób i odpowiadać na nie z należytym szacunkiem

Metody i kryteria oceniania:

Udział w zajęciach - 5% oceny ostatecznej. Student ma prawo opuścić jedne zajęcia, najlepiej jednak by obecny był na wszystkich.

Aktywne uczestnictwo w zajęciach – 10% oceny ostatecznej

Komplet wszystkich prac wykonanych w klasie i w domu; wszystkie ćwiczenia związane z projektem; streszczenie; opis; bibliografia opisowa; pierwsza wersja i wersja ostateczna – 85% oceny ostatecznej

Studenci muszą przekroczyć pułap 60% by zaliczyć zajęcia.

Skala ocen:

0 – 60% - 2

61 – 77% - 3

78 – 89% - 4

90 – 100% - 5

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)