BA Seminar: Social History of the US in the 19th and 20th Century (Seminarium licencjackie: Historia społeczna Stanów Zjednoczonych w XIX i XX w.)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS018 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | BA Seminar: Social History of the US in the 19th and 20th Century (Seminarium licencjackie: Historia społeczna Stanów Zjednoczonych w XIX i XX w.) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia Przedmioty na stacjonarnych studiach I stopnia - 3 rok Seminaria licencjackie |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Seminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych historią społeczną (i polityczną USA) XIX i XX wieku. Dotyczyć będzie takich zagadnień jak kultura, kwestie społeczne, polityczne, reformy i zmiany w USA, a także współczesne badania i poglądy na omawiane dekady. Przedmiotem prac liecncjackich mogą być odzwierciedlenia dekad w takich mediach jak film, muzyka, czy obraz, źródła pisane i inne formy wyrażania przeszłości. Studenci zdobędą umiejętności sporządzenia pracy licencjanckiej jako wstępu do pogłębionych badań nad USA poprzez naukę analizy różnorodnego materiału źródłowego – pisanego, dźwiękowego i wizualnego, sporządzenia "research paper" recenzji, rozdziału pracy licencjackiej oraz zastosowania odpowiedniego aparatu naukowego. Wybór obszaru zainteresowań należy do uczestnika seminarium, musi on jednak odzwierciedlać zainteresowania i chęć badania wskazanego obszaru tak, aby efekt końcowy był na odpowiednim poziomie merytorycznym. |
Pełny opis: |
Seminarium przeznaczone jest dla studentów zainteresowanych historią społeczną (i polityczną USA) XIX i XX wieku. Dotyczyć będzie takich zagadnień jak kultura, kwestie społeczne, polityczne, reformy i zmiany w USA, a także współczesne badania i poglądy na omawiane dekady. Przedmiotem prac liecncjackich mogą być odzwierciedlenia dekad w takich mediach jak film, muzyka, czy obraz, źródła pisane i inne formy wyrażania przeszłości. Studenci zdobędą umiejętności sporządzenia pracy licencjanckiej jako wstępu do pogłębionych badań nad USA poprzez naukę analizy różnorodnego materiału źródłowego – pisanego, dźwiękowego i wizualnego, sporządzenia "research paper" recenzji, rozdziału pracy licencjackiej oraz zastosowania odpowiedniego aparatu naukowego. Wybór obszaru zainteresowań należy do uczestnika seminarium, musi on jednak odzwierciedlać zainteresowania i chęć badania wskazanego obszaru tak, aby efekt końcowy był na odpowiednim poziomie merytorycznym. Zakres tematów zajęć: 1. Cel i zadania seminarium 2. Tworzenie koncepcji pracy – wybór tematu 3. Studium przypadku w badaniach kulturowych i historycznych 4. Budowa pracy – układ, jej zadania. Strona formalna i metodologiczna 5. Budowa wstępu i zakończenia pracy. 6. Budowa rozdziałów. Wewnętrzna spójność pracy. 7. Wyszukiwanie i krytyka literatury. Rodzaje i zastosowanie dla pisania pracy. 8. Rola źródeł pisanych. 9. Źródła wizualne – film, dźwięk, fotografia. 10 - 12. Prezentacje założeń pracy – studenci. 13. Budowa research paper jako wstępu do rozdziału pracy. 14. Omówienie i dyskusja nad zadaniami badawczymi. 15. Kryteria oceny prac licencjackich. Napisanie i obrona pracy licencjackiej jest najważniejszym wynikiem udziału w seminarium. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu tego kursu student: w dziedzinie wiedzy będzie: 1. potrafił analizować i oceniać przyczyny i dynamikę głównych wydarzeń omawianych stuleci 2. potrafił zebrać i zaprezentować wyniki badań 3. potrafił wyciągnąć wnioski i formułować podsumowania swych badań 4. potrafił napisać pracę licencjacką w dziedzinie umiejętności będzie: 1. miał zaawansowaną wiedzę na temat głównych zjawisk omawianych stuleci 2. rozpoznawał złożone relacje pomiędzy wydarzeniami społecznymi, politycznymi i gospodarczymi stuleci 3. potrafił przygotować źródła I literaturę odnoszącą się do pracy licencjackiej 4. miał wiedzę dotyczącą różnych punktów widzenia i sposobów interpretacji stuleci w dziedzinie kompetencji będzie: 1. potrafił współpracować innymi studentami w grupie 2. potrafił sformułować własne zdania, opinie o problemach poruszanych w pracy licencjackiej 3. uzupełniać i zdobywać wiedzę na temat dekady I techniki pisania pracy 4. świadomy odpowiedzialności w czasie pisania pracy licencjackiej |
Metody i kryteria oceniania: |
Napisanie i obrona pracy licencjackiej jest najważniejszym wynikiem udziału w seminarium. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 9 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Włodzimierz Batóg | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Batóg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium licencjackie - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.