MA Seminar: American Social History (Seminarium magisterskie: Amerykańska historia społeczna)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4219-ZS118-AM |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | MA Seminar: American Social History (Seminarium magisterskie: Amerykańska historia społeczna) |
Jednostka: | Ośrodek Studiów Amerykańskich |
Grupy: |
Przedmioty na studiach stacjonarnych II stopnia Seminaria magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Seminarium przeznaczone jest dla studentów pragnących napisać pracę magisterską związaną z tematyką rasy, klasy i płci w toku amerykańskiej historii lub o wybranych aspektach kultury popularnej widzianej z perspektywy historycznej. |
Pełny opis: |
Prowadzący jest najbardziej zainteresowany tematyką amerykańskiej historii społecznej od lat 1940-tych do dnia obecnego, zwłaszcza zaś tym jak problemy rasy, klasy i płci kształtowały rozwój amerykańskiego społeczeństwa i kultury. Dodatkowo, mile widziane będą tematy z wcześniejszej historii USA, jak również tematy związane z religią, amerykańskim południem oraz kulturą popularną. |
Literatura: |
Prace zbiorcze i ogólne Chafe, The Unfinished Journey Boyer, Promises to Keep Chafe and Sitkoff, A History of Our Time Sitkoff, Perspectives on Modern America Prowadzenie badań i pisanie Barzun and Graf, The Modern Researcher Fischer, Historians' Fallacies Turabian, A Manual for Research Strunk and White, The Elements of Style II Wojna Światowa Polenberg, War and Society Berube, Coming Out Under Fire Hartman, The Homefron and Beyond Polityczny kontekst: Zimna Wojna Whitfield, The Culture of the Cold War Gaddis, The Cold War Corber, Homosexuality and Cold War America Kaledin, Mothers and More May, Homeward Bound Ruch praw obywatelskich Chalmers, And the Crooked Places Made Straight Branch, Parting the Waters Carson, In Struggle Goldfield, Black, White and Southern Dittmer, Local People The Eyes on the Prize Civil Rights Reader Ruchy studenckie Unger, The Movement Matsuow, The Unraveling of America Herring, America's Longest War Rorabaugh, Berkeley at War Miller, Hippies and American Values Wyzwolenie kobiet Evans, Personal Politics DeHart, "Feminism and the Dynamics of Social Change" Wandersee, On the Move Ferree and Hess, Controversy and Coalition Wyzwolenie gejów D'Emilio, Sexual Politics, Sexual Communities Duberman, Stonewall Adam, The Rise of Gay and Lesbian Movement "Selma and Stonewall" Konserwatywna rekacja i religijna prawica Tygiel, Ronald Reagan and the Triumph American Conservatism Berman, America's Right Turn Hunter, Culture Wars Balmer, Thy Kingdom Come |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Po ukończeniu kursu studenci 1. uzyskają pogłębioną wiedzę na wybrany temat w zakresie amerykańskiej historii społecznej. 2. zrozumieją jak ów temat wpisuje się w ogólnie postrzeganą historię Stanów Zjednoczonych. 3. nauczą się jak inni historycy badali wybrany temat. Umiejętności Po ukończeniu kursu studenci 1. nabędą umiejętności prowadzenia niezależnych badań historycznych, analizy źródeł prymarnych oraz oceny pracy innych badaczy. 2. poprawią umiejętność syntetyzowania informacji zdobytych w drodze badań. 3. udoskonalą zdolność komunikowania wyników badań w formie jasnego i zwięzłego tekstu pisanego w języku angielskim. Kompetencje społeczne Po ukończeniu kursu studenci 1. będą zdawać sobie sprawę z natury pracy naukowej. 2. będą w stanie krytycznie oceniać argumenty i dowody zarówno we własnej pracy, jak i w pracach innych historyków. |
Metody i kryteria oceniania: |
W każdym semestrze student zobowiązany jest do przygotowania wersji roboczej rozdziału pracy dyplomowej. Rozdział ten zostanie poddany ocenie technicznej (gramatyka, styl, poprawność użycia stylu Chicago) oraz ocenie zawartości (użycie i analiza materiału dowodowego, argumentacja). Ocena końcowa pracy dyplomowej będzie zależała od oryginalności pracy i wkładu w rozwój wiedzy naukowej, na tyle na ile praca opiera się na źródłach pierwotnych, od poprawek i ulepszeń wprowadzonych w wersjach roboczych rozdziałów i od spójności argumentacji pomiędzy rozdziałami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.