Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

SkillsBox: Poznaj kompetencje kreatywne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 5300-SBKK-OG
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SkillsBox: Poznaj kompetencje kreatywne
Jednostka: Centrum Transferu Technologii i Wiedzy
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UOTT
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Skrócony opis:

Kreatywność to jedna z kompetencji, które wymagane są na różnych stanowiskach i w różnych branżach. Co realnie znaczy być kreatywnym i czy da się tego nauczyć? Kurs odbywa się w formie aktywnych warsztaów. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które:

● myślą o pracy w sektorze kreatywnym,

● chcą dowiedzieć się czym jest kreatywność i czy da się ją wyszkolić,

● czują się kreatywni ale mają poczucie, że czasem za bardzo,

● chcą uczyć się w praktyczny sposób,

● chciałyby chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/ praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć:

● Wprowadzenie i prelekcja eksperta pracującego w branży kreatywnej, przestrzeń do dyskusji oraz pytań.

● Korzystanie z różnorodności grupy

Wprowadzenie w teorię stylów myślenia i autoanaliza stylu myślenia. Poznanie modelu FRIS, nauka rozpoznawania stylów myślenia u siebie i u innych oraz wykorzystywanie naturalnych predyspozycji, ze szczególnym uwzględnieniem podziału pracy w zespole.

● Trening kreatywności

Wstęp do metody TRIZ (lub podobnej) czyli jak łączyć nieoczywiste i jako wykorzystywać swoje doświadczenie / perspektywę do tworzenia rozwiązań, jak wyuczyć swoją kreatywność

● Design Thinking

Projektowanie produktów i usług przy wykorzystaniu design thinking – kiedy warto to wykorzystać, tworzenie produktów i usług, czym się różni od innych metod projektowych, poznanie narzędzi.

● Badanie potrzeb klienta

W jaki sposób można poznać potrzeby klienta? Informacja o badaniach ilościowych i jakościowych, określanie potrzeb zleceniodawcy, podstawy tworzenia własnych narzędzi np. ankiety, kwestionariusza do wywiaduAnaliza danych i desk research – zbieranie i analiza danych, źródła danych,

● Analiza danych i desk research

Informacje skąd można czerpać dane – dostępne i wiarygodne bazy danych, sposoby selekcjonowania i analizy, wykorzystywanie powszechnie dostępnych narzędzi do researchu, szacowanie przydatności pozyskanych informacji

● Storytelling

Wprowadzenie do teorii świadomego budowania relacji, poprzez oddziaływanie na wyobraźnię i emocje słuchacza za pomocą metafory czy „opowieści z życia wziętych”. W trakcie warsztatu pokazanie różnych metod budowania historii.

● Prowadzenie brainstormingów

W jaki sposób powinno się prowadzić burzę mózgów? Do czego służy ta metoda? Narzędzia wspomagające.

Czego się nauczycie?

● czym jest metoda Design Thinking,

● jakie są style myślenia i jak wykorzystać różnorodność grupy,

● jak ćwiczyć kreatywność,

● jak wykorzystywać dane i badania, żeby tworzyć innowacyjne rozwiązania,

● czym jest storytelling i jak wykorzystywać go w życiu (nie tylko biznesowo),

● jak efektywnie czerpać z burzy mózgów.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Efekty uczenia się:

Wiedza:

PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.

Umiejętności:

PI/U 08 Umie interpretować informacje rynkowe.

PI/U 04 Potrafi sprawnie i skutecznie komunikować się w mowie i piśmie.

Kompetencje społeczne:

PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.

Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)