Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

SkillsBox: Poznaj kompetencje biznesowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 7600-SBKB-OG Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SkillsBox: Poznaj kompetencje biznesowe
Jednostka: Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Punkty ECTS i inne: 3.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

W trakcie kursu studenci będą mogli w pigułce zapoznać się z podstawowymi obszarami biznesowymi i zdobyć kompetencje niezbędne przy prowadzeniu własnej działalności. Całość zajęć prowadzić będą praktycy i specjaliści z biznesu. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby:

● założyć w przyszłości swój własny biznes,

● przetestować swój pomysł,

● dowiedzieć się, jak od podszewki wygląda życie przedsiębiorcy,

● poznać umiejętności przydatne w codziennej pracy,

● dowiedzieć się czegoś nowego w praktyczny sposób,

● chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):

1) Wprowadzenie i prelekcja przedsiębiorcy, omówienie kluczowych kompetencji niezbędnych na rynku pracy, przestrzeń do dyskusji i zadawania pytań.

2) Jak tworzyć innowacje?

Jak znaleźć pomysł i tworzyć innowacje? W jaki sposób patrzeć na rynek żeby widzieć, czego brakuje? Zapoznanie z teorią Blue Ocean Strategy lub pokrewną strategią kreowania nieoczywistych rozwiązań.

3) Jak wprowadzać zmianę z modelami Lean Canvas lub Business Model Canvas.

Wprowadzenie do analizy rynkowej przy wykorzystaniu modelu Lean Canvas lub Business Model Canvas. Podział potencjalnego biznesu na podstawowe obszary i zobaczenie wieloobszarowej perspektywy.

4) Walidacja i testowanie projektów biznesowych.

Jak sprawdzić swój pomysł zanim zainwestuje się w niego duże pieniądze? Zbieranie opinii od potencjalnych użytkowników i rozwój pomysłu bądź modyfikacja w zależności od wyników. Narzędzia dotyczące walidacji.

5) Wprowadzenie do praktycznej sprzedaży.

Jaka forma sprzedaży jest najodpowiedniejsza dla Twojego projektu i dlaczego? Techniki sprzedaży i negocjacji, pozyskiwanie klientów, budowanie długofalowych relacji.

6) Zarządzanie sobą w czasie.

Jakie są style zarządzania czasem? Jak powinno się ustalać priorytety i efektywnie planować działania? Jakie narzędzia mogą pomóc w zarządzaniu sobą w czasie?

7) Podstawowe narzędzia zarządzania zespołem.

Jakie są role w zespole? Jak być dobrym liderem? Jak dzielić zadania? Jak się komunikować?

8) Wprowadzenie do prezentacji publicznych.

Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców? Jak wygląd / dress code wpływa na odbiór.

Czego się nauczycie?

● jakie zacząć planować własny biznes,

● jak tworzyć innowacje,

● jak sprawdzić czy projekt ma sens,

● jak dobrze się prezentować,

● jak zarządzać zespołem,

● jakie są metody skutecznej sprzedaży.

Zajęcia są organizowa ne w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UWw latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Efekty uczenia się:

Wiedza:

PI/W 10 Rozumie główne determinanty skutecznej sprzedaży oraz zna proces sprzedaży i wie jak go zaplanować.

PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne.

PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli.

PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.

Umiejętności:

PI/U 06 Potrafi pracować nad własnym podejściem do klientów i do sprzedaży.

Kompetencje społeczne:

PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.

Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Gradowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

W trakcie kursu studenci będą mogli w pigułce zapoznać się z podstawowymi obszarami biznesowymi i zdobyć kompetencje niezbędne przy prowadzeniu własnej działalności. Całość zajęć prowadzić będą praktycy i specjaliści z biznesu. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby:

● założyć w przyszłości swój własny biznes,

● przetestować swój pomysł,

● dowiedzieć się, jak od podszewki wygląda życie przedsiębiorcy,

● poznać umiejętności przydatne w codziennej pracy,

● dowiedzieć się czegoś nowego w praktyczny sposób,

● chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):

1) Wprowadzenie i prelekcja przedsiębiorcy, omówienie kluczowych kompetencji niezbędnych na rynku pracy, przestrzeń do dyskusji i zadawania pytań.

2) Jak tworzyć innowacje?

Jak znaleźć pomysł i tworzyć innowacje? W jaki sposób patrzeć na rynek żeby widzieć, czego brakuje? Zapoznanie z teorią Blue Ocean Strategy lub pokrewną strategią kreowania nieoczywistych rozwiązań.

3) Jak wprowadzać zmianę z modelami Lean Canvas lub Business Model Canvas.

Wprowadzenie do analizy rynkowej przy wykorzystaniu modelu Lean Canvas lub Business Model Canvas. Podział potencjalnego biznesu na podstawowe obszary i zobaczenie wieloobszarowej perspektywy.

4) Walidacja i testowanie projektów biznesowych.

Jak sprawdzić swój pomysł zanim zainwestuje się w niego duże pieniądze? Zbieranie opinii od potencjalnych użytkowników i rozwój pomysłu bądź modyfikacja w zależności od wyników. Narzędzia dotyczące walidacji.

5) Wprowadzenie do praktycznej sprzedaży.

Jaka forma sprzedaży jest najodpowiedniejsza dla Twojego projektu i dlaczego? Techniki sprzedaży i negocjacji, pozyskiwanie klientów, budowanie długofalowych relacji.

6) Zarządzanie sobą w czasie.

Jakie są style zarządzania czasem? Jak powinno się ustalać priorytety i efektywnie planować działania? Jakie narzędzia mogą pomóc w zarządzaniu sobą w czasie?

7) Podstawowe narzędzia zarządzania zespołem.

Jakie są role w zespole? Jak być dobrym liderem? Jak dzielić zadania? Jak się komunikować?

8) Wprowadzenie do prezentacji publicznych.

Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców? Jak wygląd / dress code wpływa na odbiór.

Czego się nauczycie?

● jakie zacząć planować własny biznes,

● jak tworzyć innowacje,

● jak sprawdzić czy projekt ma sens,

● jak dobrze się prezentować,

● jak zarządzać zespołem,

● jakie są metody skutecznej sprzedaży.

Zajęcia są organizowa ne w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UWw latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Uwagi:

Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną oraz reżim sanitarny, zajęcia odbywać się będą w trybie online. Szczegóły techniczne dotyczące zajęć zostaną wysłane mailem przed rozpoczęciem semestru. Prosimy o sprawdzanie wiadomości na mailu studenckim. Dni tygodnia oraz godziny spotkań pozostają bez zmian.

Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na: oguny@inkubator.uw.edu.pl

Zajęcia prowadzone są dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich).

Zajęcia prowadzone będą za pomocą platformy ZOOM.

Warunkiem niezbędnym do uruchomienia przedmiotu jest przynajmniej 12 zapisanych osób.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-13
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Gradowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

W trakcie kursu studenci będą mogli w pigułce zapoznać się z podstawowymi obszarami biznesowymi i zdobyć kompetencje niezbędne przy prowadzeniu własnej działalności. Całość zajęć prowadzić będą praktycy i specjaliści z biznesu. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby:

● założyć w przyszłości swój własny biznes,

● przetestować swój pomysł,

● dowiedzieć się, jak od podszewki wygląda życie przedsiębiorcy,

● poznać umiejętności przydatne w codziennej pracy,

● dowiedzieć się czegoś nowego w praktyczny sposób,

● chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w I tygodniu marca.

Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):

1) Wprowadzenie i prelekcja przedsiębiorcy, omówienie kluczowych kompetencji niezbędnych na rynku pracy, przestrzeń do dyskusji i zadawania pytań.

2) Jak tworzyć innowacje?

Jak znaleźć pomysł i tworzyć innowacje? W jaki sposób patrzeć na rynek żeby widzieć, czego brakuje? Zapoznanie z teorią Blue Ocean Strategy lub pokrewną strategią kreowania nieoczywistych rozwiązań.

3) Jak wprowadzać zmianę z modelami Lean Canvas lub Business Model Canvas.

Wprowadzenie do analizy rynkowej przy wykorzystaniu modelu Lean Canvas lub Business Model Canvas. Podział potencjalnego biznesu na podstawowe obszary i zobaczenie wieloobszarowej perspektywy.

4) Walidacja i testowanie projektów biznesowych.

Jak sprawdzić swój pomysł zanim zainwestuje się w niego duże pieniądze? Zbieranie opinii od potencjalnych użytkowników i rozwój pomysłu bądź modyfikacja w zależności od wyników. Narzędzia dotyczące walidacji.

5) Wprowadzenie do praktycznej sprzedaży.

Jaka forma sprzedaży jest najodpowiedniejsza dla Twojego projektu i dlaczego? Techniki sprzedaży i negocjacji, pozyskiwanie klientów, budowanie długofalowych relacji.

6) Zarządzanie sobą w czasie.

Jakie są style zarządzania czasem? Jak powinno się ustalać priorytety i efektywnie planować działania? Jakie narzędzia mogą pomóc w zarządzaniu sobą w czasie?

7) Podstawowe narzędzia zarządzania zespołem.

Jakie są role w zespole? Jak być dobrym liderem? Jak dzielić zadania? Jak się komunikować?

8) Wprowadzenie do prezentacji publicznych.

Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców? Jak wygląd / dress code wpływa na odbiór.

Czego się nauczycie?

● jakie zacząć planować własny biznes,

● jak tworzyć innowacje,

● jak sprawdzić czy projekt ma sens,

● jak dobrze się prezentować,

● jak zarządzać zespołem,

● jakie są metody skutecznej sprzedaży.

Zajęcia są organizowa ne w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UWw latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Uwagi:

Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną oraz reżim sanitarny, zajęcia odbywać się będą w trybie online. Szczegóły techniczne dotyczące zajęć zostaną wysłane mailem przed rozpoczęciem semestru. Prosimy o sprawdzanie wiadomości na mailu studenckim. Dni tygodnia oraz godziny spotkań pozostają bez zmian.

Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na: oguny@inkubator.uw.edu.pl

Zajęcia prowadzone są dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich).

Nie ma możliwości dołączenia do zajęć jako wolny słuchacz.

Zajęcia prowadzone będą za pomocą platformy ZOOM.

Warunkiem niezbędnym do uruchomienia przedmiotu jest przynajmniej 12 zapisanych osób.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.