SkillsBox: Poznaj kompetencje biznesowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 7600-SBKB-OG | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SkillsBox: Poznaj kompetencje biznesowe | ||
Jednostka: | Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego | ||
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
||
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
||
Skrócony opis: |
W trakcie kursu studenci będą mogli w pigułce zapoznać się z podstawowymi obszarami biznesowymi i zdobyć kompetencje niezbędne przy prowadzeniu własnej działalności. Całość zajęć prowadzić będą praktycy i specjaliści z biznesu. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat. |
||
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● założyć w przyszłości swój własny biznes, ● przetestować swój pomysł, ● dowiedzieć się, jak od podszewki wygląda życie przedsiębiorcy, ● poznać umiejętności przydatne w codziennej pracy, ● dowiedzieć się czegoś nowego w praktyczny sposób, ● chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego. Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie): 1) Wprowadzenie i prelekcja przedsiębiorcy, omówienie kluczowych kompetencji niezbędnych na rynku pracy, przestrzeń do dyskusji i zadawania pytań. 2) Jak tworzyć innowacje? Jak znaleźć pomysł i tworzyć innowacje? W jaki sposób patrzeć na rynek żeby widzieć, czego brakuje? Zapoznanie z teorią Blue Ocean Strategy lub pokrewną strategią kreowania nieoczywistych rozwiązań. 3) Jak wprowadzać zmianę z modelami Lean Canvas lub Business Model Canvas. Wprowadzenie do analizy rynkowej przy wykorzystaniu modelu Lean Canvas lub Business Model Canvas. Podział potencjalnego biznesu na podstawowe obszary i zobaczenie wieloobszarowej perspektywy. 4) Walidacja i testowanie projektów biznesowych. Jak sprawdzić swój pomysł zanim zainwestuje się w niego duże pieniądze? Zbieranie opinii od potencjalnych użytkowników i rozwój pomysłu bądź modyfikacja w zależności od wyników. Narzędzia dotyczące walidacji. 5) Wprowadzenie do praktycznej sprzedaży. Jaka forma sprzedaży jest najodpowiedniejsza dla Twojego projektu i dlaczego? Techniki sprzedaży i negocjacji, pozyskiwanie klientów, budowanie długofalowych relacji. 6) Zarządzanie sobą w czasie. Jakie są style zarządzania czasem? Jak powinno się ustalać priorytety i efektywnie planować działania? Jakie narzędzia mogą pomóc w zarządzaniu sobą w czasie? 7) Podstawowe narzędzia zarządzania zespołem. Jakie są role w zespole? Jak być dobrym liderem? Jak dzielić zadania? Jak się komunikować? 8) Wprowadzenie do prezentacji publicznych. Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców? Jak wygląd / dress code wpływa na odbiór. Czego się nauczycie? ● jakie zacząć planować własny biznes, ● jak tworzyć innowacje, ● jak sprawdzić czy projekt ma sens, ● jak dobrze się prezentować, ● jak zarządzać zespołem, ● jakie są metody skutecznej sprzedaży. Zajęcia są organizowa ne w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UWw latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: PI/W 10 Rozumie główne determinanty skutecznej sprzedaży oraz zna proces sprzedaży i wie jak go zaplanować. PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne. PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli. PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce. Umiejętności: PI/U 06 Potrafi pracować nad własnym podejściem do klientów i do sprzedaży. Kompetencje społeczne: PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady. Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości” |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Gradowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
W trakcie kursu studenci będą mogli w pigułce zapoznać się z podstawowymi obszarami biznesowymi i zdobyć kompetencje niezbędne przy prowadzeniu własnej działalności. Całość zajęć prowadzić będą praktycy i specjaliści z biznesu. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat. | |
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● założyć w przyszłości swój własny biznes, ● przetestować swój pomysł, ● dowiedzieć się, jak od podszewki wygląda życie przedsiębiorcy, ● poznać umiejętności przydatne w codziennej pracy, ● dowiedzieć się czegoś nowego w praktyczny sposób, ● chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego. Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie): 1) Wprowadzenie i prelekcja przedsiębiorcy, omówienie kluczowych kompetencji niezbędnych na rynku pracy, przestrzeń do dyskusji i zadawania pytań. 2) Jak tworzyć innowacje? Jak znaleźć pomysł i tworzyć innowacje? W jaki sposób patrzeć na rynek żeby widzieć, czego brakuje? Zapoznanie z teorią Blue Ocean Strategy lub pokrewną strategią kreowania nieoczywistych rozwiązań. 3) Jak wprowadzać zmianę z modelami Lean Canvas lub Business Model Canvas. Wprowadzenie do analizy rynkowej przy wykorzystaniu modelu Lean Canvas lub Business Model Canvas. Podział potencjalnego biznesu na podstawowe obszary i zobaczenie wieloobszarowej perspektywy. 4) Walidacja i testowanie projektów biznesowych. Jak sprawdzić swój pomysł zanim zainwestuje się w niego duże pieniądze? Zbieranie opinii od potencjalnych użytkowników i rozwój pomysłu bądź modyfikacja w zależności od wyników. Narzędzia dotyczące walidacji. 5) Wprowadzenie do praktycznej sprzedaży. Jaka forma sprzedaży jest najodpowiedniejsza dla Twojego projektu i dlaczego? Techniki sprzedaży i negocjacji, pozyskiwanie klientów, budowanie długofalowych relacji. 6) Zarządzanie sobą w czasie. Jakie są style zarządzania czasem? Jak powinno się ustalać priorytety i efektywnie planować działania? Jakie narzędzia mogą pomóc w zarządzaniu sobą w czasie? 7) Podstawowe narzędzia zarządzania zespołem. Jakie są role w zespole? Jak być dobrym liderem? Jak dzielić zadania? Jak się komunikować? 8) Wprowadzenie do prezentacji publicznych. Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców? Jak wygląd / dress code wpływa na odbiór. Czego się nauczycie? ● jakie zacząć planować własny biznes, ● jak tworzyć innowacje, ● jak sprawdzić czy projekt ma sens, ● jak dobrze się prezentować, ● jak zarządzać zespołem, ● jakie są metody skutecznej sprzedaży. Zajęcia są organizowa ne w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UWw latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl | |
Uwagi: |
Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną oraz reżim sanitarny, zajęcia odbywać się będą w trybie online. Szczegóły techniczne dotyczące zajęć zostaną wysłane mailem przed rozpoczęciem semestru. Prosimy o sprawdzanie wiadomości na mailu studenckim. Dni tygodnia oraz godziny spotkań pozostają bez zmian. Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na: oguny@inkubator.uw.edu.pl Zajęcia prowadzone są dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich). Zajęcia prowadzone będą za pomocą platformy ZOOM. Warunkiem niezbędnym do uruchomienia przedmiotu jest przynajmniej 12 zapisanych osób. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-13 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Gradowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
W trakcie kursu studenci będą mogli w pigułce zapoznać się z podstawowymi obszarami biznesowymi i zdobyć kompetencje niezbędne przy prowadzeniu własnej działalności. Całość zajęć prowadzić będą praktycy i specjaliści z biznesu. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat. | |
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które chciałyby: ● założyć w przyszłości swój własny biznes, ● przetestować swój pomysł, ● dowiedzieć się, jak od podszewki wygląda życie przedsiębiorcy, ● poznać umiejętności przydatne w codziennej pracy, ● dowiedzieć się czegoś nowego w praktyczny sposób, ● chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w I tygodniu marca. Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie): 1) Wprowadzenie i prelekcja przedsiębiorcy, omówienie kluczowych kompetencji niezbędnych na rynku pracy, przestrzeń do dyskusji i zadawania pytań. 2) Jak tworzyć innowacje? Jak znaleźć pomysł i tworzyć innowacje? W jaki sposób patrzeć na rynek żeby widzieć, czego brakuje? Zapoznanie z teorią Blue Ocean Strategy lub pokrewną strategią kreowania nieoczywistych rozwiązań. 3) Jak wprowadzać zmianę z modelami Lean Canvas lub Business Model Canvas. Wprowadzenie do analizy rynkowej przy wykorzystaniu modelu Lean Canvas lub Business Model Canvas. Podział potencjalnego biznesu na podstawowe obszary i zobaczenie wieloobszarowej perspektywy. 4) Walidacja i testowanie projektów biznesowych. Jak sprawdzić swój pomysł zanim zainwestuje się w niego duże pieniądze? Zbieranie opinii od potencjalnych użytkowników i rozwój pomysłu bądź modyfikacja w zależności od wyników. Narzędzia dotyczące walidacji. 5) Wprowadzenie do praktycznej sprzedaży. Jaka forma sprzedaży jest najodpowiedniejsza dla Twojego projektu i dlaczego? Techniki sprzedaży i negocjacji, pozyskiwanie klientów, budowanie długofalowych relacji. 6) Zarządzanie sobą w czasie. Jakie są style zarządzania czasem? Jak powinno się ustalać priorytety i efektywnie planować działania? Jakie narzędzia mogą pomóc w zarządzaniu sobą w czasie? 7) Podstawowe narzędzia zarządzania zespołem. Jakie są role w zespole? Jak być dobrym liderem? Jak dzielić zadania? Jak się komunikować? 8) Wprowadzenie do prezentacji publicznych. Dobra autoprezentacja czyli postawa, mowa ciała, sposób mówienia oraz prezentowania tego co się chce – jak to przećwiczyć? Jakie kwestie powinno się poprawić? W jaki sposób dobrze prezentować się publicznie i jak przyciągnąć uwagę odbiorców? Jak wygląd / dress code wpływa na odbiór. Czego się nauczycie? ● jakie zacząć planować własny biznes, ● jak tworzyć innowacje, ● jak sprawdzić czy projekt ma sens, ● jak dobrze się prezentować, ● jak zarządzać zespołem, ● jakie są metody skutecznej sprzedaży. Zajęcia są organizowa ne w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UWw latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl | |
Uwagi: |
Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną oraz reżim sanitarny, zajęcia odbywać się będą w trybie online. Szczegóły techniczne dotyczące zajęć zostaną wysłane mailem przed rozpoczęciem semestru. Prosimy o sprawdzanie wiadomości na mailu studenckim. Dni tygodnia oraz godziny spotkań pozostają bez zmian. Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na: oguny@inkubator.uw.edu.pl Zajęcia prowadzone są dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich). Nie ma możliwości dołączenia do zajęć jako wolny słuchacz. Zajęcia prowadzone będą za pomocą platformy ZOOM. Warunkiem niezbędnym do uruchomienia przedmiotu jest przynajmniej 12 zapisanych osób. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.