SkillsBox: Poznaj kompetencje kreatywne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 7600-SBKK-OG | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | SkillsBox: Poznaj kompetencje kreatywne | ||
Jednostka: | Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego | ||
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | (brak danych) | ||
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
||
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
||
Skrócony opis: |
Kreatywność to jedna z kompetencji, które wymagane są na różnych stanowiskach i w różnych branżach. Co realnie znaczy być kreatywnym i czy da się tego nauczyć? Kurs odbywa się w formie aktywnych warsztaTów. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat. |
||
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które: ● myślą o pracy w sektorze kreatywnym, ● chcą dowiedzieć się czym jest kreatywność i czy da się ją wyszkolić, ● czują się kreatywni ale mają poczucie, że czasem za bardzo, ● chcą uczyć się w praktyczny sposób, ● chciałyby chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego. Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie): 1) Wprowadzenie i prelekcja eksperta pracującego w branży kreatywnej, przestrzeń do dyskusji oraz pytań. 2) Trening podstawowych narzędzi pobudzania kreatywności Wstęp do metody TRIZ (lub podobnej) czyli jak łączyć nieoczywiste i jako wykorzystywać swoje doświadczenie / perspektywę do tworzenia rozwiązań, jak wyuczyć swoją kreatywność. 3) Myślenie wizualne - sketchnoting w praktyce Co to jest myślenie wizualne i dlaczego rysunek może pomóc Ci lepiej zapamiętywać i zwiększać efektywność? Jak prosto rysować obiekty, ludzi i emocje. Jak używać kolorów i cieni aby wspomagały przekaz? Jak tworzyć strukturę notatki? 4) Projektowanie usług według potrzeb klienta, poznanie metody Design Thinking Projektowanie produktów i usług przy wykorzystaniu design thinking – kiedy warto to wykorzystać, tworzenie produktów i usług, czym się różni od innych metod projektowych, poznanie narzędzi. 5) Wprowadzenie do prowadzenia burzy mózgów W jaki sposób powinno się prowadzić burzę mózgów? Do czego służy ta metoda? Narzędzia wspomagające. 6) Badanie potrzeb klienta - badania ilościowe i jakościowe, podstawowe narzędzia W jaki sposób można poznać potrzeby klienta? Informacja o badaniach ilościowych i jakościowych, określanie potrzeb zleceniodawcy, podstawy tworzenia własnych narzędzi np. ankiety, kwestionariusza do wywiadu. 7) Analiza danych i desk research - obsługa baz danych, szacowanie przydatności pozyskanych informacji. Informacje skąd można czerpać dane – dostępne i wiarygodne bazy danych, sposoby selekcjonowania i analizy, wykorzystywanie powszechnie dostępnych narzędzi do researchu, szacowanie przydatności pozyskanych informacji. 8) Narzędzia do pracy kreatywnej Jak wspomagać kreatywność z wykorzystaniem gotowych narzędzi? Jakie narzędzie można wykorzystać do tworzenia materiałów graficznych? Czego się nauczycie? ● czym jest metoda Design Thinking, ● jak ćwiczyć kreatywność, ● jak wykorzystywać dane i badania, żeby tworzyć innowacyjne rozwiązania, ● jak w prosty sposób wykorzystywać dostępne narzędzia graficzne, ● jak efektywnie czerpać z burzy mózgów. Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce. Umiejętności: PI/U 08 Umie interpretować informacje rynkowe. PI/U 04 Potrafi sprawnie i skutecznie komunikować się w mowie i piśmie. Kompetencje społeczne: PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady. Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości” |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Gradowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Kreatywność to jedna z kompetencji, które wymagane są na różnych stanowiskach i w różnych branżach. Co realnie znaczy być kreatywnym i czy da się tego nauczyć? Kurs odbywa się w formie aktywnych warsztaTów. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat. | |
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które: ● myślą o pracy w sektorze kreatywnym, ● chcą dowiedzieć się czym jest kreatywność i czy da się ją wyszkolić, ● czują się kreatywni ale mają poczucie, że czasem za bardzo, ● chcą uczyć się w praktyczny sposób, ● chciałyby chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego. Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie): 1) Wprowadzenie i prelekcja eksperta pracującego w branży kreatywnej, przestrzeń do dyskusji oraz pytań. 2) Trening podstawowych narzędzi pobudzania kreatywności Wstęp do metody TRIZ (lub podobnej) czyli jak łączyć nieoczywiste i jako wykorzystywać swoje doświadczenie / perspektywę do tworzenia rozwiązań, jak wyuczyć swoją kreatywność. 3) Myślenie wizualne - sketchnoting w praktyce Co to jest myślenie wizualne i dlaczego rysunek może pomóc Ci lepiej zapamiętywać i zwiększać efektywność? Jak prosto rysować obiekty, ludzi i emocje. Jak używać kolorów i cieni aby wspomagały przekaz? Jak tworzyć strukturę notatki? 4) Projektowanie usług według potrzeb klienta, poznanie metody Design Thinking Projektowanie produktów i usług przy wykorzystaniu design thinking – kiedy warto to wykorzystać, tworzenie produktów i usług, czym się różni od innych metod projektowych, poznanie narzędzi. 5) Wprowadzenie do prowadzenia burzy mózgów W jaki sposób powinno się prowadzić burzę mózgów? Do czego służy ta metoda? Narzędzia wspomagające. 6) Badanie potrzeb klienta - badania ilościowe i jakościowe, podstawowe narzędzia W jaki sposób można poznać potrzeby klienta? Informacja o badaniach ilościowych i jakościowych, określanie potrzeb zleceniodawcy, podstawy tworzenia własnych narzędzi np. ankiety, kwestionariusza do wywiadu. 7) Analiza danych i desk research - obsługa baz danych, szacowanie przydatności pozyskanych informacji. Informacje skąd można czerpać dane – dostępne i wiarygodne bazy danych, sposoby selekcjonowania i analizy, wykorzystywanie powszechnie dostępnych narzędzi do researchu, szacowanie przydatności pozyskanych informacji. 8) Narzędzia do pracy kreatywnej Jak wspomagać kreatywność z wykorzystaniem gotowych narzędzi? Jakie narzędzie można wykorzystać do tworzenia materiałów graficznych? Czego się nauczycie? ● czym jest metoda Design Thinking, ● jak ćwiczyć kreatywność, ● jak wykorzystywać dane i badania, żeby tworzyć innowacyjne rozwiązania, ● jak w prosty sposób wykorzystywać dostępne narzędzia graficzne, ● jak efektywnie czerpać z burzy mózgów. Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl | |
Uwagi: |
Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną oraz reżim sanitarny, zajęcia odbywać się będą w trybie online. Szczegóły techniczne dotyczące zajęć zostaną wysłane mailem przed rozpoczęciem semestru. Prosimy o sprawdzanie wiadomości na mailu studenckim. Dni tygodnia oraz godziny spotkań pozostają bez zmian. Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na: oguny@inkubator.uw.edu.pl Zajęcia prowadzone są dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich). Zajęcia prowadzone będą za pomocą platformy ZOOM. Warunkiem niezbędnym do uruchomienia przedmiotu jest przynajmniej 12 zapisanych osób. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-13 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Gradowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Kreatywność to jedna z kompetencji, które wymagane są na różnych stanowiskach i w różnych branżach. Co realnie znaczy być kreatywnym i czy da się tego nauczyć? Kurs odbywa się w formie aktywnych warsztaTów. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat. | |
Pełny opis: |
Dla kogo? Przedmiot będzie idealny dla osób, które: ● myślą o pracy w sektorze kreatywnym, ● chcą dowiedzieć się czym jest kreatywność i czy da się ją wyszkolić, ● czują się kreatywni ale mają poczucie, że czasem za bardzo, ● chcą uczyć się w praktyczny sposób, ● chciałyby chodzić na fajny i przydatny OGUN. Jak będą wyglądały zajęcia? Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie. Zajęcia rozpoczną się w I tygodniu marca. Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie): 1) Wprowadzenie i prelekcja eksperta pracującego w branży kreatywnej, przestrzeń do dyskusji oraz pytań. 2) Trening podstawowych narzędzi pobudzania kreatywności Wstęp do metody TRIZ (lub podobnej) czyli jak łączyć nieoczywiste i jako wykorzystywać swoje doświadczenie / perspektywę do tworzenia rozwiązań, jak wyuczyć swoją kreatywność. 3) Myślenie wizualne - sketchnoting w praktyce Co to jest myślenie wizualne i dlaczego rysunek może pomóc Ci lepiej zapamiętywać i zwiększać efektywność? Jak prosto rysować obiekty, ludzi i emocje. Jak używać kolorów i cieni aby wspomagały przekaz? Jak tworzyć strukturę notatki? 4) Projektowanie usług według potrzeb klienta, poznanie metody Design Thinking Projektowanie produktów i usług przy wykorzystaniu design thinking – kiedy warto to wykorzystać, tworzenie produktów i usług, czym się różni od innych metod projektowych, poznanie narzędzi. 5) Wprowadzenie do prowadzenia burzy mózgów W jaki sposób powinno się prowadzić burzę mózgów? Do czego służy ta metoda? Narzędzia wspomagające. 6) Badanie potrzeb klienta - badania ilościowe i jakościowe, podstawowe narzędzia W jaki sposób można poznać potrzeby klienta? Informacja o badaniach ilościowych i jakościowych, określanie potrzeb zleceniodawcy, podstawy tworzenia własnych narzędzi np. ankiety, kwestionariusza do wywiadu. 7) Analiza danych i desk research - obsługa baz danych, szacowanie przydatności pozyskanych informacji. Informacje skąd można czerpać dane – dostępne i wiarygodne bazy danych, sposoby selekcjonowania i analizy, wykorzystywanie powszechnie dostępnych narzędzi do researchu, szacowanie przydatności pozyskanych informacji. 8) Narzędzia do pracy kreatywnej Jak wspomagać kreatywność z wykorzystaniem gotowych narzędzi? Jakie narzędzie można wykorzystać do tworzenia materiałów graficznych? Czego się nauczycie? ● czym jest metoda Design Thinking, ● jak ćwiczyć kreatywność, ● jak wykorzystywać dane i badania, żeby tworzyć innowacyjne rozwiązania, ● jak w prosty sposób wykorzystywać dostępne narzędzia graficzne, ● jak efektywnie czerpać z burzy mózgów. Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl | |
Uwagi: |
Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną oraz reżim sanitarny, zajęcia odbywać się będą w trybie online. Szczegóły techniczne dotyczące zajęć zostaną wysłane mailem przed rozpoczęciem semestru. Prosimy o sprawdzanie wiadomości na mailu studenckim. Dni tygodnia oraz godziny spotkań pozostają bez zmian. Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na: oguny@inkubator.uw.edu.pl Zajęcia prowadzone są dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich). Nie ma możliwości dołączenia do zajęć jako wolny słuchacz. Zajęcia prowadzone będą za pomocą platformy ZOOM. Warunkiem niezbędnym do uruchomienia przedmiotu jest przynajmniej 12 zapisanych osób. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.