Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

SkillsBox: Poznaj kompetencje kreatywne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 7600-SBKK-OG Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SkillsBox: Poznaj kompetencje kreatywne
Jednostka: Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Punkty ECTS i inne: 3.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Kreatywność to jedna z kompetencji, które wymagane są na różnych stanowiskach i w różnych branżach. Co realnie znaczy być kreatywnym i czy da się tego nauczyć? Kurs odbywa się w formie aktywnych warsztaTów. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które:

● myślą o pracy w sektorze kreatywnym,

● chcą dowiedzieć się czym jest kreatywność i czy da się ją wyszkolić,

● czują się kreatywni ale mają poczucie, że czasem za bardzo,

● chcą uczyć się w praktyczny sposób,

● chciałyby chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):

1) Wprowadzenie i prelekcja eksperta pracującego w branży kreatywnej, przestrzeń do dyskusji oraz pytań.

2) Trening podstawowych narzędzi pobudzania kreatywności

Wstęp do metody TRIZ (lub podobnej) czyli jak łączyć nieoczywiste i jako wykorzystywać swoje doświadczenie / perspektywę do tworzenia rozwiązań, jak wyuczyć swoją kreatywność.

3) Myślenie wizualne - sketchnoting w praktyce

Co to jest myślenie wizualne i dlaczego rysunek może pomóc Ci lepiej zapamiętywać i zwiększać efektywność? Jak prosto rysować obiekty, ludzi i emocje. Jak używać kolorów i cieni aby wspomagały przekaz? Jak tworzyć strukturę notatki?

4) Projektowanie usług według potrzeb klienta, poznanie metody Design Thinking

Projektowanie produktów i usług przy wykorzystaniu design thinking – kiedy warto to wykorzystać, tworzenie produktów i usług, czym się różni od innych metod projektowych, poznanie narzędzi.

5) Wprowadzenie do prowadzenia burzy mózgów

W jaki sposób powinno się prowadzić burzę mózgów? Do czego służy ta metoda? Narzędzia wspomagające.

6) Badanie potrzeb klienta - badania ilościowe i jakościowe, podstawowe narzędzia

W jaki sposób można poznać potrzeby klienta? Informacja o badaniach ilościowych i jakościowych, określanie potrzeb zleceniodawcy, podstawy tworzenia własnych narzędzi np. ankiety, kwestionariusza do wywiadu.

7) Analiza danych i desk research - obsługa baz danych, szacowanie przydatności pozyskanych informacji.

Informacje skąd można czerpać dane – dostępne i wiarygodne bazy danych, sposoby selekcjonowania i analizy, wykorzystywanie powszechnie dostępnych narzędzi do researchu, szacowanie przydatności pozyskanych informacji.

8) Narzędzia do pracy kreatywnej

Jak wspomagać kreatywność z wykorzystaniem gotowych narzędzi? Jakie narzędzie można wykorzystać do tworzenia materiałów graficznych?

Czego się nauczycie?

● czym jest metoda Design Thinking,

● jak ćwiczyć kreatywność,

● jak wykorzystywać dane i badania, żeby tworzyć innowacyjne rozwiązania,

● jak w prosty sposób wykorzystywać dostępne narzędzia graficzne,

● jak efektywnie czerpać z burzy mózgów.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Efekty uczenia się:

Wiedza:

PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.

Umiejętności:

PI/U 08 Umie interpretować informacje rynkowe.

PI/U 04 Potrafi sprawnie i skutecznie komunikować się w mowie i piśmie.

Kompetencje społeczne:

PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.

Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości”

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Gradowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kreatywność to jedna z kompetencji, które wymagane są na różnych stanowiskach i w różnych branżach. Co realnie znaczy być kreatywnym i czy da się tego nauczyć? Kurs odbywa się w formie aktywnych warsztaTów. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które:

● myślą o pracy w sektorze kreatywnym,

● chcą dowiedzieć się czym jest kreatywność i czy da się ją wyszkolić,

● czują się kreatywni ale mają poczucie, że czasem za bardzo,

● chcą uczyć się w praktyczny sposób,

● chciałyby chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):

1) Wprowadzenie i prelekcja eksperta pracującego w branży kreatywnej, przestrzeń do dyskusji oraz pytań.

2) Trening podstawowych narzędzi pobudzania kreatywności

Wstęp do metody TRIZ (lub podobnej) czyli jak łączyć nieoczywiste i jako wykorzystywać swoje doświadczenie / perspektywę do tworzenia rozwiązań, jak wyuczyć swoją kreatywność.

3) Myślenie wizualne - sketchnoting w praktyce

Co to jest myślenie wizualne i dlaczego rysunek może pomóc Ci lepiej zapamiętywać i zwiększać efektywność? Jak prosto rysować obiekty, ludzi i emocje. Jak używać kolorów i cieni aby wspomagały przekaz? Jak tworzyć strukturę notatki?

4) Projektowanie usług według potrzeb klienta, poznanie metody Design Thinking

Projektowanie produktów i usług przy wykorzystaniu design thinking – kiedy warto to wykorzystać, tworzenie produktów i usług, czym się różni od innych metod projektowych, poznanie narzędzi.

5) Wprowadzenie do prowadzenia burzy mózgów

W jaki sposób powinno się prowadzić burzę mózgów? Do czego służy ta metoda? Narzędzia wspomagające.

6) Badanie potrzeb klienta - badania ilościowe i jakościowe, podstawowe narzędzia

W jaki sposób można poznać potrzeby klienta? Informacja o badaniach ilościowych i jakościowych, określanie potrzeb zleceniodawcy, podstawy tworzenia własnych narzędzi np. ankiety, kwestionariusza do wywiadu.

7) Analiza danych i desk research - obsługa baz danych, szacowanie przydatności pozyskanych informacji.

Informacje skąd można czerpać dane – dostępne i wiarygodne bazy danych, sposoby selekcjonowania i analizy, wykorzystywanie powszechnie dostępnych narzędzi do researchu, szacowanie przydatności pozyskanych informacji.

8) Narzędzia do pracy kreatywnej

Jak wspomagać kreatywność z wykorzystaniem gotowych narzędzi? Jakie narzędzie można wykorzystać do tworzenia materiałów graficznych?

Czego się nauczycie?

● czym jest metoda Design Thinking,

● jak ćwiczyć kreatywność,

● jak wykorzystywać dane i badania, żeby tworzyć innowacyjne rozwiązania,

● jak w prosty sposób wykorzystywać dostępne narzędzia graficzne,

● jak efektywnie czerpać z burzy mózgów.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Uwagi:

Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną oraz reżim sanitarny, zajęcia odbywać się będą w trybie online. Szczegóły techniczne dotyczące zajęć zostaną wysłane mailem przed rozpoczęciem semestru. Prosimy o sprawdzanie wiadomości na mailu studenckim. Dni tygodnia oraz godziny spotkań pozostają bez zmian.

Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na: oguny@inkubator.uw.edu.pl

Zajęcia prowadzone są dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich).

Zajęcia prowadzone będą za pomocą platformy ZOOM.

Warunkiem niezbędnym do uruchomienia przedmiotu jest przynajmniej 12 zapisanych osób.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-13
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Gradowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Kreatywność to jedna z kompetencji, które wymagane są na różnych stanowiskach i w różnych branżach. Co realnie znaczy być kreatywnym i czy da się tego nauczyć? Kurs odbywa się w formie aktywnych warsztaTów. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które:

● myślą o pracy w sektorze kreatywnym,

● chcą dowiedzieć się czym jest kreatywność i czy da się ją wyszkolić,

● czują się kreatywni ale mają poczucie, że czasem za bardzo,

● chcą uczyć się w praktyczny sposób,

● chciałyby chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w I tygodniu marca.

Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):

1) Wprowadzenie i prelekcja eksperta pracującego w branży kreatywnej, przestrzeń do dyskusji oraz pytań.

2) Trening podstawowych narzędzi pobudzania kreatywności

Wstęp do metody TRIZ (lub podobnej) czyli jak łączyć nieoczywiste i jako wykorzystywać swoje doświadczenie / perspektywę do tworzenia rozwiązań, jak wyuczyć swoją kreatywność.

3) Myślenie wizualne - sketchnoting w praktyce

Co to jest myślenie wizualne i dlaczego rysunek może pomóc Ci lepiej zapamiętywać i zwiększać efektywność? Jak prosto rysować obiekty, ludzi i emocje. Jak używać kolorów i cieni aby wspomagały przekaz? Jak tworzyć strukturę notatki?

4) Projektowanie usług według potrzeb klienta, poznanie metody Design Thinking

Projektowanie produktów i usług przy wykorzystaniu design thinking – kiedy warto to wykorzystać, tworzenie produktów i usług, czym się różni od innych metod projektowych, poznanie narzędzi.

5) Wprowadzenie do prowadzenia burzy mózgów

W jaki sposób powinno się prowadzić burzę mózgów? Do czego służy ta metoda? Narzędzia wspomagające.

6) Badanie potrzeb klienta - badania ilościowe i jakościowe, podstawowe narzędzia

W jaki sposób można poznać potrzeby klienta? Informacja o badaniach ilościowych i jakościowych, określanie potrzeb zleceniodawcy, podstawy tworzenia własnych narzędzi np. ankiety, kwestionariusza do wywiadu.

7) Analiza danych i desk research - obsługa baz danych, szacowanie przydatności pozyskanych informacji.

Informacje skąd można czerpać dane – dostępne i wiarygodne bazy danych, sposoby selekcjonowania i analizy, wykorzystywanie powszechnie dostępnych narzędzi do researchu, szacowanie przydatności pozyskanych informacji.

8) Narzędzia do pracy kreatywnej

Jak wspomagać kreatywność z wykorzystaniem gotowych narzędzi? Jakie narzędzie można wykorzystać do tworzenia materiałów graficznych?

Czego się nauczycie?

● czym jest metoda Design Thinking,

● jak ćwiczyć kreatywność,

● jak wykorzystywać dane i badania, żeby tworzyć innowacyjne rozwiązania,

● jak w prosty sposób wykorzystywać dostępne narzędzia graficzne,

● jak efektywnie czerpać z burzy mózgów.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Uwagi:

Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną oraz reżim sanitarny, zajęcia odbywać się będą w trybie online. Szczegóły techniczne dotyczące zajęć zostaną wysłane mailem przed rozpoczęciem semestru. Prosimy o sprawdzanie wiadomości na mailu studenckim. Dni tygodnia oraz godziny spotkań pozostają bez zmian.

Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na: oguny@inkubator.uw.edu.pl

Zajęcia prowadzone są dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich).

Nie ma możliwości dołączenia do zajęć jako wolny słuchacz.

Zajęcia prowadzone będą za pomocą platformy ZOOM.

Warunkiem niezbędnym do uruchomienia przedmiotu jest przynajmniej 12 zapisanych osób.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.