Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

SkillsBox: Poznaj kompetencje lidera

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 7600-SBKL-OG Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: SkillsBox: Poznaj kompetencje lidera
Jednostka: Centrum Współpracy i Dialogu Uniwersytetu Warszawskiego
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Punkty ECTS i inne: 3.00
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Czym różni się lider od kierownika? Jak stać się tym, który inspiruje? Kurs, w formie warsztatowej, pozwoli studentom zdobyć umiejętności ułatwiające zarządzanie zespołem i podnieść kompetencje liderskie. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które:

● mają pierwsze doświadczenia z zarządzania zespołem i szukają wiedzy,

● mają w sobie żyłkę do zarządzania zespołem,

● chciałyby pełnić funkcję lidera w projekcie,

● chcą poznać metody zarządzania projektami,

● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):

1) Wprowadzenie i prelekcja lidera minimum 20-osobowego zespołu, przestrzeń do dyskusji o różnicy pomiędzy liderem a kierownikiem, możliwość zadawania pytań.

2) Komunikacja lidera: zachowania statusowe.

Czym są statusy, jak działają i z czego wynikają? Jak odczytywać i interpretować sygnały statusowe w grupie? Jak za pomocą statusów budować autorytet i nawiązywać relacje? Jak dzięki statusom utrzymywać granice i bronić się przed manipulacją?

3) Wprowadzenie do zarządzania projektami.

Podstawy zarządzania projektami, rozpisanie działań, harmonogramu, wyznaczanie celu, szacowanie ryzyka.

4) Jak budować środowisko biznesowe.

W jaki sposób budować środowisko biznesowe? Jak je opisać? Skąd wziąć wiarygodne dane dot. branży? Jak nawiązywać współpracę?

5) Podstawowe narzędzia zarządzania zmianą i porażką.

Wstęp do teorii zarządzania zmianą. W jaki sposób radzić sobie ze zmianami a w jaki z porażkami? Sposoby komunikacji w trudnych sytuacjach, sposoby ewaluacji i wykorzystywania potknięć dla budowania sukcesu.

6) Sztuka krótkich prezentacji inwestorskich.

Jak opowiedzieć o swoim projekcie? Jak skłonić innych, by chcieli o nim rozmawiać albo nawet w niego zainwestować? Co warto przekazać i w jaki sposób?

7) Kierowanie zespołem z wykorzystaniem automotywacji pracowników.

Podstawy kierowania zespołem, jakie są role w grupie, poznanie teorii pracy w grupie, przyswojenie zasad udzielania informacji zwrotnej, poznanie technik motywowania członków zespołu i teorii związanych z motywacją 3.0.

8) Budowanie marki osobistej online

Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki.

Czego się nauczycie?

● jakie są cechy dobrego lidera (i jak je wykształcić i nad nimi pracować),

● jak zarządzać zespołem i projektami w firmie/ organizacji,

● jak zarządzać porażką,

● jak efektywnie zbudować swój wizerunek i zarządzać nim w social mediach,

● czym jest Motywacja 3.0.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Efekty uczenia się:

Wiedza:

PI/W 06 Posiada wiedzę na temat stresorów i prewencji stresu, czynników sprzyjających równowadze praca zawodowa a życie prywatne.

PI/W 05 Ma wiedzę na temat powstawania emocji i mechanizmów ich kontroli.

PI/W 04 Zna modele formułowania celów i zastosowania tych modeli w praktyce.

PI/W 03 Posiada wiedzę teoretyczną na temat samoregulacji, motywacji, poziomów psychologicznego funkcjonowania oraz zna czynniki warunkujące motywację i działanie.

Umiejętności:

PI/U 06 Potrafi pracować nad własnym podejściem do klientów i do sprzedaży.

PI,II/U 09 Umie tworzyć zintegrowaną ofertę dla rynku.

Kompetencje społeczne:

PI, PII, PIII/ K 04 Swoim zachowaniem stanowi wzór postaw etycznych i moralnych. Godnie reprezentuje swoje wartości i zasady.

Efekty kształcenia na podstawie: „Program kształcenia w obszarze przedsiębiorczości

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę. Składa się na nią: obecność, aktywność na zajęciach. Na koniec uczestnicy dostaną certyfikat poświadczający udział w kursie (w zależności od poziomu zaangażowania).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-31
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Gradowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Czym różni się lider od kierownika? Jak stać się tym, który inspiruje? Kurs, w formie warsztatowej, pozwoli studentom zdobyć umiejętności ułatwiające zarządzanie zespołem i podnieść kompetencje liderskie. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które:

● mają pierwsze doświadczenia z zarządzania zespołem i szukają wiedzy,

● mają w sobie żyłkę do zarządzania zespołem,

● chciałyby pełnić funkcję lidera w projekcie,

● chcą poznać metody zarządzania projektami,

● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w II tygodniu semestru zimowego.

Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):

1) Wprowadzenie i prelekcja lidera minimum 20-osobowego zespołu, przestrzeń do dyskusji o różnicy pomiędzy liderem a kierownikiem, możliwość zadawania pytań,

2) Komunikacja statusowa lidera.

Jak wyważyć budowanie autorytetu, pozostając empatycznym przywódcą? Czy szef może przyznać się do błędu i poprosić o pomoc, bez narażania swojego statusu? Lepiej budować respekt poprzez siłę i dominację, czy stabilność i oferowanie wartości?

3) Wprowadzenie do zarządzania projektami.

Podstawy zarządzania projektami, rozpisanie działań, harmonogramu, wyznaczanie celu, szacowanie ryzyka.

4) Jak budować środowisko biznesowe.

W jaki sposób budować środowisko biznesowe? Jak je opisać? Skąd wziąć wiarygodne dane dot. branży? Jak nawiązywać współpracę?

5) Podstawowe narzędzia zarządzania zmianą i porażką.

Wstęp do teorii zarządzania zmianą. W jaki sposób radzić sobie ze zmianami a w jaki z porażkami? Sposoby komunikacji w trudnych sytuacjach, sposoby ewaluacji i wykorzystywania potknięć dla budowania sukcesu.

6) Sztuka krótkich prezentacji inwestorskich.

Jak opowiedzieć o swoim projekcie? Jak skłonić innych, by chcieli o nim rozmawiać albo nawet w niego zainwestować? Co warto przekazać i w jaki sposób?

7) Kierowanie zespołem z wykorzystaniem automotywacji pracowników.

Podstawy kierowania zespołem, jakie są role w grupie, poznanie teorii pracy w grupie, przyswojenie zasad udzielania informacji zwrotnej, poznanie technik motywowania członków zespołu i teorii związanych z motywacją 3.0.

8) Budowanie marki osobistej online

Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki.

Czego się nauczycie?

● jakie są cechy dobrego lidera (i jak je wykształcić i nad nimi pracować),

● jak zarządzać zespołem i projektami w firmie/ organizacji,

● jak zarządzać porażką,

● jak efektywnie zbudować swój wizerunek i zarządzać nim w social mediach,

● czym jest Motywacja 3.0.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Uwagi:

Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną oraz reżim sanitarny, zajęcia odbywać się będą w trybie online. Szczegóły techniczne dotyczące zajęć zostaną wysłane mailem przed rozpoczęciem semestru. Prosimy o sprawdzanie wiadomości na mailu studenckim. Dni tygodnia oraz godziny spotkań pozostają bez zmian.

Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na: oguny@inkubator.uw.edu.pl

Zajęcia prowadzone są dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich).

Zajęcia prowadzone będą za pomocą platformy ZOOM.

Warunkiem niezbędnym do uruchomienia przedmiotu jest przynajmniej 12 zapisanych osób.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (w trakcie)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-13
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Gradowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Czym różni się lider od kierownika? Jak stać się tym, który inspiruje? Kurs, w formie warsztatowej, pozwoli studentom zdobyć umiejętności ułatwiające zarządzanie zespołem i podnieść kompetencje liderskie. Za uczestnictwo w zajęciach studenci otrzymają certyfikat.

Pełny opis:

Dla kogo?

Przedmiot będzie idealny dla osób, które:

● mają pierwsze doświadczenia z zarządzania zespołem i szukają wiedzy,

● mają w sobie żyłkę do zarządzania zespołem,

● chciałyby pełnić funkcję lidera w projekcie,

● chcą poznać metody zarządzania projektami,

● chcą chodzić na fajny i przydatny OGUN.

Jak będą wyglądały zajęcia?

Przedmiot będzie prowadzony w formie warsztatowej przez 8 tygodni. Każde zajęcia będą miały motyw przewodni i poprowadzi je trener/praktyk specjalizujący się w danym temacie.

Zajęcia rozpoczną się w I tygodniu marca.

Tematy zajęć (UWAGA: kolejność tematów zajęć może ulec zmianie):

1) Wprowadzenie i prelekcja lidera minimum 20-osobowego zespołu, przestrzeń do dyskusji o różnicy pomiędzy liderem a kierownikiem, możliwość zadawania pytań.

2) Komunikacja lidera: zachowania statusowe.

Czym są statusy, jak działają i z czego wynikają? Jak odczytywać i interpretować sygnały statusowe w grupie? Jak za pomocą statusów budować autorytet i nawiązywać relacje? Jak dzięki statusom utrzymywać granice i bronić się przed manipulacją?

3) Wprowadzenie do zarządzania projektami.

Podstawy zarządzania projektami, rozpisanie działań, harmonogramu, wyznaczanie celu, szacowanie ryzyka.

4) Jak budować środowisko biznesowe.

W jaki sposób budować środowisko biznesowe? Jak je opisać? Skąd wziąć wiarygodne dane dot. branży? Jak nawiązywać współpracę?

5) Podstawowe narzędzia zarządzania zmianą i porażką.

Wstęp do teorii zarządzania zmianą. W jaki sposób radzić sobie ze zmianami a w jaki z porażkami? Sposoby komunikacji w trudnych sytuacjach, sposoby ewaluacji i wykorzystywania potknięć dla budowania sukcesu.

6) Sztuka krótkich prezentacji inwestorskich.

Jak opowiedzieć o swoim projekcie? Jak skłonić innych, by chcieli o nim rozmawiać albo nawet w niego zainwestować? Co warto przekazać i w jaki sposób?

7) Kierowanie zespołem z wykorzystaniem automotywacji pracowników.

Podstawy kierowania zespołem, jakie są role w grupie, poznanie teorii pracy w grupie, przyswojenie zasad udzielania informacji zwrotnej, poznanie technik motywowania członków zespołu i teorii związanych z motywacją 3.0.

8) Budowanie marki osobistej online

Tworzenie wizerunku w sieci – ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Poznanie definicji marki osobistej, sposobów jej komunikacji i skutecznej budowy marki.

Czego się nauczycie?

● jakie są cechy dobrego lidera (i jak je wykształcić i nad nimi pracować),

● jak zarządzać zespołem i projektami w firmie/ organizacji,

● jak zarządzać porażką,

● jak efektywnie zbudować swój wizerunek i zarządzać nim w social mediach,

● czym jest Motywacja 3.0.

Zajęcia są organizowane w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju Uniwersytetu Warszawskiego i finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem programu ZIP, realizowanego na UW w latach 2018-2022, jest rozwój kompetencji studentów, doktorantów i pracowników oraz wprowadzenie narzędzi, które pozwolą usprawnić zarządzanie uczelnią. Więcej informacji na www.zip.uw.edu.pl

Uwagi:

Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną oraz reżim sanitarny, zajęcia odbywać się będą w trybie online. Szczegóły techniczne dotyczące zajęć zostaną wysłane mailem przed rozpoczęciem semestru. Prosimy o sprawdzanie wiadomości na mailu studenckim. Dni tygodnia oraz godziny spotkań pozostają bez zmian.

Wszystkie pytania i wątpliwości dotyczące przedmiotu prosimy kierować na: oguny@inkubator.uw.edu.pl

Zajęcia prowadzone są dla studentów ostatnich 4 semestrów studiów (II i III rok studiów licencjackich, I i II rok studiów magisterskich, IV i V rok studiów jednolitych magisterskich).

Nie ma możliwości dołączenia do zajęć jako wolny słuchacz.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.