Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język Hebrajski 2 [3104-LJS-JHEB2] Semestr zimowy 2018/19
Lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język Hebrajski 2 [3104-LJS-JHEB2]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/19 [2018Z] (zakończony)
Lektorat [LEK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala 2
Budynek Pomuzealny jaki jest adres?
każdy czwartek, 15:00 - 16:30
sala 4
Budynek Pomuzealny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Regina Gromacka
Literatura:

Podręcznik „Iwrit min ha-hatchala”, cz. I (wyd. Uniwersytet Hebrajski w Jerozolimie) oraz dodatkowe materiały przygotowane i dostarczane studentom przez prowadzącą zajęcia – teksty, ćwiczenia, pieśni, piosenki, wiersze.

Zakres tematów:

Słownictwo:

Mieszkanie, sprzęty, studia, praca, wypoczynek, rozrywka, restauracja, poczta, podróże itd.

Struktury gramatyczne:

Rzeczowniki regularne i nieregularne

Przymiotnik – zgodność z rodzajem i liczbą rzeczownika

Przyimki „w”, „do”, „na” itd.

Określenie stanu posiadania i przynależności

Partykuła dopełnienia „et”

Czasowniki koniugacji Pa’al., Pi’el, Hif’il, Hitpa’el w czasie teraźniejszym + bezokolicznik

Zdania okolicznikowe przyczyny, celu itd.

Liczebniki od 1 do 1000

Zaimek „każdy/cały/wszyscy”

Określenia czasu, kalendarz

Nauka hebrajskich pieśni i piosenek

Elementy kultury żydowskiej i izraelskiej

Efekty uczenia się:

Cel ogólny – osiągnięcie poziomu A1

Rozwijanie sprawności: rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu pisanego, mówienia i pisania

Po zaliczeniu dwóch semestrów na poziomie A1 student rozumie podstawowe informacje, wypowiadane wolno i wyraźnie, na temat własnej osoby, znanych mu ludzi, otoczenia i codziennych sytuacji życiowych. Umie zadawać proste pytania i udzielać krótkich odpowiedzi na tematy podstawowe: nauka, praca, mieszkanie, rodzina i przyjaciele, codzienne czynności, zainteresowania. Potrafi przeczytać tekst bez wokalizacji w łatwym hebrajskim, rozumie znane słownictwo, nazwy i proste zdania. Zna znaki samogłoskowe. Jest w stanie przeczytać krótki dialog lub opis i odpowiedzieć na pytania dotyczące zawartych w nim informacji. Umie napisać krótki tekst, np. o sobie, swoim mieście, rodzinie, innej osobie.

Zna podstawowe pojęcia z zakresu kultury i tradycji żydowskiej oraz najważniejsze elementy rzeczywistości i obyczajowości izraelskiej.

Metody dydaktyczne:

Kurs prowadzony jest metodą komunikacyjną, wykorzystującą techniki metod konwencjonalnych i niekonwencjonalnych. Nacisk położony jest na umiejętność skutecznego porozumiewania się w języku obcym w sposób odpowiadający danej sytuacji. Prezentacja nowego materiału jest często sytuacyjna i wizualna, objaśnienia i komentarze nauczyciela sprowadzają się do niezbędnego minimum. Ćwiczenia prowadzone są na ogół w podgrupach lub w parach.

Podstawą nauczania jest podręcznik (zob. Literatura) oraz materiały dodatkowe, dostarczane przez nauczyciela (teksty, ćwiczenia, piosenki, gry i zabawy).

Dobór ćwiczeń i materiałów jest na tyle zróżnicowany, aby studenci nabywali stopniowo wszystkie kompetencje językowe (nauka wymowy, intonacji, pisowni, słownictwa, gramatyki, rozumienia ze słuchu, czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania).

Metody i kryteria oceniania:

Obowiązkowa jest obecność na zajęciach (maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności w ciągu jednego semestru). Nauczyciel ocenia aktywność studentów na ćwiczeniach, śledzi ich postępy podczas pracy, systematycznie sprawdza i ocenia zadania domowe, przeprowadza testy cząstkowe (tzw. „klasówki, kartkówki”). Na koniec semestru zaliczenie pisemne.

Uwagi:

mgr Regina Gromacka

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)