Dydaktyka geografii III etapu [1900-3-DG3i4-PED]
Semestr letni 2018/19
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka geografii III etapu [1900-3-DG3i4-PED] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/19 [2018L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Angiel | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Geografia i wartości. Geograficzne postrzeganie świata. Teoretyczne podstawy nauczania geografii. 2. Podstawa programowa Geografii na III etapie edukacyjnym 3. Cele i treści edukacji geograficznej. Struktura wiedzy geograficznej. 4. Programy nauczania geografii. Podręczniki i kryteria ich wyboru. 5. Metody i środki dydaktyczne w edukacji geograficznej. Techniki informacyjno-komunikacyjne (TIK). Warsztat pracy nauczyciela geografii 6. Projektowanie procesu kształcenia. Rozkład materiału. Planowanie lekcji w klasie i w terenie. Praca z mapą. Dobór metod i środków dydaktycznych do celów, tematów, treści edukacyjnych. 7. Formy i specyfika zajęć geograficznych. Typy, formy lekcji. Scenariusze lekcji geografii. 8. Myślenie przyczynowo-skutkowe w edukacji geograficznej (modele, przykłady). 9. Metoda projektów w edukacji geograficznej 10. Praca badawcza uczniów. Nauczanie problemowe. 11. Testy i sprawdziany. Egzamin maturalny z geografii. Ocenianie pracy ucznia. Ewaluacja. 12. Zajęcia terenowe: obserwacje, badania, metody. Ścieżki dydaktyczne. Wycieczki szkolne. 13. Wychowanie patriotyczne poprzez lekcje geografii. Edukacja regionalna. 14. Praca domowa. Wykorzystanie literatury geograficznej na lekcjach geografii. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład interaktywny, dyskusja. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: • kontrola obecności, aktywność • zaliczenie pisemne (6 pytań otwartych i 2 zadania dydaktyczne o różnym stopniu trudności). Uzyskanie 60 % - ocena dostateczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.