Texts in US Culture/Texts in Latin American Culture (Teksty kultury północnoamerykańskiej/Teksty kultury latynoamerykańskiej) [4219-AL101]
Semestr letni 2018/19
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Texts in US Culture/Texts in Latin American Culture (Teksty kultury północnoamerykańskiej/Teksty kultury latynoamerykańskiej) [4219-AL101] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/19 [2018L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 16:00 - 18:15
sala 117 Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | 18 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Bohdan Szklarski |
Literatura: |
literaturą będą krótkie teksty różnorakiego charakteru: ustawy, przemówienia, decyzje Sądu Najwyższego, doktryny i dokumenty Białego Domu i Departamentu Stanu, literatura wyborcza. Studenci będą każdorazowo otrzymywać je w formie elektronicznej co najmniej na dwa tygodnie przed zajęciami, na których dany tekst bedzie omawiany. Kluczem do doboru tekstów jest ich znaczenie dla dynamimi amerykańskiej polityki w danym momencie historycznym jak również ich znaczenie dla Ameryki dzisiaj. |
Zakres tematów: |
Ciągłość i zmiana w amerykańskiej demokracji - kluczowe teksty w amerykańskiej polityce Punktem wyjścia do zajęć jest metodologia badań amerykańskiej demokracji zwana American Political Development APD, której propagatorami są Stephen Skowornek i Karen Orren. Zajęcia bedą miały charakter koncepcyjno-chronologiczny ale nie będą równoznaczne z zajęciami z historii demokracji w USA. Tematy są dobrane z uwzględnieniem dwóch kryteriów: znaczenia dla momentu kluczowej zmiany/kryzysu oraz znaczenia dla rozumienia polityki w Amweryce w XXI wieku. |
Metody dydaktyczne: |
Dla zapewnienia własciwego zgłębienia materiału będziemy prowadzić dyskusje na zajęciach, studenci będą przygotowywać krótkie prezentacje, pisać prace domowe (streszczenia), i pisać kilka prac semestralnych. Zajęcia będą miały formę dyskusji poprzedzonych, krótkimi prezentacjami głównych argumentów zawartych w tekstach do których pewna część grupy będzie przygotowywać krytyczne uwagi. W ten sposób zapewnimy obecnośc dwóch przynajmniej punktów widzenia w naszych dyskusjach (najpewniej o charakterze argumentu za zmianą i przeciw zmianie). tam gdzie to będzie możliwe stosowac będziemy materiały audiowizualne dla zobrazowania omawianej sytuacji zmiany. |
Metody i kryteria oceniania: |
najwyżej oceniana będzie umiejętność MYŚLENIA KRYTYCZNEGO zaprezentowana w formie wypowiedzi w dyskusji oraz na piśmie w postaci prac pisemnych, których celem będzie pokazanie w jaki sposób dany argument historyczny ma zastosowanie do analizy stanu demokracji w dzisiejszej Ameryce (5 prac po 2-3 strony każda). Dla zapewnienia, że teksty będą czytane na bieżąco, Studenci będą musieli każdorazowo przygotować najwyżej jednostronicowe streszczenie głównych argumentów z jednego tekstu na każdy tydzień zajęć (10 sztuk). W każdym tygodniu ktoś będzie odpowiedzialny za przygotowanie prezentacji z agrumentacja za i przeciw Ocena końcowa będzie składać się z poniższych elementów: streszczenia (10) - 30% prace krytyczne wiążące dany tekst z dzisiejszą Ameryką (5) - 30% (ciagłość) prezentacje - 20% (zmiana) udział w dyskusjach - 20% Zsumowana ilość stron do napisania wynosi tyle ile duża praca semestralna. |
Uwagi: |
Continuity and Change in American Democracy: Key Texts in American Politics - prof. Bohdan Szklarski |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.