Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej (jęz.C) - niemiecki sem. III [3201-1DKKCN2]
Semestr zimowy 2019/20
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej (jęz.C) - niemiecki sem. III [3201-1DKKCN2] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2019/20 [2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 19 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Prowadzący: | Katarzyna Malesa, Dominika Pyzowska, Heike Rohmann |
Literatura: |
- O. Bayerlein: Deutsch als Fremdsprache. Campus Deutsch. B2/C1. Präsentieren und Diskutieren. München 2014. - P. Buchner: Deutsch als Fremdsprache. Campus Deutsch. B2/C1. Schreiben. München 2015. - A. Buscha/ S. Szita/ S. Raven: C Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Sprachniveau C1 – C2. Leipzig 2013. - P. Drenkert/ G. Pinzhoffer/ A. Gryunefeld: Training Hörverstehen. Ein Übungsbuch für Fortgeschrittene mit Audio-CD (MP3). B2-C1-C2-TestDaF-DSH-FSP. Berlin 2013. - C. Fandrych (ed.): Klipp und Klar. Übungsgrammatik Mittelstufe B2/C1. Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart 2012 - J. Glotz-Kastanis/ D. Tippmann: Sprechen – Schreiben – Mitreden. Ein Übungsbuch zum Training von Vortrag und Aufsatz in der Oberstufe. Athen 2014. - K. Hall/ B. Scheiner: Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene, München: Hueber 2006. - U. Hirschfeld/ K. Reinke/ E. Stock (ed.): Phonotek intensiv. Aussprachetraining. München 2007. - F. Jin, /U. Voß: Deutsch als Fremdsprache. Grammatik aktiv B2 - C1. Verstehen - Üben - Sprechen. Berlin: Cornelsen 2017. - F. Jin, /U. Voß: B2-C1 Grammatik aktiv. Verstehen – Üben – Sprechen. Berlin 2017. - A. Mathes: Wortschatzübungen für Fortgeschrittene. B2-C1-C2-TestDaF-DSH-FSP. Berlin 2016. - W. Rug: 77 Klangbilder. Gesprochenes Hochdeutsch. Übungen, Spiele, Tipps zum phonetischen Training Deutsch als Fremdsprache. Sprachniveau B1 bis C2. Leipzig 2012. - teksty prasowe z gazet austriackich, niemieckich i szwajcarskich (np. „Der Standard”, „Die Presse”, „Neue Zürcher Zeitung”, „Die Zeit”, „Der Spiegel” i in. - krótkie teksty literackie (nowele, opowiadanie itp.) |
Zakres tematów: |
FONETYKA PRAKTYCZNA (WYMOWA) i MÓWIENIE 1. Praca i czas wolny 2. System(y) edukacji 3. Współczesne życie 4. Sztuka i kultura 5. Natura 6. Turystyka i podróżowanie 7. Prezentacja ustna PISANIE I SŁOWNICTWO 1. Analiza tekstów pod względem budowy i spójności tematycznej 2. Pisanie listów oficjalnych lub zażaleń pisemnych 3. Pisanie raportu – forma i treść 4. Pisanie podsumowań 5. Rozprawy problemowa 6. Recenzja 7. Formułowanie paragrafu i streszczenia 8. Pisma formalne 9. Rozprawa argumentacyjna 10. Recenzje 11. Dłuższe i trudniejsze teksty literackie CZYTANIE I ROZUMIENIE ZE SŁUCHU 1. Współczesne życie społeczne i polityczne 2. Współczesna kultura krajów niemieckojęzycznych 3. Czytanie dla studentów 4. Techniki czytania 5. Teksty prasowe dot. różnych aktualnych tematów życia w krajach niemieckojęzycznych (społeczeństwo, polityka, życie studenckie, kultura, historia itd.), krótsze teksty literackie (opowiadania, nowele itd.) 6. Audycje radiowe i telewizyjne, krótkie filmy fabularne oraz dokumentalne |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów; Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku; Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji; Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.