Religie Mongolii [3600-MT-WRM-OW]
Semestr letni 2019/20
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Religie Mongolii [3600-MT-WRM-OW] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/20 [2019L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Bareja-Starzyńska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
A.Bareja-Starzyńska,"Czyngis-chan bodhisattwą, czyli o buddyzmie w Mongolii”, w: Świat Orientu -- Orient w świecie, A. Bareja-Starzyńska, P. Balcerowicz, J. Rogala (red.), Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2010, s. 96-111 A.Bareja-Starzyńska, „I Dżebcundampa Mongolii, Dzanabadzar (1635-1723) – ojciec mongolskiego buddyzmu?”, Politeja. Studia Buddyjskie, No2(18), Uniwersytet Jagielloński, s. 181-192 S. Kałużyński, Dawni Mongołowie, PiW, Warszawa 1987 A.M. Pozdneev, Religion and ritual in society: lamaist Buddhism in late 19th century Mongolia, 1887, Bloomington: The Mongolia Society, 1978. Oraz szczegółowa literatura do każdego wykładu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
ZAPOZNANIE Z NAJWAŻNIEJSZYMI ZAŁOŻENIAMI DOKTRYNALNYMI I HISTORIĄ UPOWSZECHNIENIA SZAMANIZMU MONGOLSKIEGO I BUDDYZMU TYBETAŃSKIEGO WŚRÓD MONGOŁÓW. OMÓWIENIE CECH CHARAKTERYSTYCZNYCH SZAMANIZMU MONGOLSKIEGO, ROLI SZAMANA W PRZESZŁOŚCI I WSPÓŁCZEŚNIE, PODSTAWOWYCH OBRZĘDÓW I TWÓRCZOŚCI RELIGIJNEJ. HISTORIA UPOWSZECHNIENIA BUDDYZMU TYBETAŃSKIEGO W MONGOLII, KONFRONTACJA Z SZAMANIZMEM, METODY PROPAGACJI. ROZWÓJ BUDDYZMU W MONGOLII, WŁĄCZENIE ELEMENTÓW NARODOWYCH DO PRAKTYKI, TWÓRCZOŚĆ RELIGIJNA, ZNISZCZENIE BUDDYZMU W MONGOLSKIEJ REPUBLICE LUDOWEJ. ODRODZENIE BUDDYZMU PO 1990 R. CHARAKTERYSTYKA WSPÓŁCZESNEJ PRAKTYKI BUDDYJSKIEJ W MONGOLII. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
WYKŁAD |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
EGZAMIN PISMENY |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.