Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Sztuka i estetyka Tybetu 3600-MT-WST-OG
Semestr letni 2019/20
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Sztuka i estetyka Tybetu 3600-MT-WST-OG
Zajęcia Semestr letni 2019/20 (2019L) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala 209
Budynek Porektorski jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Agata Bareja-Starzyńska, Natalia Greniewska
Literatura:

R. Beer, The Encyclopedia of Tibetan Symbols and Motifs, Shambhala, Boston 1999.

Dagyab Rinpoche, Robert A.F. Thurman, Buddhist Symbols in Tibetan Culture, Wisdom Publications, Boston 1995

K. Debreczeny, The Black Hat Eccentric. Artistic Visions of the Tenth Karmapa, Rubin Museum of Art, New York 2012

D.and J. Jackson,Tibetan Thangka Painting: Methods And Materials, Snow Lion, 2006

D. Jackson, A History of Tibetan Painting, Verlag der Österrischen Akademie der Wissenschaften, Wien, 1996.

D. Jackson, Patron and Painter: Situ Panchen and the Revival of the Encampment Style, Rubin Museum of Arts in association with the University of Washington Press, New York, 2009.

D. Jackson, The Place of Provenance. Regional Styles im Tibetan Painting, Rubin Museum of Art., New York 2012

P. Rawson, Święty Tybet, Artes, 1994

Oraz szczegółowa literatura do każdego wykładu

Zakres tematów:

ZAPOZNANIE Z NAJWAŻNIEJSZYMI ZAŁOŻENIAMI ESTETYCZNYMI SZTUKI TYBETAŃSKIEJ. PREZENTACJA NA WYBRANYCH PRZYKŁADACH.

Metody dydaktyczne:

WYKŁAD

Metody i kryteria oceniania:

OBECNOŚĆ NA ZAJĘCIACH, EGZAMIN PISEMNY

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.