Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MBH-Współczesne kierunki pedagogiczne-konwersatorium [2300-NZ2-MBH-WKP-K] Semestr zimowy 2019/20
Konwersatorium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: MBH-Współczesne kierunki pedagogiczne-konwersatorium [2300-NZ2-MBH-WKP-K]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/20 [2019Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 15:45 - 17:15
sala 204
Budynek Dydaktyczny - Mokotowska 16/20 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: 20
Prowadzący: Małgorzata Przanowska
Literatura:

Współczesne kierunki pedagogiczne

konwersatorium r.ak. 2019-2020 (studia zaoczne)

Dr Małgorzata Przanowska

Lektury obowiązkowe:

Reich Ch., Zieleni się Ameryka, Warszawa 1976, rozdz. „Utracona tożsamość”.

Maslow A., Motywacja i osobowość, Warszawa 2006, rozdz.: „Normalność, zdrowie, wartości”

Włodarczyk R., Ideologia, teoria, edukacja. Myśl Ericha Fromma jako inspiracja dla pedagogiki współczesnej, IMPULS, Kraków 2016 (Rozdz. 3: O stawaniu się człowiekiem – zagadnienia antropologii filozoficznej i pedagogicznej w myśli Ericha Fromma , s. 93-128; Rozdz. 6: Wybrane aplikacje myśli Ericha Fromma do krytycznej teorii edukacji, 227-276)

Czerepaniak – Walczak M.: Desocjalizacja: w poszukiwaniu nowego dyskursu szkoły i edukacji, „Forum Oświatowe” Nr 1, 2005, s. 5 21.

Melosik Z., Szkudlarek T., Kultura, tożsamość, edukacja. Migotanie znaczeń, Kraków 1998, s.13-31.

Frankl V.E., Pluralizm nauk a jedność człowieka, [w:] V.E. Frankl, Homo patiens, Warszawa1984.

Ortega y Gasset J., Bunt mas, tłum. P. Niklewicz, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA, Warszawa 2002, s.55-80 (rozdz. VI, VII, VIII) oraz s.102-121 (rozdz. XI, XII).

Lektury uzupełniające:

Foucault M. Nadzorować i karać, Warszawa 1998,rozdział: Panoptyczność, s. 191 – 220;

Mead M., Płeć i charakter, W: Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, red. S. Wołoszyn, Kielce 1998, tom III, ks.2, s.715-723.

Melosik Z., Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji , rozdziały: Tyrania szczupłego ciała i jej konsekwencje, Chirurgia plastyczna, ciało i tożsamość. Poznań-Toruń1999, s. 138 - 190.

Hessen S., Podstawy pedagogiki, tłum. Adam Zieleńczyk, Wyd. „Żak”, Warszawa 1997, s.100-124 (rozdz. 2: Karność, wolność, osobowość, cel wychowania moralnego).

Zakres tematów:

korespondujący z analizowanymi tekstami i ich interpretacją na zajęciach; ze względów edukacyjnych, tematy są wyłaniane w trakcie zajęć, a następnie zapisywane i utrwalane w różnych formach powtórzeń i nawiązań podczas kolejnych zajęć

Metody dydaktyczne:

różnorodne, dostosowane do poruszanych zagadnień i omawianych lektur, z uwzględnieniem specyfiki pracy z określoną grupą (np. praca w grupach lub parach, case study, metody dramy, dyskusja, analiza krytyczna, itp.)

Metody i kryteria oceniania:

na podstawie obecności i aktywności wynikającej z przeczytanych lektur - zostaną ustalone i doprecyzowane na pierwszych zajęciach; dostosowane do możliwości i oczekiwań grupy oraz jakości (współ-)pracy na zajęciach

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)