Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie - język angielski 3200-M1-0SEMA
Semestr letni 2019/20
Seminarium magisterskie, grupa nr 4

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie - język angielski 3200-M1-0SEMA
Zajęcia Semestr letni 2019/20 (2019L) (w trakcie)
Seminarium magisterskie (SEM-MGR), grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 13:15 - 14:45
sala 01.063
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Agnieszka Leńko-Szymańska
Literatura:

Clark, E.V. (2007) Young children’s uptake of new words in conversation. Language in Society. 36. 157-182.

De Groot, A. M. B. (1993) Word-type effects in bilingual processing tasks: Support for a mixed representational system. In: Schreuder R. & B. Weltens (eds.) The bilingual lexicon. John Benjamins: Amsterdam-Philadelphia. 27-51.

Fay D. & A. Cutler (1997) Malapropisms and the Structure of the Mental Lexicon. Linguistic Inquiry 8 (3). 505-520.

Groom, N. (2009) Effects of second language immersion on second language collocational development. In: Barfield A. & H. Gyllstad (eds.) Researching Collocations in Another Language: Multiple interpretations. Basingstoke: Palgrave Macmillan. 21-33.

Hansen, L., Y. Umeda & M. McKinney (2002) Saving in the relearning of second language vocabulary: The effect of time and proficiency. Language Learning. 52(4). 653-678.

Huckin, T. & J. Bloch (1993) Strategies for inferring word meaning in context: A cognitive model. In: Huckin, T., M. Haynes & J. Coady (eds.) Second Language Reading and Vocabulary Learning. Norwood, New Jersey: Ablex Publishing Corporation. 153-178.

Laufer, B. (1997) What’s in a word that makes it hard or easy: some intralexical factors that affect the learning of words. Schmitt, N. & M. McCarthy (eds.) Vocabulary: description, acquisition and pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press. 140-155.

Mondria, J.-A. & B. Wiersma (2004). Receptive, productive, and receptive + productive L2 vocabulary learning: What difference does it make? In: Bogaards, P. & B. Laufer (eds.) Vocabulary in a second language: Selection, acquisition, and testing. Amsterdam/ Philadelphia: Benjamins. 79-100.

Nation, P. & R. Waring. (1997) Vocabulary size, text coverage and word lists. In: Schmitt, N. and M. McCarthy (eds). Vocabulary: Description, Acquisition and Pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press. 6–19.

Schmitt, N. (1997). Vocabulary Learning Strategies. In: Schmitt, N. & M. McCarthy (eds.) Vocabulary: description, acquisition and pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press. 199-227.

Schmitt, N. (1999) The relationship between TOEFL vocabulary items and meaning, association, collocation and word-class knowledge. Language Testing. 16 (2). 189-216.

Sokman, A. (1997) Current trends in teaching second language vocabulary. In: Schmitt, N. & M. McCarthy (eds.) Vocabulary: description, acquisition and pedagogy. Cambridge: Cambridge University Press. 237–257.

Zakres tematów:

1. Definicje słowa, wyrazu, leksemu. Komponenty wiedzy leksykalnej

2. Ilościowe aspekty słownictwa i wiedzy leksykalnej.

3. Słownik umysłowy

4. Dwujęzyczny słownik umysłowy

5. Frazeologia

6. Przyswajanie słownictwa języka pierwszego

7. Słownictwo i umiejętność czytania

8. Przyswajanie słownictwa języka drugiego

9. Strategie uczenia się słownictwa

10. Uczenie słownictwa

11. Ocena znajomości słownictwa

12. Zanik wiedzy leksykalnej

13. Podsumowanie

Metody dydaktyczne:

• Zajęcia mają charakter seminarium.

• Podczas zajęć omawiane są szczegółowo w/w artykuły.

• Studenci przygotowują 45-minutowe prezentacje na jeden z w/w tematów oraz piszą na ten temat pracę zaliczeniową.

Formy pracy: prezentacje, dyskusje grupowe, konsultacje indywidualne i praca własna studenta w domu

W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą się odbywać przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość: Moodle oraz Google Meet.

Uwagi:

Zajęcia dla PTT i TU - dr A. Leńko-Szymańska

Wybrane zagadnienia w Przyswajaniu Języka Obcego i Nauczaniu Języka Obcego

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.