Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium magisterskie - język angielski 3200-M1-0SEMA
Semestr letni 2019/20
Seminarium magisterskie, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium magisterskie - język angielski 3200-M1-0SEMA
Zajęcia Semestr letni 2019/20 (2019L) (w trakcie)
Seminarium magisterskie (SEM-MGR), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 01.077
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 7
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Piotr Twardzisz
Literatura:

Literatura zostanie dobrana zgodnie z indywidualnymi zainteresowaniami badawczymi studenta.

Przykładowa literatura

Akademicki i specjalistyczny angielski:

Ackermann, Kirsten and Yu-Hua Chen. 2013. “Developing the Academic Collocation List (ACL) – A corpus-driven and expert-judged approach”. Journal of English for Academic Purposes 12: 235-247.

Grabowski, Łukasz. 2015. “Keywords and lexical bundles within English pharmaceutical discourse: A corpus-driven description”. English for Specific Purposes 38: 23-33.

Kanoksilapatham, Budsaba. 2005. “Rhetorical structure of biochemistry research articles”. English for Specific Purposes 24: 269-292.

Siepmann, Dirk. 2015. “A corpus-based investigation into key words and key patterns in post-war fiction”. Functions of Language 22 (3): 362-399.

Vincent, Benet. 2013. “Investigating academic phraseology through combinations of very frequent words: A methodological exploration”. Journal of English for Academic Purposes 12: 44-56.

Metafora w języku specjalistycznym:

Charteris-Black, Jonathan. 2000. “Metaphor and vocabulary teaching in ESP economics”. English for Specific Purposes 19: 149-165.

Herrera-Soler, Honesto. 2006. “Conceptual metaphors in press headlines on globalisation” Annual Review of Cognitive Linguistics 4 (1): 1-20.

Skorczyńska, Hanna. 2001. “Metaphor in scientific business journals and business periodicals: an example of the scientific discourse popularisation.” Ibérica 3: 43-60.

White, Michael. 2003. “Metaphor and economics: the case of growth.” English for Specific Purposes 22 (2): 131-151.

Zakres tematów:

Zakres tematów:

- odmiany pisemnego angielskiego do celów specjalistycznych (akademicki, zawodowy)

- cechy dystynktywne odmian pisemnego angielskiego

- czynniki geograficzne, społeczne, kulturowe itd.

- rozwój historyczny odmiany

- analiza formalna angielskiego do celów specjalistycznych

- analiza semantyczna

- analiza stylistyczna

- analiza stylometryczna

- cechy indywidualnych stylów

- analiza ilościowa danych

- analiza jakościowa danych

- badania korpusowe

- pozyskiwanie danych

- klasyfikacja danych

- komparatystyka językowa

- aplikacja wyników

Metody dydaktyczne:

- zajęcia grupowe i wspólne dyskusje

- omawianie przeczytanych lektur

- indywidualne prezentacje studentów

- indywidualne konsultacje

- indywidualne omawianie postępów w pracy dyplomowej

Uwagi:

Zajęcia dla PTT i TU - dr hab. P. Twardzisz

Seminarium językoznawcze

Nazwa seminarium:

Pisemny angielski do celów specjalistycznych

Nakład pracy studenta:

- godziny kontaktowe – 30 h

- studium literatury – 40 h

- wyszukanie i analiza danych – 35 h

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.