Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Academic writing 3104-M3K5-AW
Semestr zimowy 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Academic writing 3104-M3K5-AW
Zajęcia Semestr zimowy 2019/20 (2019Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00
sala 21
Budynek Pomuzealny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marta Nowak
Literatura:

Wszystkie materiały są opracowane przez prowadzącą zajęcia. Studenci otrzymują materiały drogą elektroniczną lub wydrukowane.

Każdy student jest zobowiązany do przeczytania artykułów niezbędnych do napisania prac.

Materiały własne opracowane na podstawie poniższych źródeł:

Artykuły z czasopism naukowych.

‘Reading, Writing, and Researching for History: A Guide for College Students’, Patrick Rael ,

http://www.bowdoin.edu/writing‐guides/.

‘A Short Guide to Writing About History’, Richard Marius, Melvin E. Page

‘Academic Writing: A Handbook for International Students’, Stephen Bailey

‘Oxford Grammar for EAP’, Ken Paterson and Roberta Wedge

‘Oxford EAP Advanced’, Edward De Chazal, Julie Moore

‘Access EAP: Frameworks Course Book with audio DVD’, Sue Argent, Olwyn Alexander

‘Grammar Choices for Graduate and Professional Writers’, Nigel A. Caplan

‘English for Academic Research’, Adrian Wallwork

Źródła internetowe:

https://www.academic-englishuk.com/

http://www.uefap.net/

https://owl.purdue.edu/

Zakres tematów:

Semestr zimowy:

Myślenie krytyczne w procesie pisania prac naukowych.

Argumentacja: cechy prawidłowo skonstruowanego argumentu.

Analiza etapów procesu pisania.

Podstawowe zasady odpowiadania na pytanie eseju.

Charakterystyka stylu akademickiego w pisaniu.

Struktura i organizacja eseju.

Dobre praktyki robienia notatek.

Parafraza i streszczanie tekstów źródłowych.

Cytowanie źródeł.

Cele, struktura oraz cechy prezentacji akademickich.

Techniki czytania długich tekstów naukowych.

Semestr letni:

Pisanie w naukach historycznych: cechy i rodzaje tekstów.

Narracja w tekstach historycznych.

Recenzowanie tekstów naukowych.

Szukanie i krytyczna ocena tekstów źródłowych.

Używanie źródeł pierwotnych i pochodnych.

Bibliografia adnotowana.

Cele, struktura i cechy plakatu naukowego.

Korekta tekstów naukowych.

Metody dydaktyczne:

Na zajęciach obowiązuje podejście skoncentrowane na studencie i aktywnym uczestnictwie w zajęciach (action-oriented approach). Studenci często pracują w parach i grupach, prowadzą dyskusje, biorą udział w seminariach omawiając przeczytane teksty, tworzą plakaty podsumowujące główne cele ćwiczeń i tekstów które czytają. Uczestnicy kursu często korzystają też z technologii aby utrwalić i pogłębić wiedzę i umiejętności.

Różnorodność metod jest również dostosowywana do preferencji studentów tak aby zmaksymalizować ich zaangażowanie w proces uczenia się.

Uwagi:

mgr Marta Nowak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.