Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej (jęz.C) - niemiecki sem. IV 3201-1DKKCN24
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej (jęz.C) - niemiecki sem. IV 3201-1DKKCN24
Zajęcia Semestr letni 2019/20 (2019L) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
każda środa, 18:30 - 20:00
sala 01.080
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 13:15 - 14:45
sala 01.076
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Krzysztof Drużycki, Dominika Pyzowska
Literatura:

- O. Bayerlein: Deutsch als Fremdsprache. Campus Deutsch. B2/C1. Präsentieren und Diskutieren. München 2014.

- P. Buchner: Deutsch als Fremdsprache. Campus Deutsch. B2/C1. Schreiben. München 2015.

- A. Buscha/ S. Szita/ S. Raven: C Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Sprachniveau C1 – C2. Leipzig 2013.

- P. Drenkert/ G. Pinzhoffer/ A. Gryunefeld: Training Hörverstehen. Ein Übungsbuch für Fortgeschrittene mit Audio-CD (MP3). B2-C1-C2-TestDaF-DSH-FSP. Berlin 2013.

- C. Fandrych (ed.): Klipp und Klar. Übungsgrammatik Mittelstufe B2/C1. Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart 2012

- J. Glotz-Kastanis/ D. Tippmann: Sprechen – Schreiben – Mitreden. Ein Übungsbuch zum Training von Vortrag und Aufsatz in der Oberstufe. Athen 2014.

- K. Hall/ B. Scheiner: Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache für Fortgeschrittene, München: Hueber 2006.

- U. Hirschfeld/ K. Reinke/ E. Stock (ed.): Phonotek intensiv. Aussprachetraining. München 2007.

- F. Jin, /U. Voß: Deutsch als Fremdsprache. Grammatik aktiv B2 - C1. Verstehen - Üben - Sprechen. Berlin: Cornelsen 2017.

- F. Jin, /U. Voß: B2-C1 Grammatik aktiv. Verstehen – Üben – Sprechen. Berlin 2017.

- A. Mathes: Wortschatzübungen für Fortgeschrittene. B2-C1-C2-TestDaF-DSH-FSP. Berlin 2016.

- W. Rug: 77 Klangbilder. Gesprochenes Hochdeutsch. Übungen, Spiele, Tipps zum phonetischen Training Deutsch als Fremdsprache. Sprachniveau B1 bis C2. Leipzig 2012.

- teksty prasowe z gazet austriackich, niemieckich i szwajcarskich (np. „Der Standard”, „Die Presse”, „Neue Zürcher Zeitung”, „Die Zeit”, „Der Spiegel” i in.

- krótkie teksty literackie (nowele, opowiadanie itp.)

Zakres tematów:

FONETYKA PRAKTYCZNA (WYMOWA) i MÓWIENIE

1. Praca i czas wolny

2. System(y) edukacji

3. Współczesne życie

4. Sztuka i kultura

5. Natura

6. Turystyka i podróżowanie

7. Prezentacja ustna

PISANIE I SŁOWNICTWO

1. Analiza tekstów pod względem budowy i spójności tematycznej

2. Pisanie listów oficjalnych lub zażaleń pisemnych

3. Pisanie raportu – forma i treść

4. Pisanie podsumowań

5. Rozprawy problemowa

6. Recenzja

7. Formułowanie paragrafu i streszczenia

8. Pisma formalne

9. Rozprawa argumentacyjna

10. Recenzje

11. Dłuższe i trudniejsze teksty literackie

CZYTANIE I ROZUMIENIE ZE SŁUCHU

1. Współczesne życie społeczne i polityczne

2. Współczesna kultura krajów niemieckojęzycznych

3. Czytanie dla studentów

4. Techniki czytania

5. Teksty prasowe dot. różnych aktualnych tematów życia w krajach niemieckojęzycznych (społeczeństwo, polityka, życie studenckie, kultura, historia itd.), krótsze teksty literackie (opowiadania, nowele itd.)

6. Audycje radiowe i telewizyjne, krótkie filmy fabularne oraz dokumentalne

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów;

Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku;

Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji;

Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.