Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Współczesne kino rosyjskie 4024-WKR-OG
Semestr letni 2019/20
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Współczesne kino rosyjskie 4024-WKR-OG
Zajęcia Semestr letni 2019/20 (2019L) (zakończony)
Konwersatorium (KON), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 12
Budynek Szkoły Języków Obcych jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Justyna Deczewska
Literatura:

• Autorzy kina europejskiego, pod red. G. Strachówny i J. Wojnickiej, Kraków 2003.

• Gustin M., Kino w mieście. Miasto w kinie. Petersburska twórczość filmowa w czasie transformacji, Gdańsk 2017.

• Kino wobec sztuk: związki - inspiracje - przenikanie: ponowoczesność i wielokulturowość, pod red. D. Skotarczak i J. Nowakowskiego, Poznań 2007.

• Kossakowska-Maras M., Миррусскогокино, Rzeszów 2013.

• Łotman J., Semiotyka filmu, Warszawa 1983.

• Nowe kino rosyjskie wobec tradycji literackiej i filmowej, pod red. P. Bogusz-Tessmer, Poznań 2017.

• Post M., Film jako tekst multimodalny, Wrocław 2017.

• Агафонова Н.А., Искусство кино. Этапы, стили, мастера, Минск 2005.

• Гашева, Н. Н. Современное российское кино: культурологический аспект, Вестник КЕМГУКИ 21/2012.

• Глебова Н.Н., Орехова И.А., О русских фильмах по-русски, Москва 2017.

• Данилова Н.В., Музыка в кино как режиссер смыслового ряда,Вестник Ленинградского государственного университета им. А.С. Пушкина, 2014.

• Дурынина Л.А., Поэтика русской новой драмы ХХ-х годов (На материале творчества И.Вырыпаева), Красноярск 2018.

• Елистратов В.C.,Cловарь крылатых фраз российского кино, Москва 2010.

• Кувшинова М., Пять лет без Балабанова, www.takiedela.ru/2018/05/pyat-let-bez-balabanova

• Наборщикова С., Кино в России больше, чем кино – интервью с Жоэлем Шапроном, https://iz.ru/684851/svetlana-naborshchikova/kino-v-rossii-bolshe-chem-kino

• ОрловаЮ.,Российское кино XXI века, www.cablook.com/inspiration/rossijskoe-kino-xxi-veka/

• Плахов А., Режиссеры будущего. 1, 2 т., Санкт-Петербург 2009.

• Чичина Е.А., Современный отечественный кинематограф:новая идентичность, Известия вузов 1/2014.

Zakres tematów:

1. Современное русское кино в культурологическом, историческом и социальном контекстах

2. Никита Михалков – руссология в кинематографии

3. Андрей Звягинцев – фильм как угрызение совести

4. Павел Лунгин – загадка обычного человека

5. Алексей Балабанов – энциклопедия постсоветского общества

6. Павел Чухрай – коммерческое кино без компромиссов

7. ИванВырыпаев – интертекстуальностьтворчества

8. Алексей учитель – красота как предчувствие

9. Кирилл Серебренников – несвободное творчество

10. Главные особенности современного русского кино - подведение итогов курса

Metody dydaktyczne:

Podejście eklektyczne, metoda komunikacyjna, praca z filmem

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę. Warunki uzyskania zaliczenia:

Obecność na zajęciach, dopuszczalne 2 nieobecności.

Aktywność na zajęciach.

Wystąpienie na zajęciach z prezentacją na temat wybranego reżysera i / lub filmu

Praca pisemna: rezenzja wybranego filmu lubb esej na temat związany z omawianym materiałem.

Zaliczenie poprawkowe przy spełneniu w/w warunków.

Uwagi:

Przedmiot semestralny. Zajęcia odbywają sie raz w tygodniu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.