Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej (jęz.B) - francuski sem. IV 3201-1DKKBF24
Semestr letni 2019/20
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Doskonalenie kompetencji komunikacyjnej (jęz.B) - francuski sem. IV 3201-1DKKBF24
Zajęcia Semestr letni 2019/20 (2019L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala 01.080
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala 00.111
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy czwartek, 11:30 - 13:00
sala 01.079
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55 jaki jest adres?
każdy piątek, 15:00 - 16:30
sala 01.060
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-05-26 15:00 : 16:30 sala 00.111
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55
2020-05-26 15:00 : 16:30 sala 01.080
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55
2020-05-28 11:30 : 13:00 sala 01.079
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55
2020-05-29 15:00 : 16:30 sala 01.060
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55
2020-06-02 15:00 : 16:30 sala 00.111
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 17
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Agnieszka Kulczyńska, Christine Martinez, Eryk Stachurski
Literatura:

Artykuły prasowe

Bentolia A. 2002, Vocabulaire. Paris. Nathan

Berchoud Marie-José, 2008, Les épreuves sur texte: le résumé, le commentaire, l'analyse de texte, La Documentation Française

Bescherelle. La conjugaison pour tous. Hatier

Birks R. 1998, Le français en gros plans. Paris. Didier

C. Abbadie, B. Bhovelon, M.-H. Morsel, Expression française écrite et orale, PUG

C.-M. Beaujeu, A. Barlier, R. Mimiran, M. Torres, J. Vrillaud-Meunier, Grammaire. Bours de Bivilisation française de la Sorbonne. 350 exercices. Niveau supérieur I et II, Hachette

Ch. Descotes-Genon M.-H. Morsel, B. Richou, L’exercisier, PUG

Cotentin-Rey G. 1991, Le résumé, Paris, BLE International

Crépin F. 1994, Français. Méthodes et techniques. Paris, Nathan

Dubost M., Turque B. 2014, Améliorer Son Expression Écrite et Orale, Ellipses

Edouard Bled, Odette Bled, BLED Orthographe – Grammaire (2007), Hachette

Le Bon usage (2007), Grévisse, Duculot

Le Lay J. 2016, Savoir rediger, Larousse, Paris

Lesot A, 2013, Bescherelle Le vocabulaire pour tous: Ouvrage de référence sur le lexique français, Hatier

Lesot A, 2018, Bescherelle poche Mieux rédiger: L'essentiel pour améliorer son expression, Hatier

M. Boulares, J.-L. Frérot, Grammaire progressive du français avec 400 exercices, Niveau avancé, BLE International

Matteï P, 2015, Apprendre à rédiger, Librio

Niquet G. 1987, Structurer sa pensée, structurer sa phrase. Paris. Hachette

Peyroutet B. Desaintghislain B, 2015, L'expression écrite, Nathan

Sabbah H. 1991, Le résumé initiation, Paris, Hatier

Samuel P., Lancien B. 2017, J'assure à l'oral. Pour une prise de parole efficace, Ellipses

Spicher A. 2011, Bien Ecrire bien Rédiger, Ellipses

Stalloni Y. 1998, La Bontraction de Texte : Méthodes, Exercices et Epreuves, Ellipses

Zakres tematów:

dr Ch. Martinez

WYPOWIEDZ USTNA

1. Współczesne życie

2. Geopolityka

3. Natura i ekologia

4. Turystyka, podróżowanie i gastronomia

5. Próbny egzamin ustny

PISANIENA NA POTRZEBY AKADEMICKIE

1. Analiza paragrafu pod względem budowy i spójności tematycznej

2. Formułowanie paragrafu

3. Opis – struktura opisu, struktury gramatyczne, słownictwo

4. Pisanie listów

5. Pisanie raportu – forma i treść

6. Próbny egzamin

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów;

Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku;

Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji;

Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje.

Metody i kryteria oceniania:

Dopuszczalne są dwie nieobecności

Warunki zaliczenia poprawkowego są identyczne jak w przypadku pierwszego terminu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.