Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Przedmiot wybieralny II 3302-PW1s2-L
Semestr letni 2019/20
Seminarium, grupa nr 8

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Przedmiot wybieralny II 3302-PW1s2-L
Zajęcia Semestr letni 2019/20 (2019L) (w trakcie)
Seminarium (SEM), grupa nr 8 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 15:00 - 16:30
sala 1.010
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-05-27 15:00 : 16:30 sala 1.010
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55
2020-06-03 15:00 : 16:30 sala 1.010
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55
2020-06-10 15:00 : 16:30 sala 1.010
Gmach Wydziału Neofilologii cz. I - Dobra 55
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Sylwia Niewiadomska
Literatura:

Literatura bazowa:

1) Altmann, H., Ziegenhain, U. (2002): Phonetik, Phonologie und Graphemik fürs Examen. Wiesbaden: Westdeutscher Verlag.

2) Dieling, H., Hirschfeld, U. (2000): Phonetik lehren und lernen. Fernstudieneinheit 21. Goethe-Institut. München: Langenscheidt.

3) Fiukowski, H. (1992): Sprecherzieherisches Elementarbuch. Tübingen: Niemeyer.

4) Hirschfeld, U., Reinke, K. (1998): Sim, Sala & Bim. Übungsbuch zur deutschen Phonetik. München: Langenscheidt. (Video).

5) Grzega, J., Klüsener, B. (2012), LdL für Pepe, Pfeiffer und die Pauker. Unterrichtstipps nach 30 Jahren bewährtem, verlässlichem, kreativem und effektivem Lernen durch Lehren. Berlin: epubli.

6) Krech E.-M., Stock E., Hirschfeld U., Anders L.-Ch. (2009), Deutsches Aussprachewörterbuch, Berlin. New York: Walter de Gruyter.

7) Martin J.-P. (1996), Das Projekt 'Lernen durch Lehren' - eine vorläufige Bilanz [in:] Fremdsprachen Lehren und Lernen (FLuL). Henrici/Zöfgen (Hrsg.). 25. Jahrgang (1996). Themenschwerpunkt: Innovativ-alternative Methoden. Tübingen: Narr, S.70-86.

8) Martin J.-P. (2000), Lernen durch Lehren: ein modernes Unterrichtskonzept [in:] Schulverwaltung Bayern, Carl Link / Deutscher Kommunal-Verlag, 23. Jahrgang, März 2000, Nr. 3, S. 105-110.

9) Rausch, I., Rausch, R. (1988): Deutsche Phonetik für Ausländer. Ein Lehr- und Übungsbuch. Leipzig: VEB.

10) Morciniec, N., Prędota, S. (2005), Podręcznik wymowy niemieckiej. Warszawa: PWN.

11) Stock, E., Hirschfeld, U. (2000), Phonothek interaktiv. Das Phonetikprogramm für Deutsch als Fremdsprache. CD-ROM. München: Langenscheidt.

Zakres tematów:

W trakcie kursu będą realizowane następujące treści:

1. Lernen durch lehren – eine Einführung

2. Phonetik und Standardaussprache

3. Wort- und Satzakzent

4. Rhythmus, Pausen und Melodie

5. Vokale

6. Diphthonge

7. (Ausgewählte) Konsonanten

8. Konsonantenverbindungen

Metody dydaktyczne:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów specjalizacji glottodydaktycznej z metodą „uczenie się poprzez nauczanie” oraz zwrócenie uwagi na aspekt poprawności fonetycznej w zawodzie nauczyciela języka niemieckiego. Do celów pośrednich zajęć należą: rozwój kompetencji niezbędnych w zawodzie nauczyciela, wczesne nabywanie praktyki zawodowej przez studentów oraz pobudzenie ich do refleksji dydaktycznej.

Niniejsze zajęcia są przeznaczone dla studentów specjalizacji glottodydaktycznej na kierunku germanistyka, którzy wykazują znajomość języka niemieckiego na poziomie B2 według ESOKJ i posiadają podstawową wiedzę z zakresu fonetyki języka niemieckiego.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa:

Ocena wystawiana jest na podstawie obecności i zaangażowania studentów w zajęcia, dokumentacji zajęć, a także transkrypcji nagrań studentów.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.