Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Wiedza o zawodach 2103-ORP-L-D2WOZA
Semestr letni 2019/20
Konwersatorium, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Wiedza o zawodach 2103-ORP-L-D2WOZA
Zajęcia Semestr letni 2019/20 (2019L) (w trakcie)
Konwersatorium (KON), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala 116
Stary BUW jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-04-07 15:00 : 16:30 sala 116
Stary BUW
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: 25
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Tomasz Mering
Literatura:

Cabała P. (2007), Prakseologiczna analiza działania, „Prakseologia” Nr 147.

Czarnecki K. (red.) (2008), Podstawowe pojęcia zawodoznawstwa, Sosnowiec.

CBOS (2019), Które zawody poważamy?

Domański H., Sawiński Z., Słomczyński K. (2007), Nowa klasyfikacja i skale zawodów. Socjologiczne wskaźniki pozycji społecznej w Polsce, IFiS PAN, Warszawa.

IBS (2018), Jak technologia zmienia charakter pracy? Polska na tle UE.

Lelińska H. (2006), Zawodoznawstwo w planowaniu kariery, OHP, Warszawa.

Little B., Backman C. (1998), Personal Projects: A Useful Approach to the Study of Occupation, “The American Journal of Occupational Therapy”, No1.

MRPiPS (2014), KLASYFIKACJA ZAWODÓW I SPECJALNOŚCI NA POTRZEBY RYNKU PRACY.

Nowacki T. (2003), Zawodoznawstwo, Instytut Eksploatacji Technologii w Radomiu, Radom.

Twój mózg w działaniu

David Rock (2019), Twój mózg w działaniu, Warszawa.

Smith T., Baxter M. (2011), Participation in the risk-taking occupation of Skateboarding, "Journal of Occupational Science" No 18.;

Wilcock A. (1993), A theory of the human need for occupation, “OCCUPATIONAL SCIENCE” Vol 1, No

Mazurkiewicz A. (2011), Sprawność działania – interpretacja teoretyczna pojęcia, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarcze” Nr 20.

Zakres tematów:

Podstawy wiedzy o zawodach z uwzględnieniem treści, funkcji, oraz znaczenia tego co ludzie robią

Metody i narzędzia analizowania działań człowieka. Tworzenie opisów zawodów

Grupowanie zawodów. Podziały zawodów wg. przedmiotu pracy, zainteresowań oraz typów osobowości zawodowych

Klasyfikacje zawodowe. Zasady tworzenia i struktura klasyfikacji. Praktyczne wykorzystanie klasyfikacji

Prestiż zawodów. Socjologiczne wskaźniki i klasyfikacje zawodów

Metody monitorowania i prognozowania zapotrzebowania na zawody.

Jak działać skutecznie? Metody i kryteria sprawnego działania

Metody dydaktyczne:

Dyskusja i praca grupowa, praca z tekstem, praca projektowa.

Metody i kryteria oceniania:

Sprawdzian pisemny (pytania otwarte i zamknięte) ze znajomości lektur oraz treści poruszanych na warsztatach. Sprawdzian odbędzie się na ostatnich zajęciach.

Przygotowanie obowiązkowej pisemnej pracy zaliczeniowej.

Kontrola obecności. Dopuszczalna jest 1 nieobecność. 2-3 nieobecności: konieczność przygotowania dodatkowych prac zaliczeniowych; 4 nieobecności i więcej: brak możliwości zaliczenia przedmiotu.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.