Propedeutyka języka łacińskiego [3006-11A1LL]
Rok akademicki 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 6
Przedmiot: | Propedeutyka języka łacińskiego [3006-11A1LL] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2020/21 [2020]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 6 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | 26 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Popiołek |
Literatura: |
Obowiązkowa: 1.Skrypt przygotowany przez prowadzącego zajęcia. 2. Mały słownik łacińsko―polski, red. nauk. J. Korpanty, Warszawa 2003 lub Słownik łacińsko―polski, oprac. K. Kumaniecki, Warszawa 1990. 3. "Słownik pisarzy antycznych", red. A. Świderkówna, Warszawa 1982 4. Grimal P., Słownik mitologii greckiej i rzymskiej, Wrocław 1987. 5. Kopaliński W., Słownik mitów i tradycji kultury, Warszawa 1993. 6. red. Z. Piszczek, Mała encyklopedia kultury antycznej, Warszawa 1983 |
Zakres tematów: |
II. Materiał gramatyczny przewidziany do realizacji: (I semestr ― 30 godzin) Historia języka. Wymowa. Akcentowanie.Czasy: praesens (ind., imperat., inf. act. et pass.), futurum I (ind. act. et pass.), imperfectum (ind. act. et pass.) koniugacji I―IV. Czasownik sum. Złożenia z sum. Deklinacje I – III rzeczowników i przymiotników. Participium praesentis act. Zaimki .Accusativus cum infinitivo. Funkcje przypadków abl.temporis, loci, modi (II semestr ― 30 godzin) Czasy: perfectum (ind., inf. act. et pass., part.), plusquamperfectum (ind. act. et pass.), futurum II (ind. act. et pass.). Supinum. Participium perfecti passivi. Infinitivus perfecti activi i passivi. Deklinacja IV i V. Stopniowanie przymiotników regularne, nieregularne i opisowe Przysłówki ― tworzenie i stopniowanie.Verba deponentia.Zaimki c.d. Acusativus cum infinitivo ― kontynuacja. Funkcje przypadków ― cz. II /m. in. gen. partitivus, abl. comparationis, składnia nazw miast/. |
Metody dydaktyczne: |
metoda podająca – prezentacja nowego materiału, ćwiczenia na bieżąco sprawdzane przez prowadzącego, zadania domowe sprawdzane i komentowane na zajęciach, metoda discover, wspólne tłumaczenie zdań/tekstów łacińskich, samodzielne tłumaczenie zdań/tekstów łacińskich oceniane przez prowadzącego |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) śródsemestralne pisemne prace kontrolne kontrola obecności |
Uwagi: |
Zajęcia w formie zdalnej prowadzone w ramach pakietu G Suite dla Szkół i Uczelni, w tym Google Meet do prowadzenia zajęć w formie synchronicznej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.