Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - niemiecki, poz.2 [3200-L1-0KKKBN2] Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - niemiecki, poz.2 [3200-L1-0KKKBN2]
Zajęcia: Semestr letni 2020/21 [2020L] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Urszula Burda, Grzegorz Pawłowski, Elżbieta Plewa, Boris Schwencke, Alicja Sztuk
Literatura:

Glotz-Kastanis, Jo / Tippmann, Doris (2003): Sprechen Schreiben Mitreden, Ein Übungsbuch zum Training von Vortrag und Aufsatz in der Oberstufe, 2. Auflage, Athen: Karabatos-Verlag.

Bayerlein, Oliver / Raindl, Marco (2015): Campus Deutsch B2/C1 Hören und Mitschreiben, München: Hueber-Verlag.

Bayerlein, Oliver / Buchner, Patricia (2013): Campus Deutsch B2/C1 Lesen, München: Hueber-Verlag.

Bayerlein, Oliver (2014): Campus Deutsch B2/C1 Präsentieren und Diskutieren, München: Hueber-Verlag.

--

G.Helbig,J.Buscha 2001 Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht, Langenscheidt KG, Berlin und München

G. Helbig, J. Buscha 2000, Übungsgrammatik Deutsch, Langenscheidt KG, Berlin und München

Duden 9, Richtiges und gutes Deutsch, 2001, Dudenverlag, Mannheim-Leipzig-Wien-Zürich

K. Hall, B. Scheiner, Übungsgrammatik für Fortgeschrittene, 1999, Verlag für Deutsch

H. Földeak, Sag‘s besser! Arbeitsbuch für Fortgeschrittene, Teil1, 1999, Verlag für Deutsch, Ismaning

H. Földeak, Sag‘s besser!, Arbeitsbuch für Fortgeschrittene, Teil2,1999, Verlag für Deutsch

E. Hallwass, 1989, Mehr Erfolg mit gutem Deutsch. Ein Handbuch für Alle sprachlichen Probleme des Alltags, Mosaik Verlag, München-Wien

FONETYKA

- Hirschfeld, Ursula/Reinke, Kerstin/Stock, Eberhard, Phonotek intensiv - Aussprachetraining, München 2013.

- Hirschfeld, Ursula, Kerstin Reinke, 33 Aussprachebeispiele – Deutsch als Fremdsprache, Stuttgart, 2009

- Rausch, Rudolf/Rausch, Ilka, Deutsche Phonetik für Ausländer, Berlin, 1995.

- Rug, Wolfgang, 77 Klangbilder - gesprochenes Hochdeutsch. Übungen, Sprachniveau B1 bis C2, Leipzig 2012.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów;

Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku;

Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji;

Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje.

Uwagi:

TTS - NX

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)