Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - niemiecki, poz.2 [3200-L1-0KKKBN2]
Semestr letni 2020/21
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kształcenie kompetencji komunikacyjnych języka B - niemiecki, poz.2 [3200-L1-0KKKBN2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/21 [2020L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Urszula Burda, Grzegorz Pawłowski, Elżbieta Plewa, Boris Schwencke, Alicja Sztuk |
Literatura: |
Glotz-Kastanis, Jo / Tippmann, Doris (2003): Sprechen Schreiben Mitreden, Ein Übungsbuch zum Training von Vortrag und Aufsatz in der Oberstufe, 2. Auflage, Athen: Karabatos-Verlag. Bayerlein, Oliver / Raindl, Marco (2015): Campus Deutsch B2/C1 Hören und Mitschreiben, München: Hueber-Verlag. Bayerlein, Oliver / Buchner, Patricia (2013): Campus Deutsch B2/C1 Lesen, München: Hueber-Verlag. Bayerlein, Oliver (2014): Campus Deutsch B2/C1 Präsentieren und Diskutieren, München: Hueber-Verlag. -- G.Helbig,J.Buscha 2001 Deutsche Grammatik. Ein Handbuch für den Ausländerunterricht, Langenscheidt KG, Berlin und München G. Helbig, J. Buscha 2000, Übungsgrammatik Deutsch, Langenscheidt KG, Berlin und München Duden 9, Richtiges und gutes Deutsch, 2001, Dudenverlag, Mannheim-Leipzig-Wien-Zürich K. Hall, B. Scheiner, Übungsgrammatik für Fortgeschrittene, 1999, Verlag für Deutsch H. Földeak, Sag‘s besser! Arbeitsbuch für Fortgeschrittene, Teil1, 1999, Verlag für Deutsch, Ismaning H. Földeak, Sag‘s besser!, Arbeitsbuch für Fortgeschrittene, Teil2,1999, Verlag für Deutsch E. Hallwass, 1989, Mehr Erfolg mit gutem Deutsch. Ein Handbuch für Alle sprachlichen Probleme des Alltags, Mosaik Verlag, München-Wien FONETYKA - Hirschfeld, Ursula/Reinke, Kerstin/Stock, Eberhard, Phonotek intensiv - Aussprachetraining, München 2013. - Hirschfeld, Ursula, Kerstin Reinke, 33 Aussprachebeispiele – Deutsch als Fremdsprache, Stuttgart, 2009 - Rausch, Rudolf/Rausch, Ilka, Deutsche Phonetik für Ausländer, Berlin, 1995. - Rug, Wolfgang, 77 Klangbilder - gesprochenes Hochdeutsch. Übungen, Sprachniveau B1 bis C2, Leipzig 2012. |
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: opis, pogadanka, objaśnienia, omawianie, anegdoty, omawianie błędów; Metody dydaktyczne poszukujące: problemowa (rozwiązywanie problemów), ćwiczeniowa oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, analiza tekstów źródłowych, zadania, pytania i odpowiedzi, analiza przypadku; Metody dydaktyczne eksponujące: odgrywanie scenek i dialogów sytuacyjnych, symulacja, przygotowanie prezentacji; Metody pracy: zajęcia w grupie/w parach/praca (domowa) indywidualna, konsultacje indywidualne, ćwiczenia (leksykalno-gramatyczne), dyskusje, słuchanie/czytanie (ze zrozumieniem), samodzielna analiza tekstu specjalistycznego; prezentacje. |
Uwagi: |
TTS - NX |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.