Uniwersytet Warszawski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztat metodologiczny 3002-1WM3C
Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 4

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztat metodologiczny 3002-1WM3C
Zajęcia Semestr zimowy 2020/21 (2020Z) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 9
Szpital Św. Rocha - Polonistyka jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-12-01 13:15 : 14:45 sala 9
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
2020-12-08 13:15 : 14:45 sala 9
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
2020-12-15 13:15 : 14:45 sala 9
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
2020-12-22 13:15 : 14:45 sala 9
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
2021-01-12 13:15 : 14:45 sala 9
Szpital Św. Rocha - Polonistyka
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 11
Prowadzący: Ewelina Godlewska-Byliniak
Literatura:

Wybrane pozycje (fragmenty). Pozostałe teksty dobierane będą w uzgodnieniu z uczestnikami warsztatu w zależności od ich potrzeb i zainteresowań badawczych i przekazywane studentom przez prowadzącą.

- E. Udalska, Krytyka teatralna. Rozważania i analizy, Katowice 2000.

- Wprowadzenie do nauki o teatrze, t. 3: Odbiorcy dzieła teatralnego. Widz - krytyk - badacz, red. J. Degler, Wrocław 1978

- K. Puzyna, Burzliwa pogoda, Warszawa 1971

- J. Kott, Kadysz. Strony o Tadeuszu Kantorze, 1997.

- D. Sosnowska, Dokumentacja w teatrze i performansie – tekst, zapis, medium, 2017.

- R. Schneider, Performans pozostaje, w: Re-mix. Performans i dokumentacja, 2014.

- K. Waligóra, "Archiwum <porażki>, porażka archiwum", "Didaskalia. Gazeta teatralna" 2018, nr 143.

Zakres tematów:

Zajęcia poświęcone będą metodologii pracy krytyka teatralnego i badacza teatru i performansu, który w swojej pracy zarówno ze współczesnymi formami scenicznymi, jak i dawnymi przedstawieniami, uwzględnić musi specyfikę recenzji jako źródła. Wychodząc od recenzji zadamy pytanie również o inne formy opisu, zapisu i dokumentacji przedstawienia, odnosząc się między innymi do kwestii nażywości teatru i jego istnienia w medialnych zapośredniczeniach. Zajęcia będą obejmowały następujące zagadnienia:

-status krytyki teatralnej

-miejsce krytyki w nauce o teatrze i performansie

-specyfika recenzji teatralnej

-recenzja jako element (afektywnego) archiwum spektaklu/performansu

-recenzja a próby opisu/zapisu spektaklu i perfromansu

-recenzja jako przedmiot badania

-recenzja a inne typy dokumentów i źródeł (konfrontacja)

-od krytyki do interpretacji

-widz-krytyk-badacz

-w poszukiwaniu przedmiotu opisu i analizy: wydarzenie na żywo a jego dokumentacja

Metody dydaktyczne:

Praca warsztatowa, wspólna analiza wybranego materiału, samodzielne prezentacje studentów na ustalony temat.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia zajęć jest obecność, aktywny udział w pracy grupowej na zajęciach oraz prezentacja na ustalony temat dotyczący zagadnień metodologicznych poruszanych na zajęciach.

Uwagi:

Tytuł zajęć: Teatr i performans: krytyka, analiza, interpretacja.

Zajęcia zdalne w trybie synchronicznym z elementami asynchronicznymi z wykorzystaniem platformy zoom i google classroom.

Link do zajęć zostanie przesłany uczestnikom przez usosmail.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.