Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wstęp do pisania prac uniwersyteckich [3104-L3WPPU] Semestr zimowy 2020/21
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Wstęp do pisania prac uniwersyteckich [3104-L3WPPU]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/21 [2020Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 13:15 - 14:45
sala 17
Budynek Pomuzealny jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Paweł Nowakowski
Strona domowa grupy: https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=3694
Literatura:

Literatura będzie podawana w trakcie zajęć, zależnie od tematów esejów i prac zaliczeniowych wybranych przez studentów.

Zakres tematów:

W trackie zajęć będą omawiane następujące tematy:

1. Typy wypowiedzi akademickiej:

- praca roczna

- referat konferencyjny + prezentacja

- artykuł popularnonaukowy

- komunikat popularnonaukowy w mediach społecznościowych (Facebook, Tweeter)

- artykuł popularyzatorski na stronę internetową

- hasło encyklopedyczne

- artykuł naukowy

- abstrakt artykułu naukowego

- recenzja

- artykuł recenzyjny

- artykuł w publikacji zbiorowej/rozdział w książce

- monografia

- wniosek grantowy

- sprawozdanie z badań projektowych

2. Merytoryczne etapy konstruowania pracy akademickiej:

- dobór tematu badań i jego uzasadnienie

- dobór źródeł i literatury

- kwerenda źródłowa

- kwerenda bibliograficzna

- budowanie planu pracy

- krytyka źródeł

- dobór problemów badawczych, stawianie pytań źródłom

- rodzaje argumentów, nadużycia w argumentacji

- konkluzje

3. Techniczne aspekty konstruowania pracy akademickiej:

- wybrane narzędzia cyfrowe do budowania bibliografii: Zotero, Mendeley, EndNote

- konstruowanie bibliografii i przypisów: instrukcje wydawnicze,

styl harwardzki, styl oksfordzki i inne

- edytory tekstu i aplikacje do organizowania pracy zespołów badawczych: G-Suite, Office 365, Libre Office, Open Office, Mellel, Scriverly, bazy danych, czcionki unicode, klawiatury dla języków obcych

- wizualizacja wyników badań (np. wykresy, tabele, GIS, social networks)

- określenie odbiorców tekstu, dobór stylu wypowiedzi, przejrzystość wypowiedzi i terminów; poglądy autora a styl wypowiedzi

- redakcja językowa, korekta tekstu

4. Prawa autorskie, możliwości ich naruszenia i ich konsekwencje

5. W toku zajęć studenci wykonają samodzielnie następujące prace pisemne, które będą wspólnie omawiane na zajęciach:

- praca pisemna: komunikat naukowy do mediów społecznościowych (280 znaków)

- praca pisemna: abstrakt artykułu naukowego (100 słów)

- praca pisemna: artykuł popularyzatorski na stronę internetową (do 1800 znaków)

- praca pisemna: recenzja książki akademickiej (do 2600 znaków)

- mini-wniosek o grant na prowadzenie badań

- zajęcia praktyczne: referat z prezentacją: 10 minut referatu + 5 minut dyskusji

Metody dydaktyczne:

Dyskusja poświęcona prezentowanym zagadnieniom; wykonywanie ćwiczeń wskazanych przez prowadzącego, pozwalające opanować omawiane zagadnienia w praktyce (samodzielne przygotowanie różnych form akademickiej wypowiedzi pisemnej); wspólne omawianie prac studentów ze wskazaniem na ich mocne i słabe strony.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą do zaliczenia ćwiczeń jest obecność na zajęciach: dopuszczalne są trzy nieobecności w semestrze, z czego dwie muszą być odpracowane na dyżurze.

Ocenie podlegają: aktywny udział w trakcie zajęć oraz wykonanie wymienionych wyżej prac pisemnych.

Uwagi:

Zajęcia odbywają się stacjonarnie w sali 17. Cały materiał omówiony na zajęciach będzie jednak dostępny na stronie kursu na Platformie CKC Kampus 2: https://kampus-student2.ckc.uw.edu.pl/course/view.php?id=3694

Dyżury konsultacyjne odbywam w terminie dogodnym dla studentów po wcześniejszym ustaleniu terminu mailowo.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)