Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe 1 [4100-IMSEMDYP] Semestr zimowy 2020/21
Seminarium dyplomowe, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium dyplomowe 1 [4100-IMSEMDYP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/21 [2020Z] (zakończony)
Seminarium dyplomowe [SEM-DYP], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co drugi poniedziałek (nieparzyste), 16:45 - 18:15
sala 18
Budynek Dydaktyczny "Ksawerów" - Niepodległości 22 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 4
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Przemysław Wolski
Literatura:

• Bolton, Sybille (2008): Mündlich. Mündliche Produktion und Interaktion Deutsch : Illustration der Niveaustufen des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen

• Albert, Ruth; Marx, Nicole (2016): Empirisches Arbeiten in Linguistik und Sprachlehrforschung. Anleitung zu quantitativen Studien von der Planungsphase bis zum Forschungsbericht. Tübingen: Narr Francke Attempto

• Arnold, Patricia i in. (2018): Handbuch E-Learning. Lehren und Lernen mit digitalen Medien. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag

• Brinitzer, Michaela i in. (2016): DaF unterrichten. Basiswissen Didaktik Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen

• Burwitz-Melzer, Eva i in. (red.) (2016): Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen: A. Francke Verlag

• Dittler, Ullrich (2017): E-Learning 4.0: Mobile Learning, Lernen mit Smart Devices und Lernen in sozialen Netzwerken: De Gruyter

• Glaboniat, Manuela i in. (2017): Profile deutsch. Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen : Lernzielbestimmungen, Kannbeschreibungen, kommunikative Mittel, Niveau A1-A2, B1-B2, C1-C2. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen

• Michońska-Stadnik, Anna (2013): Teoretyczne i praktyczne podstawy weryfikacji wybranych teorii subiektywnych w kształceniu nauczycieli je̜zyków obcych. Wrocław: Wydawn. Uniw. Wrocławskiego

• Roche, Jörg (2020): Fremdsprachenerwerb - Fremdsprachendidaktik. Stuttgart: UTB

• Schramm, Karen i in. (2016): Forschungsmethoden in der Fremdsprachendidaktik. Ein Handbuch. Tübingen: Narr Francke Attempto

• Settinieri, Julia i in. (red.) (2014): Empirische Forschungsmethoden für Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. Eine Einführung. Paderborn: UTB

• Surkamp, Carola (2017): Metzler Lexikon Fremdsprachendidaktik. Stuttgart: J.B. Metzler

• Trim, J. L. M. (red.) (2013): Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen. Lernen, lehren, beurteilen ; [Niveau A1, A2, B1, B2, C1, C2. München: Klett-Langenscheidt.

• Wolski, Przemysław (2017): Literarische Texte im narrativen Ansatz des Anfängerunterrichts Deutsch als Fremdsprache, W: Narratology plus. Studies in recent international narratives for children and young adults = Narratologie plus: Studien zur Erzahlweise in aktueller internationaler Kinder- und Jugendliteratur, Hrsg. Peter Langemeyer und Karen Patrick Knutsen. Frankfurt am Main: Peter Lang Edition

• Wolski, Przemysław (2019): Förderung der berufsbezogenen Gesprächskompetenz durch interaktive Kommunikationssysteme – theoretische Grundlagen und praktische Anwendungen. Sprache im Beruf 2, 2019/2, str. 133-141

• Zawadzka, Elżbieta (2004): Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Impuls.

Zakres tematów:

• Podejście narracyjne w nauczaniu języków obcych

• Media cyfrowe w nauczaniu języków obcych

• Nauczanie języka niemieckiego do celów zawodowych

• Subiektywne teorie nauczycieli i uczniów

• Autonomia w przyswajaniu języka obcego

• Programy i materiały nauczania języka niemieckiego

• Typy i fazy badań

Metody dydaktyczne:

Platforma Moodle i zajęcia online (Google Meet lub Zoom) w podanych terminach.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa z seminarium w poszczególnych semestrach stanowi:

- 75% oceny za zrealizowanie poszczególnych zadań (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13)

- 25% oceny za przygotowanie i aktywny udział w zajęciach (dyskusje, prezentacje studenckie, raporty z postępu prac) oraz terminowe wykonywanie zadań i umieszczanie ich na platformie (weryfikowane efekty uczenia się: S_W02, S_W04, S_W11, S_W18, S_U01, S_U07, S_U08, S_U09, S_U19, S_U20, S_U21, S_U22, S_K02, S_K07, S_K12, S_K13).

Skala ocen:

95-100% - 5

90-94% - 5-

85-89% - 4+

80-84% - 4

75-79% - 4-

70-74% - 3+

65-69% - 3

60-64% - 3-

0-59% - 2

Uwagi:

seminarium magisterskie dr P.Wolski

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)