Nauczanie systemów i sprawności językowych języka B - rosyjski 3200-M1-NSSJBR
Semestr letni 2020/21
Konwersatorium,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Nauczanie systemów i sprawności językowych języka B - rosyjski 3200-M1-NSSJBR | |||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
Semestr letni 2020/21 (2020L)
(w trakcie)
Konwersatorium (KON), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: |
każdy piątek, 15:00 - 16:30
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin | |||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Janina Pietraszkiewicz | |||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Komorowska H., 2002, Metodyka nauczania języków obcych. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Komorowska H., Obidniak D., 2001, Rozwój zawodowy nauczyciela języka obcego. Stopień po stopniu. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN. В.М. Филатов (ред.), Методика обучения иностранным языкам в начальной и основной общеобразовательной школе, Ростов-на-Дону: Феникс 2004. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Na zajęciach omawiane są takie zagadnienia, jak: - planowanie lekcji, przygotowywanie scenariuszy lekcji, - wspomaganie rozwoju słownictwa, gramatyki i wymowy uczniów, - wspomaganie rozwoju sprawności językowych uczniów: czytania, pisania, słuchania, mówienia, - przegląd podręczników i materiałów glottodydaktycznych, - rozwijanie kompetencji komunikacyjnej w warunkach szkolnych, - poprawa błędów, - ewaluacja osiągnięć uczniów, - praca w grupie, - projekty pedagogiczne. |
|||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Konwersatorium Portfolio Analiza tekstów z dyskusją Metoda projektu |
|||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania dotyczące zaliczenia: obowiązkowa obecność na zajęciach (dozwolone są dwie nieobecności), aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie i przeprowadzenie mikrolekcji, przygotowanie portfolio zawierającego sześć scenariusze lekcji języka rosyjskiego. Kryteria oceny portfolio: 60%-68% dostateczny 69%-78% dostateczny plus 79%-88% dobry 89%-94% dobry plus 95%-100% bardzo dobry Ocena z przedmiotu obejmuje: - 20% ocena ciągła, czyli bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność na zajęciach i na forum; - 20% przygotowanie i przeprowadzenie mikrolekcji - 60% końcowe zaliczenie ustne, omówienie portfolio |
|||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
TTS W przypadku braku możliwości prowadzenia zajęć w formie stacjonarnej zajęcia będą odbywać się przy użyciu narzędzi komunikacji na odległość, najprawdopodobniej Google Classroom oraz innych zalecanych przez UW. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.