Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA]
Semestr zimowy 2021/22
Proseminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Proseminarium licencjackie - j. angielski [3200-L3-0PSLA] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021Z]
(zakończony)
Proseminarium [PSEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Elżbieta Gajek | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Łobocki, M. (2009) Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków: Impuls. Komorowska, H. (1982) Metody badań empirycznych w glottodydaktyce. Warszawa: PWN Komorowska, H. (1974). Dydaktyka języków obcych a rozwój psychologii, pedagogiki i socjologii. Języki obce w szkole nr 4 str. 194-199. Wallace, M. (2010). Action Research for Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press. Wilczyńska, W. Michońska-Stadnik, A. (2010) Metodologia badan w glottodydaktyce; wprowadzenie. Kraków: Avalon. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pisania pracy licencjackiej z metodyki nauczania języka angielskiego. 1.Specyfika poznawczo-metodologiczna glottodydaktyki i jej relacje z naukami pokrewnymi. 2. Wprowadzenie do pisania pracy licencjackiej - konceptualizacja przedmiotu badań. - wymagania formalne: cytowania, odsyłacze, przypisy - tworzenie i redagowanie bibliografii 3. Charakterystyka i ogólne typy badań empirycznych. 4. Planowanie badań. 5. Procedura badawcza i opracowanie wyników badań. 6. Prawa autorskie i plagiat. 7. Ustna komunikacja naukowa. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające: wykład, omawianie wybranych zagadnień, omawianie błędów Metody problemowe: analiza tekstów źródłowych, analiza przypadku, wspólne rozwiązywanie problemów Metody empiryczne: prezentacje naukowe uczestników seminarium Metody praktyczne: wspólne tworzenie fragmentów struktury pracy Techniki nauczania: dyskusja, ćwiczenia, praca indywidualna, konsultacje indywidualne |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na zajęciach (dopuszczalne dwie nieobecności) - lektura tekstów - aktywny udział w zajęciach - prezentacja na wybrany temat - Pod koniec semestru należy złożyć: o proponowany tytuł pracy licencjackiej o plan pracy w rozbiciu na rozdziały o bibliografia (co najmniej 10 pozycji) Przyjęte zasady punktacji dla oceny wykonanych zadań: 60%-69,9% = 3 70%-74,9% = 3+ 75%-84,9% = 4 85%-89,9% = 4+ 90%-100% = 5 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
PTT - dr hab. E. Gajek-(obowiązuje rejestracja) Tematyka obejmujące szeroko pojęte nauczanie i uczenie się języków |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.